Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma vs Canon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma vs Canon lenzen

    Hallo,

    Tijdens mijn zoektocht naar een grote lens zat ik initieel enkel naar de Sigma 50-500 "Bigma" te kijken maar er heeft me nu iemand ook de Canon 100-400 met beelstabilisator aangeraden...

    Wat is jullie advies? Ik zoek voornamelijk een zoomlens voor actie foto's, voornamelijk luchtvaart.

    MVG

    Kris

  • #2
    Re: Sigma vs Canon lenzen

    Allebei goeie lenzen.
    Een vriend van me heeft de Sigma en is er tevreden over. Ikzelf heb de Canon 100-400mm en ben er meer dan tevreden over.
    Ik zou zeggen, vraag even in de winkel waar je ze gaat kopen om ze allebei eens te proberen en oordeel zelf welke je voorkeur geniet.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma vs Canon lenzen

      Ik zou voor de 100-400 gaan als'k jou was. Beeldstabilistatie is echt waardevol bij deze mm's en de USM is zeer fijn en snel
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: Sigma vs Canon lenzen

        Als je een "betaalbare" telezoom (van meer dan 300mm) met beeldstabilisatie wou, dan was de Canon 100-400 L IS de enige keuze.

        Maar nu (heel binnenkort zijn ze leverbaar) heeft Sigma een 150-500 OS en een 120-400 OS, van de 150-500 heb ik al foto's gezien, en die zien er toch niet slecht uit. Voor de echte tests zal je nog wat geduld moeten hebben.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma vs Canon lenzen

          Eerste keuze is altijd het eigen merk, en in dit geval de 100-400, is zelfs een zeer goede lens. Ik heb hem indertijd vergeleken met de bigma (sigma 50-500), en er is toch een verschil in kwaliteit, zowel optisch, mechanisch als in mogelijkheden. En vergeet de IS funktie niet! op dergelijke extreem lange lenzen maakt het een wereld van verschil.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma vs Canon lenzen

            Akkoord met al het geschrevene, maar bedenk ook dat de 100/400 een echte stofzuiger is daar kan ik van meepraten en de draaizooms daar veel minder last van hebben.
            Grtz

            Comment


            • #7
              Re: Sigma vs Canon lenzen

              Om met die Sigma te werken heb je behoorlijk wat armspieren nodig. Bij de aanschafprijs reken je dus best ook de prijs van een stel halters om thuis te kunnen oefenen. :-D

              Ik zou persoonlijk voor de Canon gaan. De beeldkwaliteit van de 100-400 is beter dan die van de Sigma en de beeldstabilisatie is een groot pluspunt.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma vs Canon lenzen

                hallokes ik heb de canon 100-400is usm ( de zo gezegde stofzuiger ).is een heel goede lens en dat stof zuigen geloof er niet veel van .ja heeft aleen haar gewicht me .op het eind van de dag voel je het wel

                Comment

                Working...
                X