Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke telelens Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke telelens Sigma

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een telelens tot 500mm.
    Heb gelezen dat sigma een nieuwe lens heeft uitgebracht nl de 150-500 OS HSM. Sigma heeft ook andere telelenzen zoals de 170-500 en de 50-500
    Kan iemand mij aanraden welke aan te kopen?

  • #2
    Re: Welke telelens Sigma

    In ieder geval niet de 170-500.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Welke telelens Sigma

      Sigma heeft een 170-500 en een 50-500. De laatste is de betere van de 2, zowel optisch als qua bouw. De 150-500 heb ik nog nergens getest gezien.
      Tamron heeft een 200-500 mm. Volgens www.photozone.de (aardige site met lens reviews) is de tamron als je niet persé de flexibiliteit van het bereik vanaf 50 mm nodig hebt een wat betere keus. T.o.v. de sigma is de tamron wat lichter, en in het telebereik ietsje beter. De tamron heeft geen ingebouwde motor zoals de sigma en is dus wsch wat rumoeriger bij scherpstellen.
      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

      Comment


      • #4
        Re: Welke telelens Sigma

        Ik kwam net deze link tegen

        Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

        Comment


        • #5
          Re: Welke telelens Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          In ieder geval niet de 170-500.
          En waarom 'in ieder geval' niet ? Ik heb de 170-500 DG-versie en onder de juiste omstandigheden zijn er zeker kwalitatief goede én scherpe foto's mee te maken. De lens heeft zijn beperkingen, ok, maar die heeft de 50-500 ( die waarschijnlijk optisch inderdaad iets beter is) ook. Voor occasioneel gebruik voldoet de 170-500 echter zeker goed.

          Comment


          • #6
            Re: Welke telelens Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
            En waarom 'in ieder geval' niet ?
            Omdat het de oudste en de minst kwalitatieve van de drie is uiteraard.
            De 150-500 heb ik nog niet in mijn handen gehad, daar heb ik geen oordeel over.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Welke telelens Sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door hjs Bekijk bericht
              dat lijkt me echt de moeite en prijs valt mee (goedkoper dan 50-500),
              en op ebay minder dan 700 €
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #8
                Re: Welke telelens Sigma

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                dat lijkt me echt de moeite en prijs valt mee (goedkoper dan 50-500),
                en op ebay minder dan 700 €


                Ik zie geen enkele kwaliteistvolle foto er tussen staan ....
                Bij de gegeven link .

                Comment


                • #9
                  Re: Welke telelens Sigma

                  en denk je dat dit enkel aan de lens ligt?
                  ik kan mij ni van het idee ontdoen dat de fotograaf hier regelmatig fout gefocussed heeft...
                  maar dat kan ook aan mij liggen.
                  Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                  http://gallery.atsharp.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke telelens Sigma

                    Bij een supertele zou ik sowieso gaan voor een lens met optische stabilisatie.
                    Zelf heb ik de 80-400 OS van SIgma en ben daar zeer tevreden over
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke telelens Sigma

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Bij een supertele zou ik sowieso gaan voor een lens met optische stabilisatie.
                      Zelf heb ik de 80-400 OS van SIgma en ben daar zeer tevreden over
                      Ewel ik heb deze ook en buiten de trage Af ben ik hier zeer tevreden over.

                      Groetjes.
                      lucv.be - instagram - facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke telelens Sigma

                        Ik heb een sigma 100-300 f4 die is ook zeker niet slecht. Heb deze gebruikt in combinatie met tc 1.4 en komt op een 140-420 f5.6 Wat zelfs dan nog scherpe foto's geeft. De bigma is natuurlijk ook goed.

                        De nieuwe weet ik niet zo goed. Maar ik vind mijn nikon 300mm f4 af-s nog scherper in combinatie met 1.4 tc
                        nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                        Comment

                        Working...
                        X