Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pogona Vitticeps + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pogona Vitticeps + update

    Mijn baardman van de kruising Sandfire Yellow x Standard



    UPDATE: hardheid van het licht aangepast
    Last edited by Chantay; 25 juni 2008, 17:30.
    http://www.reptilicious.nl
    Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

  • #2
    Re: Pogona Vitticeps

    Jij hebt daar nogal een collectie zitten zeg

    Misschien een ietsie pietsie meer ruimte geven.

    Kleuren en scherpte zijn
    Greetz,
    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Pogona Vitticeps

      Oorspronkelijk geplaatst door CougarX Bekijk bericht
      Kleuren en scherpte zijn
      Mag voor mij toch wel scherper
      Canikon 40D - D200, D300

      Comment


      • #4
        Re: Pogona Vitticeps

        Chantay, ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou proberen om iets te gaan doen aan dat licht...
        Het licht is veel te hard (slagschaduwen) en ook de witbalans gaat een beetje in de mist. Daar komt nog bij dat de achtergrond zwart is, waardoor het harde nog meer geaccentueerd wordt. Mooier lijkt me een lichtjes wazige achtergrond van planten of dergelijke...
        En eigenlijk is dat allemaal een beetje jammer, want voor de rest zijn dit (ook de vorige beelden dus) leuke en boeiende beelden : boeiend onderwerp, scherpte ok en gedegen cadrage.
        Maar ik herhaal het, het moet uiteraard mogelijk zijn...
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #5
          Re: Pogona Vitticeps

          Bedankt voor jullie reacties

          Wij hebben inderdaad bijna een kleine zoo in huis

          Momenteel ben ik veel aan het uit proberen (zowel met de camera als met fotobewerking), in de hoop het uiteindelijke resultaat steeds te verbeteren.

          Licht en scherpte zijn twee dingen waar ik moeilijk balans in kan vinden en blijven nog steeds een uitdaging. De verschillende lampen in de terraria maken het niet gemakkelijker.

          Wat de achtergrond van deze foto betreft, die was al donker, met hier en daar een paar lichte weerkaatsingen, vandaar dat ik de makkelijkste weg heb gekozen en de gehele achtergrond donker heb gemaakt

          Bedankt voor de tips
          http://www.reptilicious.nl
          Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

          Comment


          • #6
            Re: Pogona Vitticeps

            Vermits je een zwak hebt voor die beestjes, ééntje uit de familie

            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Pogona Vitticeps

              Pogona vitticeps lijkt meer op de wetenschappelijke naam als je hem toch perse wil gebruiken
              verder volg ik voorgangers ivm het licht en vooral dan de hardheid ervan...
              One life, live it!
              vernieuwde site: natuurbeeld

              Comment


              • #8
                Re: Pogona Vitticeps + update

                In de update heb ik geprobeerd de hardheid iets aan te passen. De achtergrond kon ik weinig aan veranderen, omdat die op het origineel al donker is. Voor mijn gevoel ben ik wel een stukje scherpte verlopen...

                @mexicano: Baardagamen hebben zeker mijn hart gestolen, dat is een knap beestje

                @Sparrow: ik gebruik meestal hoofdletters in titels...teksten controleren doe ik dagelijks, maar daarom hoef ik de regels voor tekstopmaak niet altijd te volgen Als het dan volgens de regels zou moeten, zou ik wel meer moeten aanpassen in dit topic, maar ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat ik bedoel
                http://www.reptilicious.nl
                Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                Comment


                • #9
                  Re: Pogona Vitticeps + update

                  Oorspronkelijk geplaatst door Chantay Bekijk bericht
                  In de update heb ik geprobeerd de hardheid iets aan te passen. De achtergrond kon ik weinig aan veranderen, omdat die op het origineel al donker is.
                  Ik denk dat er wat 'spraakverwarring' is Chantay...
                  Het effect van te "hard licht" kan je bijna niet wegwerken achteraf... Wat je nu hebt gedaan in je update is de kleurtemperatuur iets 'geler' gemaakt, maar dàt heeft weinig te maken met 'hard' of 'zacht' licht.
                  (Trouwens - om eerlijk te zijn - de update vind ik niet echt een verbetering, wel integendeel )

                  Met hard licht bedoel ik bv. het harde,felle en hoge zonlicht in het midden van de dag of het rechtstreeks licht van een niet afgeschermde lamp. Het is rechtstreeks en maakt harde schaduwen en is meestal weinig sfeervol.
                  Zacht licht krijg je bv. 's morgens of 's avonds als de zon laag staat, of overdag bij lichtjes bewolkte lucht of bij het gereflecteerd licht van een lamp of gediffuseerd licht van een afgeschermde lamp. Dergelijk licht verzacht de schaduwen, flatteert veelal het onderwerp en zorgt voor sfeer binnen een beeld...

