Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

't Grote Sony/Minolta draadje !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 't Grote Sony/Minolta draadje !

    The kick-off ....
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

  • #2
    Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

    leuk topic

    ikzelf bezit een alpha 700 met volgende lenzen:
    - sigma 24mm 2.8
    - minolta 28-85mm F3.5-4.5 (beercan generatie)
    - minolta 70-210mm F4 ('almighty' beercan ) - heb ik dubbel
    - sigma 70-300mm APO F4-5.6
    - sigma 28-70mm F3.5-4.5
    - minolta 35-70 F4

    zeer tevreden van toestel en lenzen (toestel en small beercan gekocht hier op forum van K-2), de lenzen zijn niet van de nieuwste, maar toch krijg ik nog bevredigende resultaten

    lens die ik nog ga kopen, na m'n vakantiewerk: sigma 10-20 F4-5.6, kijk er echt naar uit!
    (iemand in het bezit van deze lens? enige ervaringen?)

    tevens heb ik nog 'n analoog toestel van minolta (7000) waarmee ik vroeger nog zelf fotoos ontwikkelde in m'n doka thuis, maar wegens het nogal duur zijn van zelf te ontwikkelen ben ik ermee gestopt
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

    Comment


    • #3
      Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

      in de kast zitten:

      Minolta x-700 (jeugdsentiment maar toch nog vaak gebruikt)
      Minolta 50mm 1.4
      Minolta 35-70mm 3.5
      Minolta macro 50mm 3.5
      Tamron 80-210 3.5-4
      Tamron 70-150 3.5

      Dynax 9 (beste kleinbeeld die ik ooit heb gehad)
      Sony a100
      Minolta 28-135mm 4-4.5 Superlens, helder en prachtige kleurweergave
      Sony 18-200mm 3.5-6.3 all rounder
      Minolta 75-300mm 4.5-5.6 gebruik ik weinig, als de bigma te zwaar is
      Bigma 50-500mm u allen welbekend
      Tamron 90mm 2.8 macro verdienstelijke macro
      Sony CZ 85mm 1.8 zijn geld meer dan waard als portretlens
      Minolta 100mm macro zeer verdienstelijke macro

      Ondanks al dit glas neig ik voor een hoop dingen naar mijn trouwe mamiyaRZ middenformaat

      Comment


      • #4
        Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

        Camera:
        Sony Alpha 200

        Lenzen:
        Sony 18-70mm
        Sony 75-300mm

        Sony Alpha 200
        18-70mm Kitlens
        75-300mm Telelens

        Comment


        • #5
          Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

          Oorspronkelijk geplaatst door boebi Bekijk bericht
          Camera:
          Sony Alpha 200

          Lenzen:
          Sony 18-70mm
          Sony 75-300mm

          Ervaringen ? Tevreden mee ?
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #6
            Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

            van de standaard 18-70mm toch niet zoveel goeds gehoord, en zelf ook gezien, vandaar dat ik m'n a700 gekocht heb zonder kit
            beelden komen er niet zo scherp uit als je zou willen

            de 75-300 daarentegen is wel een prachtlensje (niet uit ervaring, maar van lezen/horen)
            Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
            My travel photography site

            Comment


            • #7
              Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

              Weekje geleden een A350 gekocht met DT18-70 lens. Volgende dag een extra batterij gaan halen + handgrip. Hierna wa foto's getrokken en onmiddellijk naar de winkel gecrost achter een SAL24-105 want ik vond de kitlens echt goedkoop aanvoelen. Als je de camera naar beneden houd zoomt hij bijna vanzelf uit

              Ben van de body best wel tevreden, alleen jammer dat het accent zo ligt op die Live-view die toch niet in alle omstandigheden zo bruikbaar is. Ik merk toch dat ik meer gebruik maak van de zoeker en laat deze nu juist een beetje te klein zijn naar mijn smaak.
              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
              Flickr____No place to be

              Comment


              • #8
                Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                Sony A700 +Sony 18-200mm +Tamron 90mm +Tamron 17-50mm +Minolta 70-210mm +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm, waarvan de 18-200, 17-50 en de 70-210 de deur uit gaan, en vervangen worden door een 70-300 G en een Sigma 10-20.
                Mijn foto's en fractals
                Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

                Comment


                • #9
                  Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                  KM D7D met:
                  Tamron 17-50 F/2.8
                  Minolta 35 - 105
                  Minolta 50 F/1.7
                  Minolta 70-210 (Beercan)
                  Sigma 300mm F/4
                  Tokina 400 mm F/5.6

                  Hiervoor een aantal analoge Minolta's waaronder een X-700, een X-300 en een 7i
                  Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                  Comment


                  • #10
                    Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                    EDIT :
                    Misschien ook nog even bijvertellen waarom ik indertijd sony gekozen heb.
                    In eerste instantie voor de beeld stabilisatie maar ook uit 'emotionele' overwegingen, de underdog trekt me altijd wel aan.
                    En ik heb er nog geen spijt van gehad, alletwee de camera's hebben me al super beelden opgeleverd.
                    Het aanbod van tweedehands lenzen is een stuk ruimer dan mijn budget etc.

