Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

    Hallo iedereen, ik ben nieuw hier en in het wereldje van de fotografie. Ik heb mij enkele weken terug een toestel (Nikon D60 met nikkor 18-55mm lens), nu ik ga veel foto's gaan trekken van hulpdiensten (brand, ongevallen, waterschade,...) en dit voor het hulpdienstenforum. Nu word ik vaak geconfronteerd dat ik vaak op verre afstant foto's moet nemen nu heb ik gemerkt dat men standard lensje tekort schiet. Nu ben ik even op zoek gegaan naar objectieven op ebay en ben deze tegen gekomen: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2. Onder deze link kan je hem bekijken: http://cgi.benl.ebay.be/Objctif-AF-7...QQcmdZViewItem kan mij iemand vertellen of ik hier een goede koop mee doe of wat jullie mij als alternatief aanraden?

    Mvg, Mattias

  • #2
    Re: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

    Beste Mattias,

    Als je in principe voor dit soort objectief zou kiezen, dan kies je beter voor het gelijkaardig van Sigma, waar je indien je even de zoekfunctie zou gebruiken, vrij veel goede commentaren over zal vinden(veel meer dan de Tamron).
    Helaas
    Beide lenzen hebben geen scherpstelmotor en zullen op je D60 geen AF hebben.
    Als je wat meer kan spenderen is de 70-300 VR een goede oplossing. Is ook heel goed en heeft VR.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

      Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
      Beste Mattias,

      Als je in principe voor dit soort objectief zou kiezen, dan kies je beter voor het gelijkaardig van Sigma, waar je indien je even de zoekfunctie zou gebruiken, vrij veel goede commentaren over zal vinden(veel meer dan de Tamron).
      Helaas
      Beide lenzen hebben geen scherpstelmotor en zullen op je D60 geen AF hebben.
      Als je wat meer kan spenderen is de 70-300 VR een goede oplossing. Is ook heel goed en heeft VR.

      Hubert
      Heb jij soms nog andere alternatieven die jij zou gebruiken? De lens die ik nu heb daar staat ook AF op (deze zat standaard erbij en stelt zichzelf scherp via een motor (dacht ik toch) wat is dan juist het verschil?

      Bedankt alvast!

      Mvg, mattias

      Comment


      • #4
        Re: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

        Mattias,

        Tamron heeft wel degelijk een tele met ingebouwde focusmotor. Deze heeft AF op D40/x en D60. Ik heb ze een tijdje geleden zelf gekocht voor een D40. Die lens werkt perfect, wel is het geen snelle lens (AF-motor is niet van de rapste !)
        Link:http://www.fotoversand-afa.de/objekt...kon/a17nii.php
        Let wel op dat je de juiste lens koopt, ze bestaat met en zonder ingebouwde motor.
        Peter
        ____________________________________________
        Nikon D7000 met 10-20/35/16-85/80-200/70-300

        Comment


        • #5
          Re: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

          Was ik nog even vergetten zeggen, er zijn 2 kits van nikon met de D60, namelijk: D60 18-55 II KIT en de D60 18-55 VR KIT ik heb de eerste van deze 2 kits dus heb ik die VR niet?

          Mvg, Mattias

          Comment


          • #6
            Re: Objectif Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD MACRO 1:2 voor nikon D60

            Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
            Beste Mattias,

            Als je in principe voor dit soort objectief zou kiezen, dan kies je beter voor het gelijkaardig van Sigma, waar je indien je even de zoekfunctie zou gebruiken, vrij veel goede commentaren over zal vinden(veel meer dan de Tamron).
            Helaas

            Hubert
            Dat je over de sigma meer leest dan over de tamron komt voornamelijk omdat de sigma al vele jaren op de markt is (de eerste APO in deze range stamt uit begin jaren 90), terwijl de Tamron een nieuwkomer is in dit bereik. De Tamron kan volgens een aantal testen heel goed meekomen met de Sigma APO. Tamron heeft de laatste paar jaar een aantal lenzen op de markt gebracht die zeer positieve recensies hebben opgeleverd.
            Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

            Comment

            Working...
            X