Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner EOS 350D of EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginner EOS 350D of EOS 400D

    Hallo Allen,

    Zoals jullie wel kunnen zien ben ik nieuw hier.
    Ik sta op het punt om een DSLR camera te kopen van Canon.
    Alleen is mijn vraag naar jullie wat jullie gedacht hierover is.

    Ik twijfel tussen de 350D en de 400D. Rekening houdend dat ik een volledige beginner ben op het vlak van DSLR fotografie, dacht ik dat het voor mij misschien beter zou zijn een 350D te kopen, en het geld dat ik hiermee zou uitsparen (ivm de 400D) gebruiken om bij te leggen voor een deftige zoomlens of een battery grip.
    Ik denk dat ik toch nooit alles uit die 400D ga halen qua mogelijkheden, en als ik zo overal een beetje rond kijk, lijkt de 350D me toch ook een zeer degelijk toestel?

    Enige raad en/of tips?

    Mvg,

    Philippe

  • #2
    Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

    Het is sowieso wijs te investeren in beter glas. Ikzelf ben geen Canon gebruiker dus zal ik zeker geen raadt in deze geven maar vind het al positief dat je een goede lens wil.

    Misschien even vermelden welk soort fotografie je wil gaan doen.
    Ook belangrijk is hoe groot je de foto's eventueel zou laten afdrukken.

    Het voordeel van meer pixels is dat men altijd net ietje meer kan croppen maar alles hangt hier af van wat je precies wil fotograferen.

    PS: wat ik wel al enkele keren heb mogen ondervinden is de niet zo beste kwaliteit van de 2 kitlenzen van Canon, er is voor dat beetje extra beter glas te krijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

      kijk anders eens hier:http://forum.belgiumdigital.com/show...php?t=216620:D
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

      Comment


      • #4
        Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

        ik zou opteren om de 450 te kopen. Je zit met een nieuwer toestel en krijgt ook nog eens een cashback. Als het je bedoeling is wat vakantiekiekjes en familiekiekjes te maken en in de toekomst niet veel meer wil doen met het toestel dan zou ik de 350 kiezen. Maar indien niet ga je al vlug willen overstappen naar een beter type vrees ik. Nu ja, dat is mijn bescheiden mening.
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

        Comment


        • #5
          Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

          De nadruk zal liggen op Autosport- en auto fotografie, daar ik een ongeloofelijk grote autofreak ben. Al enkele keren ging ik naar de Nürburgring met mijn Fuji (niet DSLR), en wilde vanwege de beperkte mogelijkheden overstappen naar een EOS...

          Hier enkele voorbeelden:


          Mvg,

          Philippe

          Comment


          • #6
            Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

            Ter info
            Op de 450D is geen cashback, wel op een 400D.
            Groetjes
            Leo
            lumix LX100 met Nissin commander en Nissin DI700

            Comment


            • #7
              Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

              Als je wil snelle auto's fotograferen, koop je misschien beter een recenter model dan de 350D. Deze stelt namelijk niet erg snel scherp.
              Voor de rest is het wel een goed toestel hoor.
              groeten, Sebastiaan

              Comment


              • #8
                Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
                Als je wil snelle auto's fotograferen, koop je misschien beter een recenter model dan de 350D. Deze stelt namelijk niet erg snel scherp.
                Voor de rest is het wel een goed toestel hoor.
                Scheelt dit zo hard met de 400D ? Dat ik het verschil ga merken, als volledig beginner?

                Comment


                • #9
                  Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                  Of even wachten op de 1000D

                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                  Maar waarom Canon?
                  Waarom geen Pentax, nikon, olumpus, etc
                  Onze T2b. D70, Tamron 17-50, Tokina 50-135

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                    Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaan roes Bekijk bericht
                    Als je wil snelle auto's fotograferen, koop je misschien beter een recenter model dan de 350D. Deze stelt namelijk niet erg snel scherp.
                    Voor de rest is het wel een goed toestel hoor.
                    Ik denk dat dit relatief is hoor, ik heb met veel plezier mijn 350D gebruikt tijdens de 24h van Spa en de Fia GT races op Zolder vorig jaar, en had geen enkel probleem met de snelheid van de AF, wel een degelijke lens gebruiken (in mijn geval toen nog een geleende 70-200 IS 2.8, die heb ik ondertussen ook gekocht ), met een 70-300 IS is de camera echt te traag, maar ik denk dat hier meer de lens dan de body meespeelt.

