Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pythons + 2e update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pythons + 2e update

    Onze huisdieren weer eens een keer onder de lens genomen en de Jungle Tapijt Python vond dat wel erg vermoeiend...of gaf een showtje weg

    Voor mij een shot, waar ik vaak op heb zitten hopen en nu ook nog een resultaat dat ik durf te tonen.

    Python Regius Albino


    UPDATE: Crop toegepast om zo meer aandacht op de kop van de slang te verkrijgen...geslaagd of toch liever het volledige beeld?

    Jungle Tapijt Python


    2e UPDATE
    Jungle Tapijt Python
    Last edited by Chantay; 18 juni 2008, 17:47.
    http://www.reptilicious.nl
    Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

  • #2
    Re: Pythons

    twee mooie opnamen, moest wel effe naar de kop van de slang zoeken bij de tweede opname.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Pythons

      2 mooie foto's, die zou ik ook zo wel eens willen fotograferen

      (ook al heb ik schrik van deze jongens )
      Greetz,
      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: Pythons + update

        Bedankt voor de reacties!!

        Zelf vond ik de kop ook teveel verdwijnen in het geheel, (was eigenlijk ook opiets anders aan het focussen dan zijn kop) vandaar nu een met crop geplaatst, beter?

        De Albino is echt een mak dier, maar de Tapijt is niet altijd een lieverdje om zonder handschoenen beet te pakken
        http://www.reptilicious.nl
        Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

        Comment


        • #5
          Re: Pythons + update

          Ik vind de crop alvast een verbetering.

          Comment


          • #6
            Re: Pythons + update

            Oorspronkelijk geplaatst door woolfie Bekijk bericht
            Ik vind de crop alvast een verbetering.
            Bedankt

            Als ik meer tijd heb, zal ik eens proberen de achtergrond wat aan te passen door de planten in de hoeken te verwijderen.
            http://www.reptilicious.nl
            Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

            Comment


            • #7
              Re: Pythons + update

              Crop is inderdaad beter.

              Als je bedoelt dat het geen slangetje is om zonder handschoenen aan te pakken, bijt hij of zij dan ter verdediging of valt hij direct aan? Misschien domme vraag maar ik ken werkelijk niets van die dieren, maar de interesse is er wel
              Greetz,
              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Pythons + update

                Mooie opnames, vind de derde het mooist.
                PENTAX for your precious moments

                Comment


                • #9
                  Re: Pythons + update

                  Met deze modelletjes in huis kun je goed oefenen.

                  Ik zou het zeker nog verbeteren, ze lenen er zich uitstekend voor om een paar prachtige platen van te maken.

                  De eerste is goed maar mocht ietsje scherper zijn.( Achter glas?)

                  De tweede is zeker de betere maar heeft een paar kleine puntjes ter verbetering zoals de compo/uitsnede, het invallende licht wat dimmen( gelijkmatiger verdelen met reflectiescherm) zodat je meer details krijgt van je huisdiertje.

                  Lijkt me iets apparts/leuk om te fotograferen.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pythons + update

                    Ga voor de eerste
                    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                    Grtjs, Jacky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pythons + update

                      Bedankt allemaal voor jullie commentaar!

                      Oorspronkelijk geplaatst door CougarX Bekijk bericht
                      Crop is inderdaad beter.

                      Als je bedoelt dat het geen slangetje is om zonder handschoenen aan te pakken, bijt hij of zij dan ter verdediging of valt hij direct aan? Misschien domme vraag maar ik ken werkelijk niets van die dieren, maar de interesse is er wel
                      Bij veel mensen is het onbekendheid wat angstig maakt.
                      Dit type slang is wat schuwer en gaat vrij snel in de aanval staan, de Albino (Python Regius) is veel makker en ligt ook geregeld lekker bij ons op de bank.

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                      Met deze modelletjes in huis kun je goed oefenen.

                      Ik zou het zeker nog verbeteren, ze lenen er zich uitstekend voor om een paar prachtige platen van te maken.

                      De eerste is goed maar mocht ietsje scherper zijn.( Achter glas?)

                      De tweede is zeker de betere maar heeft een paar kleine puntjes ter verbetering zoals de compo/uitsnede, het invallende licht wat dimmen( gelijkmatiger verdelen met reflectiescherm) zodat je meer details krijgt van je huisdiertje.

                      Lijkt me iets apparts/leuk om te fotograferen.
                      Beide foto's zijn achter glas genomen, omdat ze in hun eigen terrarium vaak het meest op hun gemak zijn.

                      Ik zal gauw eens proberen wat van je tips uit te voeren op de foto!
                      Aangezien het er even niet in zit om een EOS aan te schaffen, is het een uitdaging geworden om een zo goed mogelijk resultaat uit de PowerShot te behalen.
                      http://www.reptilicious.nl
                      Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pythons + 2e update

                        2e UPDATE: Meer crop toepast, achtergrondlicht aangepast en achtergrond verwijderd...beter??
                        http://www.reptilicious.nl
                        Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pythons + update

                          Oorspronkelijk geplaatst door Chantay Bekijk bericht
                          ...

                          Bij veel mensen is het onbekendheid wat angstig maakt.
                          Dit type slang is wat schuwer en gaat vrij snel in de aanval staan, de Albino (Python Regius) is veel makker en ligt ook geregeld lekker bij ons op de bank.

                          ...
                          Bij jullie op de bank?? OMG, nee ik kom veel in Afrika en hou van dieren maar slangen zijn echt het allerlaatste waar ik mee in aanraking wil komen
                          Het zal wel tussen de oren zitten maar ze geven mij de "creeps".

                          En de crop is inderdaad een heek stuk sterker.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Pythons + update

                            Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                            Bij jullie op de bank?? OMG, nee ik kom veel in Afrika en hou van dieren maar slangen zijn echt het allerlaatste waar ik mee in aanraking wil komen
                            Het zal wel tussen de oren zitten maar ze geven mij de "creeps".

                            En de crop is inderdaad een heek stuk sterker.
                            Bedankt voor je reactie!

                            In de natuur ga ik er ook niet zomaar op af, maar bij ons thuis kennen we ondertussen de karaktertjes wel een beetje
                            http://www.reptilicious.nl
                            Canon EOS450D & Canon Powershot S3IS

                            Comment

                            Working...
                            X