Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebroken LCD scherm Nikon D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebroken LCD scherm Nikon D50

    Daarnet toen ik mijn nikon D50 uit mijn zakje haalde, kwam ik tot de vaststelling dat mijn LCD scherm gebarsten was. Waarschijnlijk in zijn zakje van een stoel op de grond gevallen...

    Zowel het glas als de LCD zelf zijn gebroken en het scherm licht alleen nog wit op als het geactiveerd wordt...

    Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand hoeveel het ongeveer kost om te laten vervangen en of de garantie dit dekt (komt van bij Fnac)? Laat ik dit best door hen opsturen of doe ik dit beter bij een "echte" fotozaak? En hoe lang zou deze reparatie ongeveer duren?

    Hier een foto van de barst:


    Alvast bedankt voor alle info en hulp. Hopelijk gebeurt dit bij niemand van jullie!

  • #2
    Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

    gebroken lcd scherm valt niet onder garantie

    reparatie reflex gaat redelijk snel maar het is goedkoper en sneller als je hem zelf naar procirep brengt

    Procirep - Belux
    SAV / DNV Nikon
    Avenue du Bourget, 50
    1130 Bruxelles
    Tel: 02 726 22 34
    Fax: 02 726 92 75

    Comment


    • #3
      Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

      Oorspronkelijk geplaatst door Benoit Ingels Bekijk bericht
      gebroken lcd scherm valt niet onder garantie

      reparatie reflex gaat redelijk snel maar het is goedkoper en sneller als je hem zelf naar procirep brengt

      Procirep - Belux
      SAV / DNV Nikon
      Avenue du Bourget, 50
      1130 Bruxelles
      Tel: 02 726 22 34
      Fax: 02 726 92 75
      Kan ik alleen maar beamen.
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #4
        Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

        Bedankt voor de reactie!
        Iemand een idee hoeveel dit ongeveer zal kosten?

        Comment


        • #5
          Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

          Het plaatje zelf kost niet veel om te vervangen (30-tal euro normaal). Het zal afhangen van de beschadiging van de LCD zelf. Is dit gewoon een slecht contactje, of is er echt iets stuk? Gewoon binnendoen bij procirep, dan maken zij een offerte en beslis je of je de reparatie wilt of niet.

          Comment


          • #6
            Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

            ik heb geen flauw idee wat een nieuw schermpje kost.
            maar als je schermpje het weer doet, misschien handig om een kapje op je scherm te zetten voor bescherming.
            ik heb en "hoodman" kapje, dit schuif je over je zoeker om vast te maken.
            dit kapje heeft een extra glaslaagje plus dekseltje die als je omhoogklapt ook zijkapjes uitklapt.
            scherm altijd beschermd, en ook nog beter zicht op scherm als je buiten met veel zonlicht probeert om iets te zien op je scherm.

            groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

              in nederland bestaat ook een verzekering voor mobiele spullen, laptop, camera, navigatie enz.. hier zijn dit soort beschadigingen wel gedeeltelijk gedekt afhankelijk van je premie.
              het zijn de szogenaamde buit de deur verzekeringen.

              even informeren bij de verzekeringsagent.

              groetjes.

              Comment


              • #8
                Re: Gebroken LCD scherm Nikon D50

                Het zou me niet verbazen dat de reparatie duurder is dan het toestel zelf...

                Comment

                Working...
                X