Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Respect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Respect

    Ik heb een tijdje getwijfeld wat ik zou doen, maar moet dit toch even kwijt.

    Hoewel ik mezelf nog als een groentje beschouw voor wat betreft fotografie en eveneens op dit forum, ben ik van mening dat momenteel een enkeling denkt interessant te zijn door het geven van bepaalde commentaren in de Challenge-of-the-month.

    Ik heb ondertussen al gemerkt dat ik niet de enige lijk te zijn die dat vind. Persoonlijk vind ik dergelijke commentaren enorm storend en wat me vooral opvalt is dat dit bij meerdere foto's is gebeurd door dezelfde persoon.

    Ik weet niet wat de afspraken en regels hieromtrent zijn, maar persoonlijk vind ik dat een waarschuwing hier zeker op zijn plaats zou zijn. (Spooky dit laatste is niet naar u toe gericht, gewoon een algemene opmerking vanwege mij).

    Ik heb ondertussen begrepen dat er nogal veel discussie is omtrent commentaren bij foto's en ben van mening dat dit moet kunnen, MAAR sommige commentaren, dragen absoluut niets bij en lijken alleen maar tot doel te hebben de fotograaf in kwestie te kleineren of te kwetsen. In ieder geval voor mij ontbreekt hierbij elke vorm van RESPECT voor de fotograaf, de challenge en het forum.

    Spijtig, want ik vind belgiumdigital een van de beste online plaatsen ivm fotografie.
    Mvg,David
    [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

  • #2
    Re: Respect

    Ik ben het volledig met je eens!
    De commentaren van de persoon in kwestie zijn absoluut niet gepast!

    Comment


    • #3
      Re: Respect

      Begrijp je frustratie volledig: Respect moet de basis zijn voor alle omgang met elkaar. Er zijn er weinig die als pro geboren worden of van wie de eerste foto in de HOF beland. Door elkaar te helpen worden we allemaal beter en beleven we er samen meer plezier aan
      Een persoonlijke mening is noodzakelijk, de manier waarop je die brengt is echter van tel.
      Iemand een tip geven hoe het beter kan of hoe je het zelf zou proberen is net zo goed kritiek als iemand uitlachen of denegrerend behandelen. Maar die laatste manier vind ik niet echt aanvaardbaar, en velen met mij.
      Die bewuste commentaren apprecieert niemand, denk ik (poster uitgezonderd dan)
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Respect

        Jammer dat er zo'n negatievelingen zijn.
        Hoe meer opbouwende kritiek er van anderen komt, hoe minder die trollen opvallen.

        Comment


        • #5
          Re: Respect

          Mij was dit ook al opgevallen hoor.

          Ik denk dat ik toch even deze persoon in het oog zal moeten houden.

          Gelukkig brengt hij tot nu toe overal heel erg onzinnige commentaren waardoor hij niet de inzenders van de Challenge belachelijk maakt maar in feite alleen zichzelf.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Respect

            Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
            Mij was dit ook al opgevallen hoor.

            Ik denk dat ik toch even deze persoon in het oog zal moeten houden.

            Gelukkig brengt hij tot nu toe overal heel erg onzinnige commentaren waardoor hij niet de inzenders van de Challenge belachelijk maakt maar in feite alleen zichzelf.
            ...en tot nu toe niet opgedoken in de forum ...
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

            Comment


            • #7
              Re: Respect

              Inderdaad zijn de meeste van zijn commentaren nogal scherp, lomp, niet onderbouwd, etc. Maar zal hij met een andere schrijfstijl meer bereiken. Ieder ziet zijn inzending als zijn kindje, en mijn kind is een schoon kind zoniet het schoonste kind.
              Ik stuur niet in voor de challenge omdat dat boven mijn petje gaat.

              Commentaar op de challenge is voor mij zelfs overbodig, gewoon uploaden en het verdict afwachten en daan of . Dat de jury dan maar bij elke foto een rapport opmaakt, dan kan ieder er wat van leren. Hoe de compo, belichting, fototechnisch aspecten te verbeteren en we leren hoe de jury kijkt.

              Deze challenge heeft al enkele mooie foto's opgeleverd. Maar kunnen mij kwa inhoud niet bekoren. Ik had een meer abstract inbreng verwacht.



              3 en hoek(en)
              Flickr één
              Flickr two

              Comment


              • #8
                Re: Respect

                Ik heb vandaag eens de foto's van de challenge bekeken staan mooie dingen tussen. En wat het comentaar betreft van een bepaald persoon deze zijn niet gepast. Ben even in de ledenlijst gaan snuffelen en wat blijkt deze persoon is al lid sinds vorig jaar maar heeft blijkbaar nog geen enkele foto ingestuurd.
                Vraag me dan ook af waar hij zich het recht haalt om andere af te breken.Van hem hebben we nog nooit wat gezien.Hoop dat iedereen hier een les uittrekt.
                Ofwel geef je je eigen menig met opbouwend comentaar ofwel zeg je niets.
                Als je iets stoord aan een foto probeer het dan op een milde manier te zeggen met toch nog altijd een positieve hint
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Respect

                  Zonder mij ten gronde te willen mengen in deze discussie (want ik weet onvoldoende waar het over gaat), wil ik er toch twee aparte elementjes uitpikken:

                  Ben even in de ledenlijst gaan snuffelen en wat blijkt deze persoon is al lid sinds vorig jaar maar heeft blijkbaar nog geen enkele foto ingestuurd.Vraag me dan ook af waar hij zich het recht haalt om andere af te breken.
                  Ik zie geen verband tussen foto's afbreken en zelf geen foto's plaatsen. Ik vind dat foto's afbreken (ongefundeerde negatieve kritiek geven), niet kan ongeacht of je nu zelf foto's plaatst of niet. Ik zou het zelf plaatsen van foto's dus er buiten laten, want waar halen zulke forumgebruikers anders ook het recht om POSITIEVE commentaren te plaatsen? Het is toch geen verplichting op dit forum om foto's te posten? Ik zelf heb dat ook nog niet gedaan en krijg daar soms ook opmerkingen op. Ik vind dat dus niet ter zake doende opmerkingen. Ik post comments en hoop dat anderen daar wat aan hebben, ik vind dit ook een nuttige bijdrage aan het forum.

                  Ofwel geef je je eigen menig met opbouwend comentaar ofwel zeg je niets.
                  Als je iets stoord aan een foto probeer het dan op een milde manier te zeggen met toch nog altijd een positieve hint.
                  Ik vind niet dat de je de posters van foto's als watjes moet gaan beschouwen. Negatieve kritiek moet kunnen, op voorwaarde dat die maar onderbouwd is. Negatieve kritiek wordt op BD nogal eens als "afbrekende" kritiek beschouwd, of erger: sommigen met lange tenen beschouwen het als een persoonlijke aanval. Dat terwijl de kritiek (zo zou dat toch moeten zijn) over de foto gaat en niet over de persoon. Over de foto mag men best hard oordelen indien nodig, daar valt ook wat uit te leren, zolang het een gefundeerd oordeel is en niet op de man speelt. Mijn idee.

                  (Dit is geen reactie op de persoon die hier in dit topic ter sprake komt, want ik weet niet over wie het gaat of welke comments die geeft, dit is een algemene opmerking).

                  Met vriendelijke groeten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Respect

                    @control-Z : jammer dat je niet even naar de challenge bent gaan kijken, dan wist je snel waarom deze topic tot stand gekomen is ...

                    Hoe zou jij reageren op een korte challengecommentaar als (en ik citeer letterlijk) "MISKLEUN!" ? Een commentaar die je niet echt onderbouwd kan noemen. Als maker weet men enkel dat de foto blijkbaar (op zijn zachtst gezegd) niet bevalt, maar wat er allemaal aan scheelt daar heeft men het raden naar. En dat is de tendens van de commentaren waar deze topic specifiek over gaat. En dan is het ook niet verwonderlijk dat men al eens verder op onderzoek gaat ...
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Respect

                      Blijkbaar heeft deze opmerking zijn effect niet gemist.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Respect

                        Ik denk dat hij de boodschap heeft begrepen, Bij een heel deel van de foto's heeft de persoon in kwestie zich herpakt wat zijn opmerkingen betreft en dat vind ik heel positief.
                        To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
                        Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Respect

                          Dat is idd lovenswaardig en
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Respect

                            En zo komt alles nog goed.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Respect

                              Zopas even naar de inzending van de betrokken persoon gekeken ...
                              Ik zou nu toch verwachten dat het een topper was maar het valt mij deftig tegen (en gezien zijn score was ik duidelijk niet de enige).
                              .-≈° BD1188BE °≈-: Canon 5D met een goedgevulde gLascontainer.
                              ***[ Also visit the BelgiumDigital Challenge @ http://challenge.belgiumdigital.com ]***

                              Comment

                              Working...
                              X