Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ebnisee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ebnisee








    [URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=205&i=sizeddsc4726xy8.jpg][/URLhttp://koentje1950.blogspot.com
    Last edited by koen1950; 27 juni 2008, 09:19.

  • #2
    Re: Ebnisee

    mooie rustgevende beelden.
    Misschien toch van de eerste wat minder lucht gezien zodat de compositie beter uitkomt.
    en van de derde iets meer de onderkant wegcroppen zodat je hetzelfde beeld in het water krijgt ongeveer.

    Groeten,

    Comment


    • #3
      Re: Ebnisee

      Ik vraag me af of er iets mis gegaan is met de bewerking? De reflectie van de lucht is mooi afgetekend en met goede kleursaturatie in het water, maar de eigenlijke lucht is heel flets.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: Ebnisee

        Deze foto's hebben,naar mijn mening,veel potentieel,maar zoals hier gepresenteerd is naar mijn smaak de bomen/oevermassa telkens veel te donker.Deze zouden plaatselijk moeten opgelicht worden.





        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Ebnisee

          Relaxerende plaatjes met compo's die me wel aanspreken.
          Toch het ik ook het gevoel dat er wat scheelt.
          De omgeveing zou inderdaad wat opgelicht mogen worden, maar het is voor namelijk de luchtpartijen die me een ongemakkelijk gevoel geven. In wezen zijn ze overbelicht ne verlies je alle definitie (voornamelijk deel#2 en #3), maar in de relecties zijn ze prachtig
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Ebnisee

            Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
            Relaxerende plaatjes met compo's die me wel aanspreken.
            Toch het ik ook het gevoel dat er wat scheelt.
            De omgeveing zou inderdaad wat opgelicht mogen worden, maar het is voor namelijk de luchtpartijen die me een ongemakkelijk gevoel geven. In wezen zijn ze overbelicht ne verlies je alle definitie (voornamelijk deel#2 en #3), maar in de relecties zijn ze prachtig
            ja die lucht is lichter , dat komt ook door dat de foto genomen is vanaf de schaduw kan van het bos en in die schaduw (was onder de bomen) is die lucht ook donkerder vandaar die blauwe lucht, misschien was het beter onder te croppen tot aan de gereflecteerde bomen

            Comment


            • #7
              Re: Ebnisee

              De eerste twee hebben een zeker potentieel qua compositie, ze zijn
              voldoende scherp, maar er is duidelijk iets verkeerd met de kleur van de
              lucht tussen de wolken ( goenachtig ); de weerspiegeling van die lucht in
              het water heeft echter wel een natuurlijke blauwe kleur; Ik veronderstel een
              verkeerde bewerking.
              De derde: hier is weer iets mis met de kleur van de lucht ( ziet er
              volledig wit uit van de wolken ), terwijl de weerspiegeling in het water
              fel gekleurd intens blauw is ( te blauw ); tevens is er een duidelijk gemis
              aan scherpte.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment


              • #8
                Re: Ebnisee

                Dit zijn naar mijn gevoel geen platen die in showcase thuishoren. Compo min of meer ok, maar kleuren en belichting... helemaal mis.
                Verder zie ik weinig scherps (zeker bij 3) en zijn er bij 1 storende elementen (links van de boom) die niets bijdragen tot de foto.
                Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

                Comment


                • #9
                  Re: Ebnisee

                  Oorspronkelijk geplaatst door D80 Bekijk bericht
                  Dit zijn naar mijn gevoel geen platen die in showcase thuishoren. Compo min of meer ok, maar kleuren en belichting... helemaal mis.
                  Verder zie ik weinig scherps (zeker bij 3) en zijn er bij 1 storende elementen (links van de boom) die niets bijdragen tot de foto.
                  De laatste kan ik akoord gaan, maar vind de eerste twee toch niet zo slecht en dat geven de meeste kritieken hier ook aan , heb hier al slechtere gezien
                  (moet wel iets bekennen objectief was een vivitar 19-35mm ) camera een D80 maar in zonovergotenlandschap was dat de zelfde
                  Last edited by koen1950; 25 juni 2008, 17:15.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ebnisee

