Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven voor Canon 400D

    Hoi,

    Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

    Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk
    Ik heb me recent een Canon 400D met kitlens EF-S 18-55 gekocht en zou me nog enkele objectieven willen bij kopen.

    Ik zou er allereerst nog een Macro bij willen hebben voor het fotograferen van aquaria en hun bewoners en onze katten zijn ook bijzonder fotogeniek.

    Na hier wat rond te neuzen dacht ik toch te zien dat er een zekere voorkeur voor Sigma is. Ik meende zo iets van een 300 a 350€ te spenderen. ik ben absoluut nog een beginner met spiegelreflex dus alle hulp wordt gewaardeerd.
    Zelf vindt ik op de site van Foto Rubens deze terug
    Sigma 50mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Sigma 70mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
    Deze vallen zowat alle binnen mijn budget maar zoals ik alm zei ken ik er niet veel van en zijn ander voorstellen ook welkom.


    Verder zou ik ook nog een Tele willen bijkopen en hierover kom ik de Canon EF-S 55-250 f:4.0*5.6 IS vaak tegen in voorgaande draadjes.
    In deze threads willen jullie dit best een goede budget/beginnerlens vinden maar ik vraag het toch nog maar even. Is deze bruikbaar om alles wat wat verder weg is te fotograferen?


    Alvast bedankt voor jullie reakties

    Niko

  • #2
    Re: Objectieven voor Canon 400D

    Oorspronkelijk geplaatst door nickske Bekijk bericht
    Hoi,

    Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

    Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk
    Ik heb me recent een Canon 400D met kitlens EF-S 18-55 gekocht en zou me nog enkele objectieven willen bij kopen.

    Ik zou er allereerst nog een Macro bij willen hebben voor het fotograferen van aquaria en hun bewoners en onze katten zijn ook bijzonder fotogeniek.

    Na hier wat rond te neuzen dacht ik toch te zien dat er een zekere voorkeur voor Sigma is. Ik meende zo iets van een 300 a 350€ te spenderen. ik ben absoluut nog een beginner met spiegelreflex dus alle hulp wordt gewaardeerd.
    Zelf vindt ik op de site van Foto Rubens deze terug
    Sigma 50mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Sigma 70mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
    Deze vallen zowat alle binnen mijn budget maar zoals ik alm zei ken ik er niet veel van en zijn ander voorstellen ook welkom.


    Verder zou ik ook nog een Tele willen bijkopen en hierover kom ik de Canon EF-S 55-250 f:4.0*5.6 IS vaak tegen in voorgaande draadjes.
    In deze threads willen jullie dit best een goede budget/beginnerlens vinden maar ik vraag het toch nog maar even. Is deze bruikbaar om alles wat wat verder weg is te fotograferen?


    Alvast bedankt voor jullie reakties

    Niko
    Voor aquariums en katten heb je geen macro lens nodig. Een goede polarisatie filter heb je eerder nodig om de weerspiegeling van het glas van de aquarium weg te filteren, en een lichtsterk objectief (bv. Canon Ef 50mm f/1.8) want flitsen is uit den boze hier. Die EF-S 55-250 f/4.0-5.6 IS is een heel scherpe lens en een uitstekende aanvulling op je kitlens.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Objectieven voor Canon 400D

      Hey Falcon, bedankt voor de reply

      Het is niet enkel om aquaria te fotograferen, maar ook hun bewoners. Deze zijn bij mij thuis tussen de 20 cm en 2mm groot. Vooral het jongbroed wil zich nog al eens schuilhouden en zijn goed gecamoufleerd. Eitjes zijn ook ocharme een mm groot.

      Is het mogenlijk deze gedetaileerd vast te leggen met die EF 50mm f:1.8II of heb ik toch een macro nodig

      Comment


      • #4
        Re: Objectieven voor Canon 400D

        De vissen (grote), ja, gaat best, de eitjes en jongbroed gedetailleerd, neen.
        de groeten
        350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
        http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

        Comment


        • #5
          Re: Objectieven voor Canon 400D

          De eerste lens die je aanhaalt is zeker niet slecht maar is toch al van een respectabele leeftijd en design.
          De 2 volgende zijn uitstekende lenzen met een licht voorkeur voor de Canon.
          Ik vraag me alleen af of je wel dicht genoeg bij je visjes zult raken met 60 of 70 mm.

          Misschien de 105 of 150 mm overwegen ( wel wat duurder)

          Grts Jan
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: Objectieven voor Canon 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
            De eerste lens die je aanhaalt is zeker niet slecht maar is toch al van een respectabele leeftijd en design.
            De 2 volgende zijn uitstekende lenzen met een licht voorkeur voor de Canon.
            Ik vraag me alleen af of je wel dicht genoeg bij je visjes zult raken met 60 of 70 mm.

