Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Portretlenzen voor olympus ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Portretlenzen voor olympus ?

    Help !!!!!!!
    Ben nog niet zo ervaren maar had graag geweten welke een goeie lens is voor mooie portretten te schieten met het onderwerp scherp en de achtergrond wazig ,liefst ook een lens die breed uit gaat bij mijn Olympus E 510 zitten 2 kitlenzen met de 40-150 lukt het soms maar niet voldoende ..Alvast bedankt Luc

  • #2
    Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

    De enige betaalbare optie is volgens mij de 50mm f/2 macro

    MVG,

    Comment


    • #3
      Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

      Hartelijk dank,hopelijk krijg ik dan mij F nummer lager dan 5

      Comment


      • #4
        Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

        Ik had de Sigma 30mm f1.4 voor m'n E510 maar ik vond ze soms net een beetje te wijd en focussed ze niet dicht genoeg.

        Maar kwestie van een mooie wazige achtergrond is dit echt wel een fijne lens en heb er wel hele mooie resultaten mee gehad.
        Misschien koop ik ze ooit nog wel eens terug want ik mis ze al een beetje

        groet
        Ivan
        enkele grote Nikons , enkele kleine Oly's

        Comment


        • #5
          Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

          Probeer als je een portret maakt, een zo laag mogelijk F getal te gebruiken (kleine scherptediepte) en de afstand tussen je onderwerp en de achtergrond niet te klein te houden. Naarmate de achtergrond verder weg is t.o.v. je onderwerp zal deze vager worden.
          En kijk eens in de exif gegevens van de foto's die je geslaagd vindt. Gebruik deze gegevens voor je volgende foto's. Zowel gebruikte brandpunt als diafragma zijn daarin de belangrijke factoren.
          Als je het geld er voor hebt is de 50-200mm f/2.8-3.5 van olympus misschien een alternatief. Maar ik zou eerst eens kijken wat je met je huidige lens kan bereiken.
          Last edited by BasK; 11 juni 2008, 07:12. Reden: aanvulling met lens
          Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

          Comment


          • #6
            Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

            De 50mm F2 macro is een heel goede portretlens . Hoewel ik ook de
            14-54 F2,8-3,5 gebruik die ook heel goede resultaten geeft en de prijs is ongeveer gelijk aan die van de 50mm

            Groetjes
            Albert
            Last edited by Berten; 11 juni 2008, 16:03.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Portretlenzen voor olympus ?

              Hartelijk dank voor de info,dit help me een heel eind verder in de beslissing ander toestel zoals Cannon in overweging te nemen omdat de onderdelen meer in de handel zijn. Ps zou je een foto kunnen mailen die met deze lens genomen is Luc1@pandora.be 1000x dank

              Comment

              Working...
              X