Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

    Hallo,

    Bij deze mijn eerste post op dit zeer informatieve forum.
    Ik heb sinds een week een nieuw EOS 400D toestel.
    Nu had ik graag een andere lens aangeschaft.

    Voor allround gebruik, zoals tele, makro, ...
    En ik viel op de volgende objectieven:
    Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon +- 141 euro
    Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO DG Macro Can +-214 euro

    Aangezien deze ook nogal laag in prijs is vroeg ik me af of deze wel degelijke foto's kan opleveren.

    wat raden jullie mij aan?
    zoals ik al zei ben ik nieuw hier en in digitale fotografie, dus alle info is welkom.

    cheers
    Last edited by Visu@l; 23 juni 2008, 23:33.
    Canon EOS 400D DIGITAL - 18-55

  • #2
    Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

    Niemand?
    Canon EOS 400D DIGITAL - 18-55

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

      Meestal is men hier erg snel met reageren, soms niet, dan is iedereen aan het denken over het juiste antwoord.

      Ik kan je vraag niet goed beantwoorden omdat ik beide lenzen niet ken. Het valt me wel op dat je aangeeft een camera gekocht te hebben (body alleen?) en dat je dan direct naar een 70-300 zoom wil. Ik denk dat het beter is om een groothoekzoom te kiezen (18-55 IS of 17-85 IS). Ik ken de lenzen van Canon niet goed, dus hier zal een ander wel moeten bijspringen.

      Beide lenzen zijn relatief goedkoop omdat ze niet echt lichtsterk zijn (5.6 op 300 mm) en geen stabilisatie hebben.

      Ik ben ook nog maar beginner, maar kan je de raad geven om naar andere lenzen te kijken. De 70-300 lijkt me niet direct allround. 17-85 is dat wel!

      Succes!
      Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

        dag Visual,

        ik heb de Tamron 70-300 gehad en moet zeggen dat dit een leuke lens was om "kennis te maken" met tele. Je schept er een beeld van of zo'n lens iets voor jouw is.

        Ik was tevreden van de Tamron, de Sigma heb ik nooit gehad maar krijgt hier op het forum toch ook goede commentaar.

        Ondertussen heb ik ze niet meer omdat ik een Sigma 70-200 2.8 heb en met 1.4x extender is die beter dan de Tamron (normaal want is een hogere prijsklasse). Mijn broer heeft die lens echter wel nog in gebruik en met veel plezier!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

          sorry, zie nu pas je onderschrift, blijkbaar heb je een 18-55
          Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

            Alvast bedankt voor de reacties.
            Ik had graag wat landschapfotografie gedaan en concert.
            Zouden deze voldoen om enige kwaliteitsfoto's te nemen?

            Alvast bedankt,

            V
            Canon EOS 400D DIGITAL - 18-55

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

              Het zijn allebei geen macrolenzen, maar als je er bijvoorbeeld niet te kleine beestjes mee wil fotograferen dan zal dat nog wel lukken (voor libellen en grotere vlinders hebben ze genoeg vergroting).

              Ik heb zaterdag toevallig een paar foto's gemaakt met een Tamron 70-300, en ik vind dat de beeldkwaliteit toch tegenvalt...
              Op 300mm is ze vrij soft, en ik zie ook vrij veel roze randjes op de foto.
              Meestal zie je die pas bij sterke contrastverschillen, maar bij deze lens zie je ze al veel eerder.

              De Sigma heb ik zelf nog nooit getest, maar volgens de meesten is die wel degelijk beter.

              Als je werkelijk een goede low-budget tele wil voor een Canon met EF-S vatting, dan kan je beter toch iets meer uitgeven voor de EF-S 55-250 IS.
              Die is optisch véél beter, en er zit beeldstabilisatie op.

              Je kan de goedkoopste kopen, maar dan zal je waarschijnlijk toch vij snel een andere willen omdat ze tegenvalt, de Canon 55-250 IS is op dit ogenblik de tele met de beste prijs/kwaliteit verhouding.
              Op een tele is beeldstabilisatie ook heel handig, je haalt lang niet altijd een sluitertijd van 1/300sec of korter. In dat geval is beeldstabilisatie dus een heel goed hulpmiddel om toch scherpe foto's te krijgen. Zelfs 1/30 sec zal met de 55-250 IS nog een groot percentage scherpe foto's opleveren, op voorwaarde dat het onderwerp niet (teveel) beweegt. Met de Tamron of Sigma zal je dan een statief moeten gebruiken.


              Voor concertfoto's zal je in een heel andere prijsklasse moeten zoeken, je hebt daarvoor lichtsterke lenzen nodig.

              Dan heb je in de "low budget" (wel een flink stuk duurder dan de niet zo lichtsterke tele's) keuze tussen bijvoorbeeld een Sigma 50-150 f2,8 of de 70-200 f2,8. Tamron heeft ook een 70-200 f2,8 maar die zou volgens een test die ik gelezen heb last hebben van scherpstelproblemen.
              Last edited by Black B@ndit; 24 juni 2008, 16:02.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-300mm F 4-5,6 1:2 LD DI Canon

                Bedankt Black Bandit voor de wel zeer informatieve reply
                En ik denk toch dat ik voor de Canon 55-250 IS zal gaan.
                het prijsverschil is niet zo groot en het is dan ook nog het huismerk van m'n toestel, wat de meesten hier ook aanraden .

                heel hard bedankt.

                Cheers,

                Visu@l
                Canon EOS 400D DIGITAL - 18-55

                Comment

                Working...
                X