                  Sorry als je dit allemaal wist (dan komt dit allemaal misschien wat 'belerend' over), maar het kunnen lezen van het licht is één van de belangrijkste vaardigheden van de goede (natuur)fotograaf...

                  Voor wat het waard is...
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pogona Vitticeps + update

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                    Ik denk dat er wat 'spraakverwarring' is Chantay...
                    Het effect van te "hard licht" kan je bijna niet wegwerken achteraf... Wat je nu hebt gedaan in je update is de kleurtemperatuur iets 'geler' gemaakt, maar dàt heeft weinig te maken met 'hard' of 'zacht' licht.
                    (Trouwens - om eerlijk te zijn - de update vind ik niet echt een verbetering, wel integendeel )

                    Met hard licht bedoel ik bv. het harde,felle en hoge zonlicht in het midden van de dag of het rechtstreeks licht van een niet afgeschermde lamp. Het is rechtstreeks en maakt harde schaduwen en is meestal weinig sfeervol.
                    Zacht licht krijg je bv. 's morgens of 's avonds als de zon laag staat, of overdag bij lichtjes bewolkte lucht of bij het gereflecteerd licht van een lamp of gediffuseerd licht van een afgeschermde lamp. Dergelijk licht verzacht de schaduwen, flatteert veelal het onderwerp en zorgt voor sfeer binnen een beeld...

                    Sorry als je dit allemaal wist (dan komt dit allemaal misschien wat 'belerend' over), maar het kunnen lezen van het licht is één van de belangrijkste vaardigheden van de goede (natuur)fotograaf...

                    Voor wat het waard is...
                    Greetz, Kariboe
                    Blij dat ook jij het resultaat minder vindt, want dat vond ikzelf ook ,maar dacht toch maar even het verschil uitproberen en zien wat daar over wordt gezegd.

                    Omdat je het had over de witbalans ben ik in Corel aan het rondneuzen geweest en kwam inderdaad uit bij de kleurbalans.

                    Ik ben hier om te leren en dit wist ik nog niet, dus bedankt en het is voor mij waardevol!

                    Dit licht heeft te maken met een 100 watt UV lamp die in het terrarium hangt. Mocht zo'n situtie zich weer voordoen, kan ik dit misschien ook enigzins voorkomen door de camera iets donkerder in te stellen?
                    http://www.reptilicious.nl
                    Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pogona Vitticeps + update

                      Oorspronkelijk geplaatst door Chantay Bekijk bericht
                      Omdat je het had over de witbalans ben ik in Corel aan het rondneuzen geweest en kwam inderdaad uit bij de kleurbalans.
                      ...
                      Dit licht heeft te maken met een 100 watt UV lamp die in het terrarium hangt. Mocht zo'n situtie zich weer voordoen, kan ik dit misschien ook enigzins voorkomen door de camera iets donkerder in te stellen?
                      Haha, ik had het inderdaad ook even over de witbalans, maar dat was dan vooral omdat ik je foto al ietsje te geel vond overkomen...

                      En dat van die lamp vreesde ik al. Onderbelichten zal weinig zoden aan de dijk brengen - het is het licht dat moet verzacht worden... Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan je tijdelijk bv. wat kalkpapier (of iets dergelijks)onder de lamp houden (wel opletten voor brandgevaar!) of het licht bouncen op een wit stuk karton ?
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pogona Vitticeps + update

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                        Haha, ik had het inderdaad ook even over de witbalans, maar dat was dan vooral omdat ik je foto al ietsje te geel vond overkomen...

                        En dat van die lamp vreesde ik al. Onderbelichten zal weinig zoden aan de dijk brengen - het is het licht dat moet verzacht worden... Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan je tijdelijk bv. wat kalkpapier (of iets dergelijks)onder de lamp houden (wel opletten voor brandgevaar!) of het licht bouncen op een wit stuk karton ?
                        Greetz, Kariboe
                        Kalkpapier is in huis aanwezig dus dat zal ik zeker eens gaan uitproberen.
                        http://www.reptilicious.nl
                        Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                        Comment

                        Working...
                        X