Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze compact camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze compact camera

    Ik ga binnenkort voor een nieuwe compact camera kijken, ik ben de miserie met ETBass/Canon beu.
    Ik vroeg me af welke merken/modellen aan te raden zijn, maar het budget is max. 150 euro (aangezien die dingen een hogere reparatiekost hebben dan wat ze waard zijn) en ik wil een oplaadbare batterij.

    Het zal vooral dienen voor vakantiekiekjes, maar het onderste uit de kan halen is altijd mooi meegenomen.
    Wat zouden jullie aanraden of waar moet ik op letten bij de aankoop?

  • #2
    Re: Keuze compact camera

    Wat bedoel je met een oplaadbare batterij? Gebruik van AA's? Of juist een "eigen fabrikaat" lithium accu?

    In het geval van AA's zou ik voor dat budget eens bij de modellen van Fuji kijken...(de "superzoom" series zijn degelijk, hun geld waard en je hebt tenminste een camera in je handen...)

    Wil je juist geen AA's dan moet je dat juist niet doen Weet enkel niet of Panasonic in die prijsklasse te vinden is...


    Voor jouw budget zou ik sowieso naar "oudere modellen" kijken, want een degelijke compact begint vaak ook juist bij die 150 euro...
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Keuze compact camera

      Ik dacht aan een accu, ik vond dat enorm handig bij mijn vorige kodak.
      Er is een IXUS van Canon voor €150 al een tijd in promo, maar dan heb ik het weer zitten met hun fantastische service als er iets mis gaat

      Wat is het voordeel van AA t.o.v. accu?

      Comment


      • #4
        Re: Keuze compact camera

        Eventueel een (jonge) tweedehandse?
        Canon EOS 450D

        Comment


        • #5
          Re: Keuze compact camera

          Bij Pixmania staat een Panasonic FS3 te koop voor 170€
          Mijn vrouw heeft er eentje en het is een goed toestelletje.
          Het is natuurkijk wel 20€ boven uw budget.

          Groeten
          Spogy
          Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze compact camera

            ik zou niet anders dan een Olympus Camedia willen
            Heb sinds 2004 een Camedia C-760 en dat ding gaat OVERAL mee.
            Heb er ontzettend veel geslaagde fotos mee gemaakt o.a. concerten, landschappen, portretten..
            Allez tis vooral een goed ding als je BUITEN wilt fotograferen.
            10x optische zoom, groothoek van ongeveer 20 mm, videofilmen met geluid, speciale accu (klein blokje dat toch zeker 2u voltijds fotograferen aankan), manuele instellingen, P of A-instelling, volautomatisch (sport, landschap, portret), en zeer leuk: supermacro functie (scherpstellen tot 3 cm afstand).
            De fotos op http://fotos.absolute-freedom.be zijn er grotendeels mee genomen (zie vooral categorie digitaal en artiest).

            Op de Olympus website vind je alle modellen, want er zijn er nogal wat (verschillen qua lens, pixels etc..). En op tweedehands of kapaza (of zelfs google) kan je een goede tweedehandse vinden. Kweet niet wat ze nieuw kosten, maar 4 jaar geleden was de mijne nog 450 euro. Moet nu wel wat minder zijn. Je kan zelfs een onderwater-kast kopen voor (sommige) camedias maar die heb ik vooral op de NL-marktplaats gezien.

            Kep nu een 2de olympus SP-550 UZ want die heeft meer megapixel en zoom, maar valt toch erg tegen in vergelijking met die kleine camedia..gebruikt/Vreet ook 4 AA batterijen en geeft enorme ruis - dus die nieuwe reeks is af te raden.
            Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

            Comment

            Working...
            X