Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Live View niet scherp bij EOS450D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Live View niet scherp bij EOS450D

    Afgezien dat de camera in de Live View mode behoorlijk langzaam is en traag afdrukt, heb ik een probleem met scherpstellen. Ik weet namelijk niet hoe ik dat moet doen. Ontspanknop half indrukken haalt niets uit, dus gebruik ik die optie maar niet, terwijl het in sommige situaties best handig kan zijn. Weet iemand hoe je scherpstelt in Live View?

    In een magazine heb ik gelezen dat er een Live mode en een Quick mode is in Live View maar ik heb niet ontdekt waar je dat in kan stellen of veranderen.
    Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

  • #2
    Re: Live View niet scherp bij EOS450D

    Oorspronkelijk geplaatst door G.I. Jane Bekijk bericht
    Afgezien dat de camera in de Live View mode behoorlijk langzaam is en traag afdrukt, heb ik een probleem met scherpstellen. Ik weet namelijk niet hoe ik dat moet doen. Ontspanknop half indrukken haalt niets uit, dus gebruik ik die optie maar niet, terwijl het in sommige situaties best handig kan zijn. Weet iemand hoe je scherpstelt in Live View?
    Liefst manueel
    Canikon 40D - D200, D300

    Comment


    • #3
      Re: Live View niet scherp bij EOS450D

      Wat stom van me, ik heb de zonnekap omgekeerd op de lens geplaatst, dan kan ik niet handmatig scherpstellen. Kap eraf en lens op MF gezet en nu kan ik dus scherpstellen. Echter ik vind dat hij toch nog erg traag afdrukt, zelfs trager dan mijn G3.

      Er zou nog iets van een Quick mode zijn die het sneller doet, maar waar kan ik dat instellen?
      Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

      Comment


      • #4
        Re: Live View niet scherp bij EOS450D

        bij de fotohandelaar werd me vandaag verteld dat elke DSLR in Live view trager is dan het gemiddeld pocketje. Het is dus in ieder geval wel normaal. Enkel geschikt voor onderwerpen die niet weg kunnen lopen of kruipen dus


        Bij de Eos 450D zit onder de Custom functions (C Fn) menu als "option 8" je "Quick mode "verborgen.
        'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

        Comment


        • #5
          Re: Live View niet scherp bij EOS450D

          Oorspronkelijk geplaatst door Lucas1711 Bekijk bericht
          bij de fotohandelaar werd me vandaag verteld dat elke DSLR in Live view trager is dan het gemiddeld pocketje. Het is dus in ieder geval wel normaal. Enkel geschikt voor onderwerpen die niet weg kunnen lopen of kruipen dus


          Bij de Eos 450D zit onder de Custom functions (C Fn) menu als "option 8" je "Quick mode "verborgen.
          Bij mijn Nikon heb ik niet bepaald last van "shutterlag" ?
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

          Comment


          • #6
            Re: Live View niet scherp bij EOS450D

            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Bij mijn Nikon heb ik niet bepaald last van "shutterlag" ?
            Dan heb je vast een andere soort als ik...
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Live View niet scherp bij EOS450D

              Mexicano en Lucas1711 bedankt! het is gelukt, kan nu scherp stellen en heb de Live View op Quick gezet. Afdrukken gaat iets sneller nu, ik denk net zo snel als mijn G3, maar het blijft denk ik toch een manier om iets op de foto te zetten wat niet door de zoeker kan.

              Bedankt groetjes Jane

              Morgen foto's maken van onze Hondekop trein, ook al zal het weer niet erg mee zitten.
              Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

              Comment

              Working...
              X