            Misschien de 105 of 150 mm overwegen ( wel wat duurder)

            Grts Jan

            De Sigma 105mm EX-DG Macro f:2.8 dan? Met 409€ toch bij de bovengrens van men budget en dan liever nog ff wachten tot er eens iets mooi uit de bus valt. Of een ander voorstel van jullie

            Comment


            • #7
              Re: Objectieven voor Canon 400D

              Of misschien de EF 100mm Macro van Canon => in dit bereid een absolute topper, en ook snel genoeg om er andere zaken mee te schieten!
              Ook interne focus (wordt niet groter) bij zoomen.

              Grts Jan
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

              Comment


              • #8
                Re: Objectieven voor Canon 400D

                Bij foto-rubens kan je ook de tamron 90 mm macro vinden:
                http://www.foto-rubens.be/content/fo.../5683&pID=2344

                Een goede macrolens die toch al een stuk kleinere objecten kan fotograferen aan een zeer betaalbare prijs.
                In tegenstelling tot de canon 100mm heeft die geen snelle scherpstel moter en komt het voorste element een stuk uit de lens. Verder kan je goede commentaar vinden op:
                photozone.de
                fredmiranda.com
                Waarschijnlijk wordt dit ook 1 van mijn volgende lenzen.

                cheers,

                vgj

                Comment


                • #9
                  Re: Objectieven voor Canon 400D

                  Oorspronkelijk geplaatst door nickske Bekijk bericht
                  hoi,


                  Verder Zou Ik Ook Nog Een Tele Willen Bijkopen En Hierover Kom Ik De Canon Ef-s 55-250 F:4.0*5.6 Is Vaak Tegen In Voorgaande Draadjes.
                  In Deze Threads Willen Jullie Dit Best Een Goede Budget/beginnerlens Vinden Maar Ik Vraag Het Toch Nog Maar Even. Is Deze Bruikbaar Om Alles Wat Wat Verder Weg Is Te Fotograferen?


                  Niko
                  Ja.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Objectieven voor Canon 400D

                    Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Canon AF

                    Is deze wat? Een telezoom met macrofunctie die bovendien niet al te duur.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Objectieven voor Canon 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door nickske Bekijk bericht
                      Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Canon AF

                      Is deze wat? Een telezoom met macrofunctie die bovendien niet al te duur.
                      Redelijk, maar de Canon 55-250 is vermoedelijk beter en heeft IS.

                      Van het predikaat "macro"bij deze lenzen moet je je niet teveel voorstellen, meer dan close-up is het niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Objectieven voor Canon 400D

                        Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                        Of misschien de EF 100mm Macro van Canon => in dit bereid een absolute topper, en ook snel genoeg om er andere zaken mee te schieten!
                        Ook interne focus (wordt niet groter) bij zoomen.

                        Grts Jan
                        Alhoewel ervaren macrofotografen liever een 150 of 180mm hebben (grotere afstand tot het onderwerp), is de 100mm van Canon handiger om mee te nemen op wandel bv
                        Je kan nog uit de hand opnamen maken (tot 1:1, met tussenring 25mm tot 1:1.39), en het is inderdaad een lichtsterke tele met snelle focus

                        Zeer scherp en stevig gebouwd

                        Je zal deze lens niet elke dag gebruiken, daarom regelmatig tweedehands te vinden (rond 350 EUR)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Objectieven voor Canon 400D

                          Nickske,

                          Ik had vroeger een 400D nu een 40D en ben in het bezit van de EF-S 60 en de EF-S 55-250

                          De EFS60 ben ik zeer tevreden van, ik gebruik hem voor een macro en portretfotografie.
                          Het resultaat is zeer 'crisp'. Het enige wat ik nog zou aanschaffen is een statief omdat er geen stabilisator in de lens zit en het dan soms moeilijk is om alle scherpte uit de lens te krijgen.

                          De 55-250 is goed maar door zijn zwakke lichtsterkte enkel 'perfect' bij zonnig weer of een hoge iso.

                          Zelf ben ik nu nog aan het kijken naar de 17-55 F2.8 om de kitlens te vervangen... want deze is echt geen fxxx waard.

                          grtz

                          Sam
                          Last edited by Samsan; 22 juli 2008, 14:07.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Objectieven voor Canon 400D

                            Oorspronkelijk geplaatst door Samsan Bekijk bericht
                            Nickske,


                            Zelf ben ik nu nog aan het kijken naar de 17-55 F2.8 om de kitlens te vervangen... want deze is echt geen fxxx waard.


                            Sam
                            Wel een waardevast lensje, kost niks en levert niks op bij de verkoop...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Objectieven voor Canon 400D

                              Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                              Ook interne focus (wordt niet groter) bij zoomen.

                              Grts Jan
                              Is zoomen focus?

                              Comment

                              Working...
                              X