Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens testen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens testen

    hallo,gisteren is er mij een 2de hands canon lens 70-200 f/2.8 aangeboden.nu wil ik die terplaatse eens gaan testen.mijn vraag is hoe test ik zo een lens om te weten of ze mechanisch nog in orde is,volgens de verkoper is er enkel aan de buiten kant wat witte verf af.ook heeft hij de lenscode meegedeeld,wat kan ik met deze code doen of te weten komen?

    alvast bedankt

    mvg jopat
    Last edited by jopat; 14 juni 2008, 20:12.
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: 70-200 f/2.8 non IS

    Aan de serienr kan je o.a. het bouwjaar zien: http://www.the-digital-picture.com/C...ens-Aging.aspx

    Comment


    • #3
      Re: 70-200 f/2.8

      De focus kan je testen op "AI SERVO", ontspanknop half ingedrukt houden en het hele focusgebied eens laten aftasten.

      Als je hierbij geen piepende of knarsende geluiden hoort weet je dat het focusmechanisme OK is.

      Maak in dien mogelijk een paar proefopnamen en controleer of 't beeld OK is en of de focus correct is.
      CANON Inc. Made In Japan

      Comment


      • #4
        Re: 70-200 f/2.8

        nog iemand tips om de lens te testen?
        www.fotojoel.be
        7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

        Comment


        • #5
          Re: lens testen

          Dat is hier op het forum al 500x besproken. Let op goede werking van diafragma, lichtmeting en AF op je eigen toestel, centrering, midden- en randscherpte en de betrouwbaarheid van de verkoper.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: lens testen

            als ik in "lens testen" in zoeken ingeef dan kom ik niet aan 500 antwoorden.
            voor iemand met veel ervaring is het mss allemaal gemakkelijk maar voor een leek zoals ik niet.ik zou niet weten hoe ik diafragma,lichtmeting,centrering(nooit van gehoord trouwens),midden en randscherpte zou moeten testen.

            mvg jopat
            www.fotojoel.be
            7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

            Comment


            • #7
              Re: lens testen

              De kans dat met een dergelijke lens iets misloopt is relatief klein.
              Voor een dergelijke aankoop zou ik vragen de lens uitgebreid te mogen testen.
              Beoordeel de opnames op je laptop/pc, neem enkele foto's op verschillende brandpuntafstanden (BV 70/100/130mm/...). Deze lens stelt zeer snel scherp, dit moet ook zo zijn bij deze. Let op krassen op het front en rear glas. Hoewel dit geen invloed heeft op de beeldkwal op zich, wel op de waarde. Een goede filter is mooi meengenomen, want kost ook duur nieuw!
              En vooral betaal niet teveel, vgl met bv Konijnenberg nieuw!
              Indien je nog vragen hebt PM me gerust

              Succes!

              Jan
              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

              Comment


              • #8
                Re: lens testen

                Iemand meenemen die er wel iets van kent?

                Comment


                • #9
                  Re: lens testen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
                  Iemand meenemen die er wel iets van kent?
                  Nog geen slecht gedacht
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment

                  Working...
                  X