Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouwe Canon beter dan nieuwe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ouwe Canon beter dan nieuwe

    Mijn vrouw twijfelt tussen de Canon EOS350D die 469 EURO kost en die steeds moeilijker te vinden is of de nieuwe EOS400D die 579 EURO kost. Volgens het Britse consumentenorganisatie Which eindigen de Canon EOS350D de nikon D80 en de Sony Alpha 700 ex aequo in een test met 20 digitale spiegelreflexcamara's
    Which zegt Ondanks meer megapixels 10Mp in plaats van 8 MP is de EOS400D net iets minder goed.Nu weet ik het even niet meer. Wie heeft ervaring met de oude en de nieuwe Canon?
    Groetjes Willem.

  • #2
    Re: Ouwe Canon beter dan nieuwe

    MP zegt niet alles, maar het zou me wel verbazen dat een nieuwe generatie DSLR een achteruitgang is. Wat de consumentenorganisatie waarschijnlijk in rekening brengt is het prijsverschil. Het is nog maar de vraag of de verbeteringen in de 400D de meerprijs voor de gemiddelde consument kan verantwoorden, als je weet dat die verbeteringen slechts door een handvol consumenten benut zullen worden. Heel veel consumenten zullen met een 350D en een 400D exact dezelfde foto's maken en het verschil in beeldkwaliteit amper merken. Je moet dus vooral kijken wat de exacte verschillen zijn tussen de 350 en 400D en of die voor jullie relevant zijn (dat kan best zijn maar is niet noodzakelijk zo).

    Zo is de D300 van Nikon een betere camera dan de S5Pro van Fuji, maar dat kon voor mij de meerprijs niet verantwoorden omdat de verbeteringen amper relevant zijn voor mij, het kan mij bijvoorbeeld helemaal niet schelen dat een camera sneller is dan de S5 omdat die voor mij snel genoeg is, ik moet er simpelweg niet op wachten, voor een sportfotograaf zal dat echter heeel belangrijk zijn.

    Het verschil tussen 8 en 10 MP is overigens verwaarloosbaar, dus dat zal het hem niet maken.

    Comment


    • #3
      Re: Ouwe Canon beter dan nieuwe

      kijk anders eens hier:
      Almost exactly three years since Canon changed the digital SLR market forever (with the $1,000 EOS 300D) they announced the third generation of their affordable entry level series, the EOS 400D (Digital Rebel XTi). This new camera follows the design of the EOS 350D, being very compact and relatively lightweight but not compromising on manual controls or in-use performance. The headline changes are another two megapixel step up (to ten megapixels), the nine-point AF sensor from the EOS 30D, a new dust removal system which includes anti-static surface coatings, low-pass filter vibration and software based dust pattern removal. Less important but just as noticeable are the removal of the status LCD, replaced instead by a camera settings screen on the now larger 2.5" LCD monitor and the eye proximity sensor just below the viewfinder to turn this off when composing your shot.


      denk er ook aan dat op de 400D nog een cash-back actie loopt van 60€ die (denk ik) niet geldt op de 350 ,dus het prijsverschil wordt dan weer wat kleiner .

      Persoonlijk vind ik de verbeterde (snellere?) autofocus en het anti-stof systeem wel enkele € waard, maar dit moet je (of je vrouw) natuurlijk zelf bepalen.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: Ouwe Canon beter dan nieuwe

        Alleen al het LCD-scherm van de 400D 2.5 inch (6cm) versus 1.8 inch (4.5cm) met ongeveer dubbel zoveel pixels maakt volgens mij althans van de 400D een quasi verplichte aankoop... (ten opzichte van de 350D) (Vergeet echter niet dat het "nieuwste" toestel in deze reeks de 450D is met een scherm van 3 inch)

        Het is immers veel makkelijker en comfortabeler de foto's in eerste instantie te beoordelen op het TFT-scherm van de 400D.

        Je moet dit anders maar eens gaan uitproberen in een winkel waar men beide modellen nog heeft.
        Last edited by WaveWinder; 11 juni 2008, 16:48.

        Comment


        • #5
          Re: Ouwe Canon beter dan nieuwe

          EOS 350D vs EOS 400D door mijn ogen :

          400D beter en groter scherm, geen klein LCD meer voor instellingen (maar dat laatste is goesting natuurlijk)
          Betere AF (meer AF-punten) op 400D
          Ingebouwde anti-dust op 400D
          Betere prestaties op hogere ISO op 400D

          afin, dat zijn voor mij dingen die tellen en daarom ben ik ook heel tevreden over mijn 400D...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Ouwe Canon beter dan nieuwe

            Ikzelf heb de 350D en heb er geen klagen van en wat de anderen dan weer als voordeel aanhalen van de 400D/450D vind ik dan weer een nadeel. Het tweede monochrome lcd scherm van de 350D is enorm handig en je ziet zonder dat je in de menu's moet duiken wat de instellingen zijn, bovendien verbruikt dit minder stroom dan zo'n groot lcd scherm om je instellingen af te lezen.
            De zelfreinigende sensor van de 400D/450D kan misschien en handig iets zijn, maar dit zal eerder oppervlakkig vuil verwijderen, ietwat kleverig stof (pollen ed.) zal op de oude vertrouwde manier verwijders moeten worden (swabs, scotch tape ect ect ect), plus het is weer iets extra dat kapot kan gaan na een tijdje.

            Waar ik wel mee akkoord ben is dat je voor jezelf moet uitmaken waar je wensen liggen, hoef je niet perce de nieuwste snufjes die je waarschijnlijk toch nooit zal gebruiken, dan is de 350D iets voor je. Wil je dit alles toch hebben (nieuwere beeldprocessor, sensorreiniging, 10mp, ...), dan moet je voor een 400D gaan.
            Welke keuze je ook maakt, de beste foto's komen van jouw hand, niet omdat het een nieuwere of betere camera is.
            Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II | Tokina M100 AT-X PRO D | Hoya R72 | Velbon CX-440 | LowePro Slingshot 100AW
            Website : http://runaque.deviantart.com/

            Comment

            Working...
            X