                    Wat een rare conclusies
                    Ik weet dat reflecties in water (vrijwel) altijd donkerder van tint zijn dan de lucht. Bij een foto met een enkelvoudige belichting zal of de lucht overbelicht zijn ten opzichte van de de reflectie, of andersom. Met de nabewerking zijn de lucht en refelctie meer op elkaar af te stemmen. Heeft allemaal te maken met dynamisch bereik
                    Ik vind in deze eerste twee foto's het verschil in helderheid tussen de lucht en het water niet vreemd. Met een beetje bewerking misschien wel te finetunen. De compositie is storender. De boom staat er elke keer maar half op, terwijl die een belangrijk onderdeel van de foto is: de boot is er ten slotte op afgemeerd. Hier zou meer aandacht aan de boom en boot gegeven moeten zijn, en minder op het wijdse uitzicht op het huisje aan de overkant. Meer afstand van de oever was al beter geweest.
                    De derde foto is eigenlijk een heel mooie doorkijk. De bomen zijn mooi belicht, en de schaduw is ook daadwerkelijk schaduw (vandaar ook de donkere reflectie). Minpunt is hier de overbelichte lucht die de sfeer teniet doet. Crop deze foto eens tot de lucht er net af is, en de onderkant ook een klein beetje. Maak er een vierkante foto van.
                    meer over mijn fotografie is te vinden op
                    http://www.nandoonline.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ebnisee

                      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                      Wat een rare conclusies
                      Ik weet dat reflecties in water (vrijwel) altijd donkerder van tint zijn dan de lucht. Bij een foto met een enkelvoudige belichting zal of de lucht overbelicht zijn ten opzichte van de de reflectie, of andersom. Met de nabewerking zijn de lucht en refelctie meer op elkaar af te stemmen. Heeft allemaal te maken met dynamisch bereik
                      Ik vind in deze eerste twee foto's het verschil in helderheid tussen de lucht en het water niet vreemd. Met een beetje bewerking misschien wel te finetunen. De compositie is storender. De boom staat er elke keer maar half op, terwijl die een belangrijk onderdeel van de foto is: de boot is er ten slotte op afgemeerd. Hier zou meer aandacht aan de boom en boot gegeven moeten zijn, en minder op het wijdse uitzicht op het huisje aan de overkant. Meer afstand van de oever was al beter geweest.
                      De derde foto is eigenlijk een heel mooie doorkijk. De bomen zijn mooi belicht, en de schaduw is ook daadwerkelijk schaduw (vandaar ook de donkere reflectie). Minpunt is hier de overbelichte lucht die de sfeer teniet doet. Crop deze foto eens tot de lucht er net af is, en de onderkant ook een klein beetje. Maak er een vierkante foto van.
                      Die reactie kan ik begrijpen. ( Reflectie is tevens polarisatie )
                      Echter, TS heeft de oorspronkele foto's na o.a.
                      mijn commentaar vervangen door nieuwe exemplaren, waardoor mijn
                      reactie niet meer relevant is. De groenachtige kleur is verdwenen!
                      ( Laatst gewijzigd door koentje1950; Gisteren om 20:45. )
                      Commentaar geven heeft op deze manier geen zin.
                      Last edited by dyafani; 26 juni 2008, 10:14.
                      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ebnisee

                        [QUOTE=dyafani;1896514]Die reactie kan ik begrijpen. ( Reflectie is tevens polarisatie )
                        Echter, TS heeft de oorspronkele foto's na o.a.
                        mijn commentaar vervangen door nieuwe exemplaren, waardoor mijn
                        reactie niet meer relevant is. De groenachtige kleur is verdwenen!
                        ( Laatst gewijzigd door koentje1950; Gisteren om 20:45. )
                        Commentaar geven heeft op deze manier geen zin.[/QUOTE

                        Maar ik probeer de kritiek die gegeven is ook te benutten en foto's bij plaatsen mag waarschijnlijk niet hier, vandaar dat ik probeer te verbeteren en het heeft zeker zin om comentaar te geven als je de foto's ziet verbeteren

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ebnisee

                          Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
                          Die reactie kan ik begrijpen. ( Reflectie is tevens polarisatie )
                          Echter, TS heeft de oorspronkele foto's na o.a.
                          mijn commentaar vervangen door nieuwe exemplaren, waardoor mijn
                          reactie niet meer relevant is. De groenachtige kleur is verdwenen!
                          ( Laatst gewijzigd door koentje1950; Gisteren om 20:45. )
                          Commentaar geven heeft op deze manier geen zin.
                          Aah, dat heb ik dus niet geweten.
                          meer over mijn fotografie is te vinden op
                          http://www.nandoonline.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ebnisee

                            als het mag wil ik hier een verbeterd exemplaar naar de raad die hier gegeven is , van nr 3 posten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ebnisee

                              Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                              als het mag wil ik hier een verbeterd exemplaar naar de raad die hier gegeven is , van nr 3 posten
                              Ik vind dit niet echt een verbetering. Leg ze eens naast elkaar: wat groen was is nu magenta van kleur.
                              meer over mijn fotografie is te vinden op
                              http://www.nandoonline.com

                              Comment

                              Working...
                              X