Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 35-70 icm Sony Alpha

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minolta 35-70 icm Sony Alpha

    3 jaar en een dikke 17.000 foto's later is het tijd voor een opvolger van mijn Nikon Coolpix 4100 en daarbij zou ik graag een stapje verder gaan, dus een basis-DSLR model, nl een Sony Alpha A-200 (deze keuze staat vast, heeft me 2 maand gekost om er aan uit te geraken ).

    Daarom nog enkele vraagjes:

    1) Ik lees dat de bijgeleverde kitlens niet veel zaaks is (Sony DT 18-70 mm F3.5-5.6), klopt dit?

    2) a) Ik heb hier thuis nog een analoge Minolta 5000 liggen met een 35-70 AF-Lens (incl uv-filter en zonnekap). Past deze lens en ten tweede, beantwoort deze aan de eisen van een moderne DSLR? Ben ik er dus nog iets mee?
    b) Die filter (denk dat het uv is) is een Ambico Skylight R-8740 49mm, is dit iets waard?

    3) Wat doe ik dus beter? Enkel de body kopen met een goede allrounder erbij (bv Sigma 18-200); body + kitlens kopen en een zoomlens erbij kopen (bv Tamron 70-300); body kopen + huidige 35-70 gebruiken en zoomlens bijkopen, ...
    Gelieve ook rekening te houden met het budget, ik geef absoluut niet meer uit dan 275 euro uit aan lenzen (dat is de prijs van een Sigma 18-200 bij Konijnenberg)

    4) Heb ook nog een Minolta Program 2800 AF Flits liggen, zal deze passen?

    De camera zou hoofdzakelijk voor privé-gebruik zijn, dus voor familiefeestjes, bbq's, uitgaan, foto's nemen op reis.

    Dank bij voorbaat voor jullie advies op deze waslijst (heb de search als guest hier al veel gebruikt, zou nu gaag wat persoonlijk advies willen)

  • #2
    Re: Minolta 35-70 icm Sony Alpha

    De F4 versie is de betere versie dan de 3.5-4.5 versie van de 35-70...Het bereik is natuurlijk niet zo super te noemen op digitaal (snel gezegd 35mm x1,5 en 70mm x1,5 doen)

    De Kitlens is naar mijn mening nog behoorlijk goed te noemen tot 10megapixel sensors, dus voor jou A200 zou ik er geen spel van maken als die minder dan 50 euro extra kost (doorgaans het geval)

    Gezien je budget is de sigma 18-200 een goeie keuze (discusieerbaar beter dan de 18-200 van tamron, althans op 200mm) maar een tamron 18-250 is in dat opzicht veruit de beste keuze! (prijs iets van 420 als je het kan rekken)

    Natuurlijk wordt de kitlens dan overbodig...

    Aan je flits heb je 2x niets...toch niet in de praktijk, je kan hem doen flitsen, maar alles op manueel, alles behalve handig! Flitsers beginnen vanaf 180 euro van Sony zelf...

    Veel plezier ermee!

    Comment


    • #3
      Re: Minolta 35-70 icm Sony Alpha

      Wat je met de 35-70 mist is het groothoek stuk. Dat kun je ondervangen met bijv. de 17-70 kitlens, maar die is niet top. Alternatieven zijn de 17-50 van tamron, of de 16-80 van cz, maar zie zijn beide in een andere prijsklasse.
      Via marktplaats zijn ook aantrekkelijke lenzen te krijgen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Minolta 35-70 icm Sony Alpha

        Ik heb een paar maand terug ook A200 gekocht met de kitlens erbij, maar dan voornamelijk omdat ze me begot niet konden zeggen wanneer de body alleen weer beschikbaar zou zijn. De kitlens maakt redelijke foto's, maar voelt ongelofelijk prullig aan, en bij mij zit er zelfs speling op de lens als die aan de body bevestigd is. De meerprijs mag echt niet hoog zijn om deze kit te kopen, maar het groothoek bereik is wel leuk.

        Het feit dat je een Dyxum link geeft voor je lens, beantwoord meteen ook je vraag over compatibiliteit met je nieuwe Sony. De lenzen die daar in de database staan zijn sowieso geschikt voor de Alpha. Hoe goed ze zijn kun je opmaken uit de reviews, maar als je overweegt om een lens aan te schaffen, lees dan alle reviews(of een groot deel) over die lens, want niet alle mensen geven daar heel eerlijke meningen, heb ik de indruk. En tussen oude Minolta lenzen zitten er echt wel schitterende exemplaren. Voor €275 kun je een mooi setje oude Minolta lenzen bemachtigen, die een nieuwe Sigma wel eens zouden kunnen doen blozen. Lees maar eens goed de reviews van de 35-70 die je daar aanhaalt.(en een tip, om te zien of de reviewer met een recent toestel heeft gewerkt, kijk naar de MP van de gebruikte camera. Een trage AF op een oude camera, is iets helemaal anders dan een trage AF op een recente body)
        Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

        Comment

        Working...
        X