Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 50-500 scherpstelprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 50-500 scherpstelprobleem

    Beste,

    Sinds een tijdje wil mijn bigma niet meer automatisch scherpstellen. Ik heb de lens nieuw gekocht, net geen jaar geleden.
    Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn, of mensen die dit probleem herkennen?
    Filip De Vos - Foto albums

  • #2
    Re: sigma 50-500 scherpstelprobleem

    Als alle instellingen juist zijn (schakelaartje AF/MF staat toch juist?), en de camera werkt perfect met andere lenzen, dan zal er waarschijnlijk iets stuk zijn aan die 50-500.
    Kan je ze eventueel op een andere camera testen? Dan ben je helemaal zeker waar de fout zit.

    Ze is nog geen jaar oud, dan heb je nog garantie.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: sigma 50-500 scherpstelprobleem

      Het schakelaartje AF/MF staat wel degelijk juist. Ik kan ze niet direct op een andere camera testen, maar met mijn andere lens werkt de automatische scherpstelling prima.
      Ik zal de lens dus inderdaad best binnen doen voor reparatie. Enig idee hoelang dergelijke reparatie ongeveer kan duren?
      Filip De Vos - Foto albums

      Comment


      • #4
        Re: sigma 50-500 scherpstelprobleem

        Oorspronkelijk geplaatst door fdv Bekijk bericht
        Het schakelaartje AF/MF staat wel degelijk juist. Ik kan ze niet direct op een andere camera testen, maar met mijn andere lens werkt de automatische scherpstelling prima.
        Ik zal de lens dus inderdaad best binnen doen voor reparatie. Enig idee hoelang dergelijke reparatie ongeveer kan duren?
        Misschien de contacten op de lens / body eens schoonmaken?
        Kan misschien helpen en zoniet binnedoen voor garantie lijkt me dan het verstandigst.

        Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

        Comment


        • #5
          Re: sigma 50-500 scherpstelprobleem

          De contacten schoonmaken blijkt jammergenoeg niet te helpen.
          Het zal dus morgen binnendoen worden!

          Toch bedankt voor de tips beiden!
          Filip De Vos - Foto albums

          Comment

          Working...
          X