Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

    Hallo,

    Ik heb een canon eos 400d en zou graag een groothoeklens kopen.
    Welke zouden jullie mij aanraden??
    Mvg, Adnil

  • #2
    Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

    Hangt af van je budget zou'k zeggen. Ik heb zelf een EF 17-40 f/4.0 en altijd heel blij van geweest maar heb recent een 24-70 f/2.8 gekocht. De 24-70 is op een 400D body net niet wijd genoeg spijtig genoeg, maarja gekocht met het opzicht om ooit full-frame te gaan

    Ik ben een Canon lens snob, ik weet eigenlijk niets van andere merken, dusja
    Canon 5D MKII - 24-105L - 17-40L - 580EXII - Canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

      misschien is een Sigma 10-20 mm wel iets? reviews zijn overal te vinden op internet. en ook op het forum hier.

      Comment


      • #4
        Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

        17-40mmL, heerlijke stevige lens en scherp van 17 tot 40mm.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

          Welke lens heb je nu?
          Waarschijnlijk is het de kitlens, wil je meer breedhoek, of wil je ongeveer dezelfde beeldhoek maar dan een betere kwaliteit?

          Ter vervanging van de kitlens is er keuze tussen de Sigma 18-50 f2,8 EX DC, Tamon 17-50 f2,8 XR DI, Canon 17-40 f4 L, Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6 IS, Canon EF-S 17-85 IS en de Canon EF-S 17-55 f2,8 IS.

          Voor meer breedhoek heb je, als je zo breed mogelijk wil gaan (10mm is het breedst dat je kan gaan bij zoomlenzen), keuze tussen de Sigma 10-20 of de Canon EF-S 10-22.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

            Momenteel heb ik Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro CANON.
            Ik dacht aan te kopen een Tamron AF SP 11-18/4.5-5.6 Di-II D Canon.

            Comment


            • #7
              Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

              Deze Tamron is wel de zwakste broertje uit het trio Sigma 10-20, Tokina 12-24 en Tamron 11-18. Er is ook nog de Tokina 11-16 f2.8, maar daar vind ik het bereik iets te beperkt.

              Comment


              • #8
                Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

                Indien je voor de extra groothoek wil gaan, zou ik kiezen tussen de Canon 10-22 of de meer budgetvriendelijke lens Sigma 10-20.
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

                  Ik heb zelf de EF-S 10-22 gekocht, en nog geen moment spijt van gehad.
                  Jammer genoeg is dit wel de duurste op de markt, maar dat merk je later als je de foto's bekijkt ook, dan ben je de prijs snel vergeten

                  Mark
                  Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                  Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

                    Zeker de EFS 10-22 eens gaan proberen, 'k heb ze ook 'ns een keer gebruikt
                    als back-up op een 350D en dat is toch wel vrij breed op die 1.6X crop-sensor.

                    Da's volgens mij de mooiste keuze.

                    De 17-40 f4 L is natuurlijk een pak mooier betreft kleuren en scherpte maar die is helaas op een 1.6X crop niet echt ideaal qua bereik


                    M.v.g.
                    Last edited by Spy-Glass; 14 juni 2008, 12:02.
                    CANON Inc. Made In Japan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

                      Graag wil ik iedereen bedanken voor de goede raad.

                      Ben nog maar net het wereldje binnengestapt van de fotografie, en zal nog veel moeten lezen en oefenen.

                      Momenteel lijkt alles nog een beetje chinees.

                      De aankoop van een lens of andere materialen hangt natuurlijk steeds af van het budget dat je kan besteden. Dit zal voor mij al niet het duurste zijn. Maar probeer zoveel mogelijk prijs en kwaliteit te hebben

                      Aan iedereen nog eens nen dikke merci

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke groothoeklens voor Canon Eos 400D

                        Ook mijn mening: een Sigma 10-20 als je die voordelig 2e hands kunt kopen en nieuw liever een Canon 10-22 met cashback.
                        De Tamron 11-17mm is zo ongelooflijk slecht dat ik niet begrijp dat die op de markt is, aangezien Tamron wel degelijk goede lenzen kan maken (17-50, (sommige) 28-75 en 90mm)
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment

                        Working...
                        X