                    ------
                    Ben nog maar een jaartje of 2 bezig maar ik heb ondertussen :

                    Gehad :
                    Alpha 100
                    Sigma 24-60/2.8
                    Minolta 50/1.7
                    Sigma 70-300 DG APO

                    In bezit :
                    Alpha 700
                    CZ 16-80
                    Beercan
                    Minolta 50/1.4
                    Tamron 90 macro
                    Tokina 300/4

                    Toekomst :
                    Ben aan het overwegen om die beercan en 300mm te vervangen door de nieuwe 70-300G, de voorbeelden die ik daar al van gezien heb zijn

                    Te koop :
                    Minolta 50/1.7
                    Last edited by Grf; 10 juni 2008, 10:20.
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #11
                      Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                      Er is nieuw en zwaar Sony materiaal op komst --> http://www.fotomateforum.net/viewtopic.php?f=57&t=391

                      Ziet er veelbelovend uit .... eindelijk.
                      Ik las ook ergens dat ze van flash hot shoe gaan veranderen en dus afstappen van het minolta systeem.Ook geen slecht idee vind ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                        Er is nieuw en zwaar Sony materiaal op komst --> http://www.fotomateforum.net/viewtopic.php?f=57&t=391
                        No offense maar zonder externe bron/bevestiging klasseer ik dat onder geruchten


                        Oorspronkelijk geplaatst door Micro Bekijk bericht
                        Ik las ook ergens dat ze van flash hot shoe gaan veranderen en dus afstappen van het minolta systeem.Ook geen slecht idee vind ik.
                        vergeet niet dat minolta al JAREN draadloos kan flitsen.
                        ik kan mijn flitser van mijn toestel halen, boven mijn hoofd houden en flitsen.
                        Last edited by Grf; 10 juni 2008, 15:15.
                        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                        like.no.other

                        Comment


                        • #13
                          Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                          No offense maar zonder externe bron/bevestiging klasseer ik dat onder geruchten
                          No offense maar als je even de moeite neemt om de topic in de link verder te lezen kom je wel uit bij bron bevestiging van Sony Nederland.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                          vergeet niet dat minolta al JAREN draadloos kan flitsen.
                          ik kan mijn flitser van mijn toestel halen, boven mijn hoofd houden en flitsen.
                          Wat heeft draadloos flitsen met de minolta flash schoen te maken ??

                          Ik zou het goed vinden als ze ook de standaard Iso Hot shoe zouden gaan gebruiken , kwestie van het eenvoudig vinden van flitsaccessoires, compabiliteit in de studio maar ook daarbuiten , als je bvb met een softbox wilt werken op je externe flash , en dat draadloos ( dus ook zonder je ingebouwde flits van de camera die de externe flash laat afgaan ) .

                          Comment


                          • #14
                            Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                            Weekje geleden een A350 gekocht met DT18-70 lens. Volgende dag een extra batterij gaan halen + handgrip. Hierna wa foto's getrokken en onmiddellijk naar de winkel gecrost achter een SAL24-105 want ik vond de kitlens echt goedkoop aanvoelen. Als je de camera naar beneden houd zoomt hij bijna vanzelf uit

                            Ben van de body best wel tevreden, alleen jammer dat het accent zo ligt op die Live-view die toch niet in alle omstandigheden zo bruikbaar is. Ik merk toch dat ik meer gebruik maak van de zoeker en laat deze nu juist een beetje te klein zijn naar mijn smaak.
                            Nikon DK-21M OVF vergroter zou perfect passen op de zoeker van de A300/A350 en zal je waarschijnlijk het gewenste resultaat geven. (Zou ook passen op de A700)
                            bron:http://www.photoclubalpha.com/
                            Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.


                            daar is voorbeeld in bovenvernoemde thread van de A350 (foto) met deze vergroter gemonteerd

                            Comment


                            • #15
                              Re: 't Grote Sony/Minolta draadje !

                              Ha Dat is nu eens iets leuk Gaan we direct bestellen !!!
                              α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                              Flickr____No place to be

                              Comment

                              Working...
                              X