Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

    Hallo,

    Wie wil en/of kan me even adviseren?

    Ik wil graag een SLR-camera kopen. Tot op heden heb ik steeds met een klein digitaal pockettoestel en daarnaast een analoog OLYMPUS IS-200 getrokken. Deze laatste trekt mooie foto’s en ik kan er dan ook moeilijk afstand van doen. Vooral dan omdat ik digitaal tot hier toe nooit hetzelfde resultaat bekomen heb. Sinds een jaar echter heeft mijn broer een SONY Alpha 100 met standaardlens 18-70mm (destijds 799€) gekocht. Een leuk speelgoed voor grote mensen met vooral prachtige foto’s tot resultaat.

    Tijdens mijn zoektocht naar een geschikt toestel worden mijn twijfels alleen maar groter en kan ik maar niet kiezen. Zeker als je avonden lang surft om forums en revieuws te lezen wordt het steeds moeilijker om kiezen . Toch gaan mijn voorkeuren gaat uit naar de CANON EOS 400D of een SONY ALPHA 200 waarbij de CANON naar mijn gevoel toch ’n streepje voor blijft hebben. Dit laatste zie ik toch heel vaak bevestigd in de informatie die ik op het internet vind. ‘k Heb zowel NIKON, CANON als SONY al in mijn handen gehad waarbij ik vooral met de laatste al gewerkt heb.

    Nu nog een geschikt objectief erbij. Ik was eigenlijk van plan om een standaard kitje te kopen, hiermee wat te experimenteren en later een objectief naar mijn behoefte en maat bij te kopen. Ik ben immers de meest amateuristische beginneling die je hier op de site zou kunnen tegenkomen! Later zou ik gemakkelijkheidshalve dan ook willen opteren voor een goede zoomlens (alles in één). Eén vraag komt dan toch steeds bij me op: Wat is voor mij een geschikte lens?

    Momenteel heb ik het aantrekkelijkste aanbod gevonden op www.2dehands.be. Een aanbod van www.fototop.be, bvba Geheugenkaart Wolzakken 12A B-2580 Putte.
    Hebben er al mensen ervaring met deze verkoper?

    Hierbij wordt hetvolgende aangeboden:
    Canon EOS 400D + EF 28-90mm lens - na aftrek Canon Cashback € 469,-



    De meeste kits worden aangeboden met een EF 18-55mm lens en zijn toch duurder. Is de 28-90mm lens dan zo slecht? Mij spreekt ze juist aan omdat je er meer speling op hebt. Wat zou ik doen? Kopen die handel??

    O, ja... niet erg onbelangrijk vooraleer ik ruzie ga krijgen met mijn vrouwke . Niet dat het n kwaaie is maar ze is namelijk nog niet zo overtuigd over mijn aankoop . Mijn budget voor 'n kitje schommelt dus rond de 500€-550€.

    Help me… asjeblief?!

    Merciekes!

    Tom€

  • #2
    Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

    Je link naar die tweedhands is er blijkbaar niet meer
    Maar waarom overwegen om een twedehands daar te kopen ???
    Kijk anders hier een beneden bij de koopjeshoek staan ook mooie toestellen bij
    Maar als je overweegt een nieuwe te kopen kijk hier eens op deze link
    Voor de sonny 200 met kitlens
    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...product=340733

    En dan heb je een nieuw toestel met 2 jaar garantie

    Comment


    • #3
      Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

      Hoi Johnny,

      Bedankt voor je reactie!

      De aanbieding is blijkbaar inderdaad verlopen , gisteren stond hij er nog op. Het betreft zeker geen tweedehands toestel maar wordt eengeboden door een zogenaamd internetbedrijf TopFoto bvba Geheugenkaart uit Putte bij Mechelen.

      'k Heb me al zodanig suf gezocht dat ik dus blijkbaar te lang gewacht heb. Vandaag was ik bij Mediamarkt en zij bieden het toestel aan met de standaard lens (18-55mm) voor 499€ incl. CashBack-korting. Met een extra Tamron zoomlens 50-200 mm extra bij de kit kost hij exact 100€ meer. dit is een tijdelijk aanbod van Mediamarkt zelf.

      Bij het zoeken naar mijn advertentie op 2dehands.be zie ik dat TopFoto vanaf vandaag een gelijkaardige aanbieding heeft;

      Canon EOS 400D + DZK kit Sigma 18-50 en 55-200mm lenzen - na aftrek Canon Cashback € 598,- NIEUW

      Tijdelijk met Sigma Digital Twin Zoom Kit met 18mm - 50mm f3.5-5.6 DC Wide Angle & 55mm - 200mm f4.0-5.6 DC Telephoto Zoom Lenzen voor Canon Digital SLR Cameras

      nieuwe link:
      http://www.2dehands.be/canon-eos-400d-dzk-kit-46501616.html?foto_digi_merk=2

      Zijn deze lenzen kwalitatief OK voor een begenneling als mij?

