Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk filter?

    Welk filter kan ik best gebruiken bij fotografie ( Nikon ) van vijvervissen zodat ik minder weerspiegeling heb van het water.

    Mvg
    Alcapone
    Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
    life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

  • #2
    Re: welk filter?

    Oorspronkelijk geplaatst door alcapone Bekijk bericht
    Welk filter kan ik best gebruiken bij fotografie ( Nikon ) van vijvervissen zodat ik minder weerspiegeling heb van het water.

    Mvg
    Alcapone
    Circulair Polarisatiefilter.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: welk filter?

      Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
      Circulair Polarisatiefilter.
      A B S O L U U T
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: welk filter?

        Thanks,
        Het zal voor op mijn Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR zijn.
        Dan zou het lukken met deze?
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=18768

        Mvg Alcapone
        Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
        life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

        Comment


        • #5
          Re: welk filter?

          Beginnersvraag Kan iemand me snel en eenvoudig uitleggen wat het verschil is tussen een polarisatiefilter en een UV-filter, en ook wanneer ik welke wil en moet gebruiken.

          Ik heb een 2e hands Nikkor 18-70 gekocht van een vriend van me. Hier zit een UV-filter op.

          Hoor het graag, alvast bedankt!
          Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

          Comment


          • #6
            Re: welk filter?

            Oorspronkelijk geplaatst door alcapone Bekijk bericht
            Thanks,
            Het zal voor op mijn Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR zijn.
            Dan zou het lukken met deze?
            http://www.fotokonijnenberg.be/produ..._product=18768

            Mvg Alcapone
            Als je een B&W filter kiest, neem dan wel de slim-versie
            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: welk filter?

              Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
              Beginnersvraag Kan iemand me snel en eenvoudig uitleggen wat het verschil is tussen een polarisatiefilter en een UV-filter, en ook wanneer ik welke wil en moet gebruiken.

              Ik heb een 2e hands Nikkor 18-70 gekocht van een vriend van me. Hier zit een UV-filter op.

              Hoor het graag, alvast bedankt!
              Voor meer info over filters en het gebruik kijk eens naar deze PDF
              Sony A7 mkIII
              Is all I need :-)

              Comment


              • #8
                Re: welk filter?

                Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                Als je een B&W filter kiest, neem dan wel de slim-versie
                Dit is als opmerking niet zo slim en ook in gebruik niet. Met een B+W kun je met een gewone toe.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: welk filter?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                  Als je een B&W filter kiest, neem dan wel de slim-versie
                  Het werd net al afgeraden; ik doe het nogeens met klem voor de serieuze lezers hier: GEEN SLIM van B+W behalve bij extreme groothoeklenzen.
                  Nog 2 kanttekeningen:
                  • bij extreme groothoek krijg je met een pola filter hele rare "vlaggen" in de lucht omdat de invalshoek zo extreem is en dus "draait"
                  • bij SLIM filters van B+W moet je een opklemdop kopen die er daarna continu van af valt. Dit geldt ook voor de UV filters. Zeker bij de Nikon zonnekappen die vrij krap zijn (je kunt er niet met je vingers tussen vanwege de centre point lensdoppen) is dat een ellende.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk filter?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Het werd net al afgeraden; ik doe het nogeens met klem voor de serieuze lezers hier: GEEN SLIM van B+W behalve bij extreme groothoeklenzen.
                    Nog 2 kanttekeningen:
                    • bij extreme groothoek krijg je met een pola filter hele rare "vlaggen" in de lucht omdat de invalshoek zo extreem is en dus "draait"
                    • bij SLIM filters van B+W moet je een opklemdop kopen die er daarna continu van af valt. Dit geldt ook voor de UV filters. Zeker bij de Nikon zonnekappen die vrij krap zijn (je kunt er niet met je vingers tussen vanwege de centre point lensdoppen) is dat een ellende.

                    Omdat goede filters toch vrij duur zijn, koop ik toch liever 1 goede maar dure filter.
                    Als je van plan bent, om misschien later bv. naar een breedhoek-lens te gaan.
                    Investeer dan maar gelijk in een Slim-versie of andere, zo kan je deze zelfde filter misschien toch nog op je andere lenzen gebruiken, indien het dezelfde filtermaat betreft.

                    Zo hebben de Canon 24-105 en de Canon 10-22 dezelfde filtermaat.
                    Hierop kan ik bij beide lenzen, dezelfde Circ. Pol. Slim-filter gebruiken.
                    Wat me de aankoop van een extra filter toch uitspaart
                    Sony A7 mkIII
                    Is all I need :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk filter?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
                      Voor meer info over filters en het gebruik kijk eens naar deze PDF
                      da's nogal een uitleg ja

                      zal iets voor morgen zijn... Dank je wel Moris
                      Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk filter?

                        En zou deze ook voldoen

                        Mvg Alcapone
                        Nikon D80 - Nikkor AF-S 18-200mm F 3.5-5.6 G DX VR - AF Nikkor 80-200 mm 1:2.8 ED - Nikkor AF-G 70-300/4.0-5.6 - filters van B+W - SB-600 Speedlight - alles in Lowepro[
                        life is like a box of chocolates, You never know what you're gonna get.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk filter?

                          de kwaliteit van de filters is evenredig aan het bedrag dat je er voor betaald.

                          Kijk hier eens:


                          en op m'n site is een uitgebreid verhaal over filters en het verschil tussen Nikon en B+W filters.
                          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: welk filter?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                            de kwaliteit van de filters is evenredig aan het bedrag dat je er voor betaald.
                            Waarschijnlijk bedoel je juist andersom:
                            De prijs die je betaald is evenredig met de kwaliteit die je vraagt
                            Een klein verschil maar met mogelijk groot resultaat verschil.
                            Een "oplichter" kan een woekerprijs met een flutkwaliteit aan een onwetende verkopen.
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment

                            Working...
                            X