Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 70-200 2.8 met convertor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 70-200 2.8 met convertor?

    HAllo,
    Ik heb een sigma 70-200 2.8, maar deze tele is net iets te weinig, zou ik eventueel een convertor 2.0 op kunnen zetten, of heeft deze teveel nadelen?
    dient vnl voor sportfotografie (surfers).

    Groeten,
    david

  • #2
    Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

    Ik weet niks over de kwaliteit maar houd er wel rekening mee dat je lichtsterkte veranderd naar 5.6 als ik het goed heb begrepen.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

    Comment


    • #3
      Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

      Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
      Ik weet niks over de kwaliteit maar houd er wel rekening mee dat je lichtsterkte veranderd naar 5.6 als ik het goed heb begrepen.
      2.0 converter mag je vergeten
      AF gaat traag zijn, beeldkwaliteit ronduit slecht...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

        1.4 convertor daarentegen werkt wel goed. Maakt er ongeveer een 100-300 f4 van. Uiteraard wel niet echt scherp op f4, maar iets dichtstoppen en je krijgt een mooie lens.

        Comment


        • #5
          Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

          Dan zal het de 1.4 worden he...
          verkoopt iemand zijn sigma 1.4 convertor voor Canon?
          Wat bedoel je met 1 dichtstoppen?
          100-300mm F4 moet ongeveer voldoende zijn denk ik (op mijn 40D wordt dit dan nog x1.6 of niet?)

          Groeten,
          david

          Comment


          • #6
            Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

            Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
            Wat bedoel je met 1 dichtstoppen?
            De zoom met converter niet op f4 gebruiken, maar op f5.6 (of kleiner) om een beetje kwaliteit te garanderen.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

              Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
              1.4 convertor daarentegen werkt wel goed. Maakt er ongeveer een 100-300 f4 van. Uiteraard wel niet echt scherp op f4, maar iets dichtstoppen en je krijgt een mooie lens.
              Die scherpte valt erg mee hoor, met een goeie 1.4x converter.

              Deze foto's op m'n site zijn bijvoorbeeld allemaal gemaakt met een Sigma 70-200 f2.8 in combinatie met de Sigma 1.4x EX converter (in dit geval met Pentax mount) en meest nog op 280mm.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                Dus met 1.4 convertor is deze lens ok, maar niet met 2.0 dan? Bereik is dan wel 400, wat voordeel is he. Maar hoe zit de scherpte dan? En focussnelheid?

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                  Bij 2x teleconverters neemt de kwaliteit toch meestal wel behoorlijk af. Daarom wordt een 2x converter i.c.m. zoomlenzen toch eigenlijk altijd wel afgeraden. Bovendien krijgt de autofocus het met 2x converters vaak ook een stuk lastiger. (= meer hunten). Met de 1.4x converter merkte ik ook wel dat de AF het iets moeilijker had, maar 't was best goed bruikbaar (getuige de foto's die ik op die vliegshow heb genomen vorig jaar).
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                    Enkele threads op dpreview waarin in beelden postte met de Sigma EX 70-200/2.8 op de Sigma EX 2x teleconverter:
                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                    Beeldkwaliteit vermindert wel met de converter, maar al bij al valt het wel mee. Let wel dat ik deze combo indertijd gebruikte op een 6MP camera, met de hogere MPs die momenteel gangbaar zijn zal het resolutieverlies mss meer opvallen?

                    AF was in het heldere Afrikaanse licht geen enkel probleem. Zelfs niet voor de Pentax *istDS die toch geen AF beest is...

                    Persoonlijk gebruik ik deze combo weliswaar niet meer, mede omdat ik de 70-200/2.8 verving door de Pentax DA*50-135/2.8 die voor mij iets praktischer is voor gemiddeld telewerk, en omdat ik voor het langere werk inmiddels een vaste FA*300/4.5 gebruik. De 2x converter staat overigens net te koop op 't aangeboden luik van dit forum. Jammer genoeg voor jou is 't eentje met Pentax vatting.

                    hth, Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                      Deze lens heeft geen IS, is dat een probleem voor het fotograferen van golfsurfers en andere sportacties?
                      En met teleconvertor 1.4 of 2.0?

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                        Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
                        Deze lens heeft geen IS, is dat een probleem voor het fotograferen van golfsurfers en andere sportacties?
                        En met teleconvertor 1.4 of 2.0?
                        IS heeft in de meeste gevallen zo goed als geen nut voor sport- en actie fotografie. Het kan zelfs vertragend werken op de AF.
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                          ok, thanks.
                          En bij 1.4 convertor blijven of 2.0 gebruiken?

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                            Met mijn Sigma 120-300 f2.8 werkt de AF van zowel de 1.4 als de 2x Sigma EX TC nog steeds zeer snel.

                            Zelfs bij volle opening is de beeldkwaliteit reeds vrij behoorlijk, ook met de 2xTC.

                            Het grootste probleem is het vermijden van camera-shake...

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma 70-200 2.8 met convertor?

                              Met een 1,4x TC werkt een de Sigma 70-200 f2,8 nog vrij goed, de scherpte is wel een klein beetje minder en de AF iets trager.

                              Met een 2x TC krijg je heel softe foto's en een trage AF, te traag voor actiefoto's.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X