                    Nu moet ik wel toegeven dat mijn 40D, die ik eind vorig jaar kocht, een stuk sneller is, maar da's ook een andere prijscategorie hé, weet niet of de 400D sneller geworden is, daar heb ik geen ervaring mee, maar de 350D is zeker niet slecht hoor, en voor de prijzen die tegenwoordig maar gegeven worden ga ik de mijne echt niet verkopen, nu heb ik twee body's en da's pas handig.

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                      Bedankt voor al het advies,

                      een kennis van me had me vertelt dat de Sigma en Tamron lenzen ook best goed zijn. Zou die Tamron 70-300mm goed zijn voor de soort fotografie waarvoor ik ze zou gebruiken?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                        Snelheid van AF hangt ook veel af van je lens hoor, ik heb ook een 350D en ben er heel tevreden mee. En als beginner zal je er toch niets van merken, je zal meer onder de indruk zijn van de snelheid, vergeleken met compact en bridge camera's. (nuja, ik toch )

                        En zoals eerder gezegd, waarom geen 1000D? Nieuw materiaal en functies (nieuwere dan de 350D, Live view, groter scherm, etc.) voor een prijsje waaraan sommigen hun 350D nog verkopen (body alleen dan) Natuurlijk heb je dan niet zoveel functies (je hebt bv geen IR enzo op die 1000D las ik).. Het hangt eigenlijk allemaal af van wat je bedoeling is, en of je het bij vakantiekiekjes houdt of ook echt wil doorgroeien. En sinds je zegt dat je niet al de functies uit de 400D gaat halen, lijkt de 1000D wel een optie. Wel een beetje wachten dan
                        Ik weet wel niet hoe snel die is, maar ik denk wel snel genoeg.

                        Succes met de keuze!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                          eos 350 is zeer goed toesel maar zoals gezegt heb je al beter techniek onder veugel ,antie stof ,is andre bleedschip ja toch denk even opzoeken in 350 zit de 2 serie en nieuwre 3
                          groetjes antony

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                            Wat maakt dat een lens snel is in het scherpstellen?
                            Kijk vooral of de lens een ingebouwde scherpstelmotor heeft. Bij Sigma krijgt zoiets het label HSM mee, bij Nikon is het een AF-S lens, bij Canon weet ik het niet .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginner EOS 350D of EOS 400D

                              Toeval of niet... Gisteren lees ik het volgende artikel in de consumentenrubriek van de krant Het Laatste Nieuws: "Ouwe Canon EOS 350D beter dan nieuwe 400 D". Aangezien het artikel niet digitaal beschikbaar is, citeer ik even:
                              De Canon EOS 350D, de Nikon D80 en de Sony Alpha 700 eindigen ex aeguo in een test van 20 digitale spiegelreflexcamera's van de Britse consumentenorganisatie Which... Which is dan ook het meest enthousiast over Canon: "Een snel toestel-een van de snelste die we hebben getest-met een goede beeldkwaliteit", klinkt het. Er is volgens de consumentenorganisatie maar één nadeel aan het toestel: het wordt steeds moeilijker ze te vinden aangezien Canon ondertussen al een tijdje de EOS 400D op de markt heeft. "Ondanks meer megapixels is die laatste toch iets minder goed dan de EOS 350 D", vindt Which.
                              Verder geen concrete details. Hoe betrouwbaar is Which. Ik heb destijds nog een EOS 350 D gehad, maar ken absoluut niet de kwaliteiten van de EOS 400 D. Iemand die beiden heeft gehad?
                              EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                              Comment

                              Working...
                              X