Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven voor Canon 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectieven voor Canon 400D

    Hoi,

    Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

    Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk
    Ik heb me recent een Canon 400D met kitlens EF-S 18-55 gekocht en zou me nog enkele objectieven willen bij kopen.

    Ik zou er allereerst nog een Macro bij willen hebben voor het fotograferen van aquaria en hun bewoners en onze katten zijn ook bijzonder fotogeniek.

    Na hier wat rond te neuzen dacht ik toch te zien dat er een zekere voorkeur voor Sigma is. Ik meende zo iets van een 300 a 350€ te spenderen. ik ben absoluut nog een beginner met spiegelreflex dus alle hulp wordt gewaardeerd.
    Zelf vindt ik op de site van Foto Rubens deze terug
    Sigma 50mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Sigma 70mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
    Deze vallen zowat alle binnen mijn budget maar zoals ik alm zei ken ik er niet veel van en zijn ander voorstellen ook welkom.


    Verder zou ik ook nog een Tele willen bijkopen en hierover kom ik de Canon EF-S 55-250 f:4.0*5.6 IS vaak tegen in voorgaande draadjes.
    In deze threads willen jullie dit best een goede budget/beginnerlens vinden maar ik vraag het toch nog maar even. Is deze bruikbaar om alles wat wat verder weg is te fotograferen?


    Alvast bedankt voor jullie reakties

    Niko

  • #2
    Re: Objectieven voor Canon 400D

    Oorspronkelijk geplaatst door nickske Bekijk bericht
    Hoi,

    Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

    Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk