Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muurschildering

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Muurschildering

    graffiti hoeft niet altijd persé lelijk & vervuilend te zijn ...

    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

  • #2
    Re: Muurschildering

    tis mooi en kleurrijk, maar iets meer van de omgeving geeft een wat betere indruk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Muurschildering

      Wat is de fotografische inbreng hiervan? Dit is gewoon een reproductie. Hier kunnen we onmogelijk de foto beoordelen.

      Comment


      • #4
        Re: Muurschildering

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Wat is de fotografische inbreng hiervan? Dit is gewoon een reproductie. Hier kunnen we onmogelijk de foto beoordelen.
        mooi in beeld gebracht knap werk william
        @ control z je moet de foto toch maar goe in beeld kunnen brengen
        een gebouw of boom da je op plaatje zet is toch ook iets wa je zelf niet heb gemets of geplant
        wat is dan de bedoeling van foto 4 en 5 op je site ?? JE ZET ZELF IEMAND ANDERS ZEN WERK OP JE SITE

        Last edited by wanka tanka; 15 juni 2008, 11:13.
        ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
        *BD1034BE

        Comment


        • #5
          Re: Muurschildering

          Oorspronkelijk geplaatst door wanka tanka Bekijk bericht
          mooi in beeld gebracht knap werk william
          @ control z je moet de foto toch maar goe in beeld kunnen brengen
          een gebouw of boom da je op plaatje zet is toch ook iets wa je zelf niet heb gemets of geplant
          wat is dan de bedoeling van foto 4 en 5 op je site ?? JE ZET ZELF IEMAND ANDERS ZEN WERK OP JE SITE

          http://www.chocoroyal.be/htm/2007jan.htm
          gedeeltelijk mee eens, maar zou deze muurschildering, graag in een/zijn context willen zien.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Muurschildering

            Als ik het goed begrijp levert het fotograferen van een witte muur (ook geschilderd door iemand anders) een "foto" op, het fotograferen van graffiti niet ... please explain, Control Z

            Bouk, kan je standpt wel begrijpen maar 1. graffiti bedekte gans de muur (kon dus enkel nog stukje van terrras/voetpad erbij nemen 2. had er in feite een element met hevige kleuren op voorgrond bij moeten plaatsen .. zal eens terugkeren
            The quickest way to make money at photography is to sell your camera

            Comment


            • #7
              Re: Muurschildering

              Heerlijk kleurrijk plaatje, je hebt die graffitti toch mooi vastgelegd hoor. Je moet het maar zien

              Mvg, Jochen
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Muurschildering

                Bedankt voor het reclame maken voor mijn site, Wanka Tanka.

                Als ik het goed begrijp levert het fotograferen van een witte muur (ook geschilderd door iemand anders) een "foto" op, het fotograferen van graffiti niet ... please explain, Control Z
                Ik vind uw opmerking interessant T. Billy. Het witschilderen van een muur houdt geen artistieke expressie in. Het fotograferen van een witgeschilderde muur, al dan niet met zijn barstjes, voegen, schaduwen, enzovoort houdt wel een artistieke expressie in, namelijk deze van de fotograaf van die muur. Hij heeft een reden om die muur te fotograferen en wel op die bepaalde wijze.
                In het geval van graffiti ligt de expressie bij de graffitispuiter
                Hij heeft het u voorgedaan, u kan het met er een foto van te maken niet beter doen dan de graffitispuiter. Daarom zeg ik: dit is een reproductie. Maar over deze essentie van fotografie als uitdrukkingsmiddel zijn boeken volgeschreven.
                Deze uitleg is niet als een aanval bedoeld, ik hoop dat hij helpt uw idee over fotografie als kunstvorm (want dat is het tenslotte, zeker op een forum als dit) te verruimen tot meer dan het technische aspect ervan. En ik hoop dat ik met mijn uitleg een positieve bijdrage heb geleverd aan dit topic.

                Ik kan er nog bijzeggen dat de belichting van uw onderwerp goed is. Uw opmerking om er eventueel nog een stukje terras / voetpad bij te nemen zou ik zeer zeker in overweging nemen, want dan krijgt het onderwerp een context en zien we wél een inbreng van de fotograaf. Dan kunnen we de spanning gaan zien van het onderwerp tot zijn omgeving, zoals ik in de foto's probeer te doen, die Wanka Tanka hier aanhaalt. Dan worden het de foto's die bespreekbaar zijn, en niet het gefotografeerde kunstwerk of onderwerp.

                Om dezelfde redenering ben ik ook niet zo'n liefhebber van zonsondergangfoto's. Een zonsondergang is een prachtig fenomeen, je kan er met je foto niet nog iets prachtiger van maken. Tenzij je een belangrijke eigen inbreng gaat doen, maar daar ontbreekt het hem meestal aan bij de zonsondergangfoto's die we hier zien verschijnen. Het blijft als het ware het kopieren van een bestaand kunstwerk.
                Fotogenieke onderwerpen (zonsondergangen, kinderen, puppies, toeristische plaatsen enz) zijn daarom bij uitstek moeilijke en ondankbare ondankbare onderwerpen om goede foto's van te maken. Want iedereen zegt " wat mooi", "wat lief" maar dat gaat eigenlijk over het onderwerp en niet over de foto als uitdrukking van de fotograaf. Als beginner maakt bijna iedereen deze fout, ik was daarop geen uitzondering. "lelijke" of oninteressante onderwerpen of plaatsen zijn dikwijls het interessants om in beeld te brengen. Even doordenken . (Ook voor Wanka Tanka)

                Comment


                • #9
                  Re: Muurschildering

                  bovenstaande een leuke uitleg, daarom gaan mijn complimenten van een knap model, uit naar de ouders!!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Muurschildering

                    Het witschilderen van een muur houdt geen artistieke expressie in.
                    Wie bepaalt dat ... jij

                    Hij heeft een reden om die muur te fotograferen en wel op die bepaalde wijze.
                    Ik ook ... ik vond die graffiti mooi

                    Hij heeft het u voorgedaan, u kan het met er een foto van te maken niet beter doen dan de graffitispuiter.
                    Ik kan U enkel de oorspronkelijke foto laten zien van die muur ... bewijsmateriaal is te vinden op de Boulevard van Vlissingen. Ik zeg niet dat dit beter is dat het geleverde werk van de graffitispuiter, ik wou enkel tonen dat dit zomaar klakkeloos het nemen van een "foto van een muur" is!



                    Dan worden het de foto's die bespreekbaar zijn, en niet het gefotografeerde kunstwerk of onderwerp.
                    Hopelijk wordt de foto hiermee WEL bespreekbaar... alhoewel sommigen nu, meer of meer terecht, zullen zeggen dat ik het werk van die nobele onbekende (voor mij toch) graffitispuiter ongevraagd gewijzigd of bewerkt heb
                    The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: Muurschildering

                      Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                      Heerlijk kleurrijk plaatje, je hebt die graffitti toch mooi vastgelegd hoor. Je moet het maar zien

                      Mvg, Jochen
                      William, ik volg jochenvde
                      pitteljon.be
                      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                      Comment

                      Working...
                      X