Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge canon spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge canon spiegelreflex

    Ik ben op zoek naar een analoge spiegel reflex van canon (ik ga avondschool in de kunstacademie te Hasselt volgen).. Helaas weet ik daar niets van af (mijn interesse voor fotografie is pas echt gegroeid sinds het digitale tijdperk).

    Welk type raden jullie mij aan? Het model moet vergelijkbaar zijn met een 400D (dan heb ik het over de algemene functionaliteit, ik ken de verschillen tss analoog en digitaal), maar het mag ook beter. De prijs speelt niet ZO een grote rol, als het moet mag het een paar honderd euro kosten (liever niet maar ja, het moet een degelijke zijn).

    En weet jullie waar ik 2de hands analoge camera's kan vinden? Ik heb al zitten zoeken op E-bay maar zonder resultaat..

    Dank bij voorbaat!
    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

  • #2
    Re: Analoge canon spiegelreflex

    Heel wat fotoboeren heb ook een tweedehandshoekje... Informeer eens bij jouw fotoboer...
    Kijk ook eens onder "Aangeboden" op dit forum...
    (Heb trouwens ook nog een AE1 program en een glasbak in de aanbieding, PM me anders even indien interesse)
    Last edited by Koen; 9 juni 2008, 13:26.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Analoge canon spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Heel wat fotoboeren heb ook een tweedehandshoekje... Informeer eens bij jouw fotoboer...
      Ik heb niet zo'n goede ervaringen met Bartok hier in Hasselt. Misschien eens naar konijnenberg rijden..
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • #4
        Re: Analoge canon spiegelreflex

        Ik dacht bij Grobet (antwerpen) nog eens 2e hands camera's gezien te hebben... maar 'k kan me vergissen
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Analoge canon spiegelreflex

          ik heb zopas via kapaza een EOS 5 gekocht voor 65 €

          als ik u was, zou ik rondkijken voor een EOS 5/3/30/33... Die vind je meestal wel voor een schappelijke prijs

          Allez, tot in september in hasselt zeker?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Analoge canon spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            ik heb zopas via kapaza een EOS 5 gekocht voor 65 €

            als ik u was, zou ik rondkijken voor een EOS 5/3/30/33... Die vind je meestal wel voor een schappelijke prijs

            Allez, tot in september in hasselt zeker?
            Wat is een redelijke prijs voor zo'n EOS 5?

            Ah, en ga jij ook beginnen in september of ben je al bezig?
            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

            Comment


            • #7
              Re: Analoge canon spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
              Wat is een redelijke prijs voor zo'n EOS 5?

              Ah, en ga jij ook beginnen in september of ben je al bezig?
              ligt eraan in welke staat hij is... de mijne was nog in vrij goede staat... Soms wordt hij ook met grip aangeboden voor zo'n 100 €... Ik heb die grip er voor 25 € bijgekocht.

              Enige nadeel is dat de EOS 5 geen ettl ondersteund en voor een externe flitser is dat wel handig. 580ex kan je wel blijven gebruiken mits wat custom functions aan te passen...

              Ik begin in september voor het eerste jaar ja... hopelijk ben ik op tijd om in te schrijven want de eerste dag kan ik niet gaan.

              Ben op opleidingscheques aan het wachten zie...
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Analoge canon spiegelreflex

                als je er een paar honder euro voor over hebt, kijk dan eens naar een tweedehandse middenformaat: the full frame plus
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Analoge canon spiegelreflex

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                  als je er een paar honder euro voor over hebt, kijk dan eens naar een tweedehandse middenformaat: the full frame plus
                  vergeet niet dat je dan ook extra lenzen moet kopen he... Daarom heb ik dus een EOS 5 gekocht omdat ik mijn lenzen kan blijven gebruiken...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoge canon spiegelreflex

                    bij aangeboden staat ergens een AE1 program met een nest lenzen. kan niet verkeerd zijn want ik ben ooit ook met een AE1 begonnen een drietal decennia geleden.
                    ik kan natuurlijk ook de eos3 (vooral) of 5 aanbevelen.
                    maar bovenal de F1new: helemaal handmatig, niks elektronica, dodelijk als je er iemand een klap mee geeft.

                    tja, verzamelaar zeker
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Analoge canon spiegelreflex

                      Als het jou interreseerd, ik heb hier een weinig gebruikte EOS 300 liggen met eventueel 2 bijpassende kitlensen 28-80mm 1:3.5-5.6 II en 75-300mm 1:4-5.6 III, alleen weet ik niet wat ik voor moet vragen, Indien het jou wat zegt mail maar,
                      Groeten
                      Luc
                      350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                      http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Analoge canon spiegelreflex

                        Ik heb dit weekend een AE1 Program gekocht, tweedehands, voor 65 euro, een 50 1.4 FD voor 70 euro en een 135 F/3.5 voor 20 euro. Waar? Hier.

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #13
                          Re: Analoge canon spiegelreflex

                          Daarstraks ene gezienop dfz.



                          Misschien ben je er iets mee?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Analoge canon spiegelreflex

                            Je kunt bij een analoge SLR grofweg twee kanten uit.

                            Of je gaat voor een laatste generatie model. Je hebt dan een camera die heel veel lijkt op je DSLR, qua mogelijkheden. Alleen zit er dan wel film in.

                            Of je gaat voor een manuele focus camera. Met veel minder electronische snufjes. Maar je komt er achter dat je die eigenlijk niet nodig hebt. Dit is zeg maar het ambachteljke fotograferen. Je moet alles zelf doen. Tenminste bij mijn FM2 wel. Maar mijn F3HP is ook prachtig. Een systeemcamera

                            Probleempje bij Canon is wel, dat ze van vatting zijn veranderd. Dus kun je de lenzen niet gemakkelijk uitwisselen. Hm ik zou voor de new Canon F1 gaan. Misschien wel de mooiste camera ooit door Canon gemaakt. Systeemcamera.
                            Ik ben op zoek naar een MB-20.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Analoge canon spiegelreflex

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                              Je kunt bij een analoge SLR grofweg twee kanten uit.

                              Of je gaat voor een laatste generatie model. Je hebt dan een camera die heel veel lijkt op je DSLR, qua mogelijkheden. Alleen zit er dan wel film in.

                              Of je gaat voor een manuele focus camera. Met veel minder electronische snufjes. Maar je komt er achter dat je die eigenlijk niet nodig hebt. Dit is zeg maar het ambachteljke fotograferen. Je moet alles zelf doen. Tenminste bij mijn FM2 wel. Maar mijn F3HP is ook prachtig. Een systeemcamera

                              Probleempje bij Canon is wel, dat ze van vatting zijn veranderd. Dus kun je de lenzen niet gemakkelijk uitwisselen. Hm ik zou voor de new Canon F1 gaan. Misschien wel de mooiste camera ooit door Canon gemaakt. Systeemcamera.
                              Mijn in prachtige staat verkerende Canon AE-1 kostte me 65 euro. Waar vind je zo'n Canon New F1 en wat betaal je daarvoor?

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X