Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Objectief

    Wie weet raad.

    Ik zou mij een telelens willen aanschaffen maar omdat ik nog maar een rookie ben in de digitale fotografie wil ik de mening kennen van ervaren mensen. Ik heb een keuze tussen 2 lenzen maar ze liggen een 500€ uit elkaar en ik weet niet of dat de prijs waard is. Wat zijn de voordelen van de F2.8 ten opzichte van de F4. Men toestel is een Canon 40D.


    Canon EF 70-200mm F2.8 L USM IS
    Canon EF 70-200MM F4 L USM IS

  • #2
    Re: Objectief

    als je geen f2.8 nodig hebt koop je de f4.0

    f2.8 heb je nodig als je jezelf wil toeleggen op concertfotografie, indoorsportfotografie, of al de rest waar er weinig licht is en je jezelf niet kan behelpen met (nog) meer iso, of (nog) hogere sluitertijd..

    Comment


    • #3
      Re: Objectief

      Hey,


      het is maar net waar je ze voor nodig hebt. gebruik je ze meestal buiten ga dan voor de F4 IS. Ze is licht en super scherp. Met een 2.8 loop je al iets minder gemakkelijk de hele dag rond.

      Maar hoe dan ook het zijn 2 prima lenzen.



      Groeten,


      Rudy

      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Objectief

        Als je het verschil tussen f2,8 en f4 niet kent, dan weet je waarschijnlijk ook niet hoe je het beste uit zo'n lens kan halen. Het is dan waarschijnlijk ook interessanter om eerst eens een goed boek over fotografie door te nemen, daar kan je duidelijk lezen wat de voor of nadelen van een bepaalde lens zijn.

        Het gaat dus over lichtsterkte, op f2,8 komt er dubbel zoveel licht binnen dan op f4. Dat wil zeggen dat je onder minder goede omstandigheden (weinig licht dus) langer kan blijven werken zonder flits. Maar op f2,8 heb je ook veel minder scherptediepte dan op f4, dat kan een voordeel zijn als je de achtergrond zo onscherp mogelijk wil maken.

        De f2,8 versie heeft ook twee nadelen ten opzichte van de f4, de hogere prijs (heb je zelf al aangegeven), maar ook het hogere gewicht dat je moet meesleuren.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Objectief

          Men vraag was misschien niet juist geformuleerd maar het lichtsterkte tussen deze 2 wist ik maar ik wou gewoon weten of er nog andere voordelen waren voor dit prijs verschil, toch bedankt en trouwens iedereen voor de reacties

          Ik sta verwonderd over dit forum het is alsof iedereen iedereen kent en wil helpen.

          Comment

          Working...
          X