Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5

    heb net mijn Canon EOS 5 (niet 5D, maar gewoon 5, analoog dus) gehaald met daarop een Sigma 15mm 2.8 fisheye.

    Wat is zo'n zoeker een genot om door te kijken! Wat een verschil met de 400D Het fisheye effect is ook duidelijk feller op de 35mm dan op de 1.6x sensor van de 400D. Nu nog een z-w filmpje halen en we zijn vertrokken.

    Natuurlijk is de drang naar de EOS 5D nu nog groter geworden (die was er natuurlijk al, daarom dat ik de 15mm fish gekocht heb en geen 10mm)
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Canon EOS 5

    Ik verschoot mij ook een ongeluk als ik eens na elkaar door de zoeker van een 400, 40 en 5d keek.
    Gigantisch verschil en voor die grotere zoeker alleen zou je overstap overwegen van 400 naar 40 of 5d !

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5

      Oorspronkelijk geplaatst door kruger Bekijk bericht
      Gigantisch verschil en voor die grotere zoeker alleen zou je overstap overwegen van 400 naar 40 of 5d !
      inderdaad ja!

      en die eye-controlled AF werkt zalig goed! Net snel en gemakkelijk ingesteld met de handleiding erbij en die werkt echt lekker!

      Kijken naar het AF punt en ontspanknop indrukken! en zit tot nu toe altijd juist.
      Wel maar 5 AF-punten in lijn maar wie heeft er meer nodig
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5

        Ja, die eye-control is geniaal. 'k had dat ook op m'n eos 30/33 ook en heb dat in't begin op de 5d wel efkes gemist...
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5

          Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
          Ja, die eye-control is geniaal. 'k had dat ook op m'n eos 30/33 ook en heb dat in't begin op de 5d wel efkes gemist...
          gek toch dat ze dat niet opnieuw introduceren op hun vlaggeschepen (1D-reeks en misschien zelfs 5D-reeks)...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            gek toch dat ze dat niet opnieuw introduceren op hun vlaggeschepen (1D-reeks en misschien zelfs 5D-reeks)...
            komt wel, eerst wat geld scheppen met huidige features

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5

              Ja, een schitterend toestel voor zijn tijd die EOS 5 en nu nog. Sluitertijd tot 1/8000e , Eye control, 5 beelden per seconde

              Dat waren nog eens camera's

              'k Ben nu de gelukkige bezitter van een 5D, 'k heb nog mijn 20D als back-up. Als je full frame fotografeert, zij het op film of digitaal, en je neemt dan een cropfactor camera, dan is het precies of je ineens tunnelzicht hebt
              SKurt.be
              www.SKurt.be

              Comment

              Working...
              X