Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autofocus sigma sony alfa 100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • autofocus sigma sony alfa 100

    Ik heb sony alfa 100 body, wil nu een standaard lichtsterk sigma objectief kopen.
    Ik lees het volgende op internet:

    Volgens Sigma Benelux-manager Matthias hebben alleen de nieuwste modellen van Pentax (K10D, K100D Super, K20D en K200D) en Sony (A200, A300, A350 en de A700) ingebouwde ondersteuning voor hsm.

    Wil dit zeggen dat ik geen autofocus meer kan gebruiken dan?

    Gr

    Wolf
    wolf

  • #2
    Re: autofocus sigma sony alfa 100

    Oorspronkelijk geplaatst door evaa Bekijk bericht
    Ik heb sony alfa 100 body, wil nu een standaard lichtsterk sigma objectief kopen.
    Ik lees het volgende op internet:

    Volgens Sigma Benelux-manager Matthias hebben alleen de nieuwste modellen van Pentax (K10D, K100D Super, K20D en K200D) en Sony (A200, A300, A350 en de A700) ingebouwde ondersteuning voor hsm.

    Wil dit zeggen dat ik geen autofocus meer kan gebruiken dan?

    Gr

    Wolf
    Mogelijk heeft de Sigma benelux-manager zich vergist...In het Sony gamma heet de tegenhanger van HSM, SSM. SSM lenzen werken op ALLE sony spiegelreflexen (dus ook de A100) en ook op alle Minolta DSLR's + de recentste analoge modellen...

    Natuurlijk, de kans is extreem klein, maar heel misschien is het echt zo dat hsm lenzen dan toch voor een of andere reden niet werken op de A100 (terwijl SSM lenzen met dezelfde techniek WEL werken). Ik betwijfel dit ten zeerste. De eerste hsm lenzen voor Sony en pentax zijn normaal gezien pas voor augustus gepland, ik zou niet teveel vrezen, ik denk dat het wel zal werken op de A100...Uitkijken naar de eerste reacties op verschillende fora!

    Natuurlijk, er is misschien wel enige (omgekeerde) analogie met vroeger, de oudste autofocus sigma lenzen werken nu ook niet meer (tenzij ze, indien nog mogelijk, gerechipped worden)...dus er is altijd een kansje

    Comment


    • #3
      Re: autofocus sigma sony alfa 100

      Konijnenberg nam contact op met sigma en bevestigden daarna mijn vermoeden.
      Dus ik vrees ervoor.

      Ik weet ook nog altijd niet goed wat het betekent als dit hsm niet werkt. Wil dit zeggen dat je de autofocus niet kan gebruiken en dat dit anders wel een heel goede lens blijft?

      wolf
      wolf

      Comment


      • #4
        Re: autofocus sigma sony alfa 100

        Oorspronkelijk geplaatst door evaa Bekijk bericht
        Konijnenberg nam contact op met sigma en bevestigden daarna mijn vermoeden.
        Dus ik vrees ervoor.

        Ik weet ook nog altijd niet goed wat het betekent als dit hsm niet werkt. Wil dit zeggen dat je de autofocus niet kan gebruiken en dat dit anders wel een heel goede lens blijft?

        wolf
        Ja...

        En toch denk ik dat ergens in de keten iemand verkeerde informatie doorgeeft/verkeerd interpreteert...Ik denk niet dat sigma benelux zelf hsm lenzen voor sony heeft getest op de A100...natuurlijk, dat is een vermoeden en ik zie geen reden waarom de hsm lenzen op de A100 (en dus ook niet op de Minolta's )niet zouden werken en enkel op de nieuwste reflexen van Sony...We zien wel é!

        Comment


        • #5
          Re: autofocus sigma sony alfa 100

          Het zou me heel erg verwonderen moest die lens niet werken op de sony A-100 vermits dit toestel, zoals alle digitale toestellen van Sony/Minolta, SSM wel ondersteunt.

          Denk dat ze allemaal in het zelfde foldertje kijken waar de A100 waarschijnlijk niet meer vermeld staat.

          Het best is misschien uw vraag te lanceren op dyxum.com, daar zijn mensen die daar waarschijnlijk meer over weten dan heel sigma benelux samen.
          Of wachten tot er A100 of minolta gebruikers zijn met deze lens.

          Comment


          • #6
            Re: autofocus sigma sony alfa 100

            Of je kan gewoon wachten tot de lens op voorraad is en ze voor je ze koopt even op je camera zetten en proberen of de AF het doet.

            G
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

            Comment

            Working...
            X