      De SONY Alpha 200 die je me bij fotokonijnenberg.be aangeeft, is ook weer een interessante aanbieding en nog eens 49 € goedkoper dan bij Mediamarkt.

      'k Heb vandaag bij Mediamarkt alle twee de toestellen eens in de hand genomen en wat uitleg gevraagd. Net nu ikzelf voor de CANON wou gaan begint de twijfel weeral toe te slaan... maar 'k geef nie op !

      Comment


      • #4
        Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

        Is niet enkel een internet bedrijf hoor, je kan daar persoonlijk je spullen ophalen
        Voor een beginneling als jij zeg je wel ik ben ook een beginneling en ben ook gestart met de 2 kitlenzen die ze erbij leverde
        wel van een anderre camera (olympus E-510) maar siot ok goed genoeg om mee te starten
        Dus je wil gaan voor de 400D en de 2 kitlenzen de 18-55 en de 50-200 van Sigma
        Wel voor ieder een die pas zijn eerste stappen in de DSLR wereld zet zijn dit zeer goede lenzen.
        En nog een voordeel van die kit die je doorgeeft via de link is
        dat sigma met elke lens een zonnekap mee levert en bij canon varianten moet je die nog eens appart bijkopen
        Dus waarop wacht je nog

        Comment


        • #5
          Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

          Heb jij al ervaring met TopFoto? Als het een winkel is, kan ik ter plekke het toestel met de objectieven even testen? Met welke lenzen ben jij begonnen? Heb je inmiddels al andere lenzen gekocht? Hoe lang ben je er al mee bezig?

          De bijgeleverde kapjes, zijn dat zonnekapjes of beschermkapjes? Deze laatste moest ik bij Mediamarkt er extra bij kopen aan 10€ per stuk en was volgens de verkoper echt noodzakelijk. Tja, al die extra accesoires zijn sowieso een noodzakelijk kwaad wat toch al snel weer een meerprijs van 100€ betekent. (Geheugenkaart, beschermkap, opbergtas,...)

          Na vandaag bij Mediamarkt is mijn twijfel over de SONY Aplha 200 toch ook weer toegeslagen. De uiteindelijke beslissing zal in de winkel zelf gaan vallen, denk ik.

          'k Vermoed dat TopFoto niet open is op zondag, dus nog even wachten tot volgende week... . (Nog meer tijd om te twijfelen! ) Ik ga er in ieder geval zo snel mogelijk naar toe.

          Comment


          • #6
            Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

            Nog maar eentje bijgekomen om over te twijfelen namelijk de Nikon D60 + 18-55mm VR. Deze koste bij Mediamarkt €635 met een 18-55mm (blijkbaar van mindere kwaliteit zonder VR). 'k Heb deze nu in aanbieding gevonden op http://www.cameranu.nl/artikel/9109/..._18-55_VR.html voor €519! D.w.z. maarliefst €116 geodkoper! Dan kom ik qua prijs toch uit bij de CANON en SONY. De D60 ligt niet alleen lekkerder in de hand maar oogt mooier en zou een pak gebruiksviendelijker zijn. Enkel de éénjarige garantie die men in NL geeft weerhoudt me ervan om hiervoor te kiezen. Hier in België is dat verplicht 2 jaar garantie.

            'k Word er zo stilaan gek van . Nog maar eens een nachtje wakker liggen en tobben dus .

            Comment


            • #7
              Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

              Een winkel is het niet maar je kan wel je spullen ophalen.
              Geen ervaring bij deze maar lees hier toch niets slecht over dus zal het wel goed zitten
              Als ze bij mediamarkt zeggen dat je die er appart bij moet kopen wil dat zeggen dat het zo van die ruber zonnekappen, zijn niet doen.
              De lens kaps zitten er steeds bij een voorraan en eentje achteraan om de lens af te sluiten als je ze niet gebruikt.
              Maar ik bedoel letterlijk de zonnekap die je als de lens op het toestel zit er nog eens vooraan op de lens bevestigt
              om de zon te weren of om je lens te beschermen.
              Deze worden bij Sigma of Tamron bij elke lens meegeleverd en bij canon moet je die nog eens appart kopen
              En die kosten meer dan 10€ hoor de orginele
              Snap niet waarom ze die niet erbij leveren bij een standaart lensje.

