Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 30 mm F1,4 EX DC HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 30 mm F1,4 EX DC HSM

    beste,

    ik ben beginnend fotograaf, wil nieuwe lens kopen. Heb momenteel Body Sony alfa 100 (met twee analoge zoomlenzen van minolta)
    Ik wil graag standaard vaste lens 50 mm. Omdat mijn sony kleine sensor heeft, en dus maal 1,5 moet doen dacht ik aan sigma 30 mm f 1,4 EX DC.
    Nu de vraag: via internet is die lens toch 50 euro goedkoper, hoe weet ik honderd procent zeker dat die Sigma lens een sony vatting heeft?
    Op sommige sites staat dat die lens voor Nikon camera's is D1 D50 D ... (wat die ook mogen wezen), maar over sony-vatting staat er niets bij.

    Heeft Sony minder mogelijkheden, minder groot gamma objectieven die er op passen? Minder mogelijkheden dan canon, nikon?
    Waarom heeft de meerderheid nikon of canon??
    Ik voel me vreemde eend in de bijt met mijn sony ;-)

    Dank

    Evaa
    wolf

  • #2
    Re: sigma 30 mm F1,4 EX DC HSM

    De Sigma 30mm f1.4 bestaat alleszins met Minolta/Sony vatting...


    Voor mij was het alleszins een uitstekend scherp standaard-objectief voor
    mijn Canon 20D voor ik naar FF gegaan ben...

    Linkske naar winkel ?

    Comment


    • #3
      Re: sigma 30 mm F1,4 EX DC HSM

      Sony is en prima toestel. Nikon gebruikt de sensors van Sony. Jij wilt een 50mm prime objectief en vanwege de cropfactor denk je aan een 30mm. (wordt 45mm). Denk er wel aan dat die 30mm het perspectief van een (matige) groothoek behoudt. Het plaatje wordt alleen krapper uitgesneden waardoor hij het onderwerp dichterbij haalt. Ik weet niet waar je dit objectief voor wilt gebruiken maar dit is misschien wel iets om rekening mee te houden.
      Deze Sigma scoort op photozone niet zo goed voor een prime. Kijk er maar eens naar. De scherpte bijvoorbeeld, is in het centrum heel erg goed, daarbuiten aanmerkelijk minder en in de hoeken is het nog minder.