              Ik ben nog maar een kleine maand 20 dagen bezig met de DSLR
              Ik kom ook van een compaktje moet wel zeggen dat mijn compactje een bridge was de panasonic FZ30.
              En nu overgestapt op een olympus E-510 van bij konijn zelf gaan testen en rap alles meegepakt .
              Zie hier even naar mijn topic hier bij camera van olympus
              http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=olympus

              Maar als je lang gaat wachten of als je al een toestel hebt ga je toch twijfelen welke was nou de beste enz...
              Maar je zegt zelf de eerste stappen in de DSLR wereld, dan is elke camera een goed model
              Als je later genoeg ervaring hebt opgedaan kan je bij elke camera die je dan hebt nog een prima of een betere lens kopen om
              hetgeen je favoriet is om te fotograferen bij te kopen zoals macro of meer tele lenzen
              Natuurlijk kosten die lenzen wel veel geld dat is er wel bij dat de betere lenzen ook meer uit je geldbuigel halen
              Maar de kwaliteit word dan ok beter van je foto's, als je eenmaal weg bent met je toestel
              Je klapt nu van de nikon met de vr lens je weet dat vr bij nikon betekend van IS of image stabelisation
              Bij de sonny, pentax of zoals bij mijn olympus is dat in het toestel zelf gebouwd die IS
              Bij nikon of canon moet je dat in de lens gaan zoeken en dus lenzen met IS of VR kopen.

              Weet meer een ding en dat is je gaat het nog aan je tikker krijgen met al die
              normen en waarden van een camera en de vele merken

              Gebruikers ervaringen lezen hier op dit forum onderdeel en dan de knoop doorhakken en niet terug kijken uis de boodschap
              Ben nog steeds heel tevreden over mijn keus van toestel

              Comment


              • #8
                Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

                Oorspronkelijk geplaatst door BolleBulle Bekijk bericht
                Nog maar eentje bijgekomen om over te twijfelen namelijk de Nikon D60 + 18-55mm VR. Deze koste bij Mediamarkt €635 met een 18-55mm (blijkbaar van mindere kwaliteit zonder VR). 'k Heb deze nu in aanbieding gevonden op http://www.cameranu.nl/artikel/9109/..._18-55_VR.html voor €519! D.w.z. maarliefst €116 geodkoper! Dan kom ik qua prijs toch uit bij de CANON en SONY. De D60 ligt niet alleen lekkerder in de hand maar oogt mooier en zou een pak gebruiksviendelijker zijn. Enkel de éénjarige garantie die men in NL geeft weerhoudt me ervan om hiervoor te kiezen. Hier in België is dat verplicht 2 jaar garantie.

                'k Word er zo stilaan gek van . Nog maar eens een nachtje wakker liggen en tobben dus .

                Zeg weet niet welke regio je bent maar je mag anders eens komen testen op mijn toestel
                Kan zijn dat er dan nog eentje bijkomt
                Dan zullen dat vele nachtjes zijn die je wakker gaat liggen
                zal even een zeer waardevol lid hier proberen na te spreken
                Bouk = er zijn geen slechte camera's meer ....

                Comment


                • #9
                  Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

                  Nog maar weinig reactie van Alpha eigenaars hier, dus...
                  Ik heb m'n A200 een tweetal maand, en ik heb het me nog geen moment beklaagd. Er zijn inderdaad waarschijnlijk geenslechte camera's. Het hangt volgens mij grotendeels af van eigen voorkeur, hoe de camera in de hand ligt...

                  Ik heb de kit met een lens gekocht, maar zoals je aan m'n signature kan zien heb ik de collectie al wat uitgebreid. Er is een levendige markt voor tweedehands Minolta AF lenzen, en daar kun je nog wel eens een koopje doen. Dyxum is een onmisbare site om lenzen en andere accesoires voor de Alpha te vinden, of toch reviews ervan.

                  Meestal is het ook zo dat een Vandenborre winkel in je buurt ertoe kan overhaald worden om te verkopen aan de prijs van konijneberg + verzendingskosten, dus als je ver van Turnhout woont, komt dat nog goedkoper uit.

                  Zonder twijfel kom je er wel uit
                  Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                  Comment


                  • #10
                    Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

                    Hoi hoi...

                    'k Heb al enkele dagen niets van me laten horen omdat het moeilijker en moeilijker werd om kiezen . Uiteindelijk ben ik dan afgelopen zaterdag naar Konijnenberg in Turnhout geweest en indeed... 'k kwam ogen, oren en geld te kort .

                    Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op
                    Nikon D60 AF-S DX 18-55/55-200mm VR BE
                    Met de nodige accesoires erbij; tas, filters en geheugenkaart was ik 'n dikke 800 € kwijt... maar een droom die werkelijkheid werd, rijker!

                    Nu nog de dagen aftellen en dan kan ik m'n speelgoedje aanstaande zaterdag gaan afhalen. SUPERRRR

                    In ieder geval wil ik jullie bedanken voor de goede raad en advies die ik hier heb mogen vinden...

                    Jullie horen hier nog van me!

                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: CANON EOS 400D of SONY ALPHA 200?

                      Veel geluk met je aankoop, dat het je veel plezier mag geven

                      Comment

                      Working...
                      X