Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste reflexcamera

    Ik ben van plan om mij een digitale reflexcamera aan te schaffen.
    Ik heb al wat op internet zitten zoeken en twijfel nu tussen de volgende modellen:
    De Nikon D40


    De Nikon D40X


    De Canon EOS 400D


    Het toestel wil ik gaan gebruiken om foto's te trekken van steden, van landschappen dieren, maar ook van voetbalwedstrijden (zowel buiten op het veld als binnen in een zaal).
    Na wat research heb ik gelezen dat er bij die Nikons geen AF systeem in die body zit, maar in de lens zodat je niet echt veel keuze hebt.
    Ik weet niet of je dat nodig hebt om aan mijn eisen te voldoen, maar misschien kan ik dan beter voor de Canon EOS 400D kiezen.
    Daar zit nu een standaard kitlens bij, de 18-55 MM. Nu ik denk dat dit als beginnen wel voldoende is, maar is dat ook genoeg om sportwedstrijden te fotograferen?
    Vandenborre biedt ook de EOS 400D aan met een 18-55 en een 55-200 lens aan voor 878€ (hier). Is die 55-200 lens dan al vele beter en voldoende of moet ik nog iets beters zoeken?

    Na heel wat research denk ik dat ik voor de EOS 400D ga kiezen, tenzij er nu echt mensen zijn die mij dit gaan afraden.
    Om sportwedstrijden te fotograferen (buiten) werd mij deze lens aangeraden. Is natuurlijk wel enorm duur, zeker voor een beginner dus is er misschien een iets goedkopere lens?

  • #2
    Re: Eerste reflexcamera

    Kijk ook eens naar deze combinatie http://www.fotokonijnenberg.be/produ...roduct=1323003 dan heb je meteen IS op alle lenzen, en 't is een ideaal instappakket, je kan later altijd lenzen upgraden moest dat nodig zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste reflexcamera

      Met een beperkt budget zit je wel goed denk ik met een 400 D en de kitlens, ook de 70-300 is best te pruimen.
      Het is misschien wel es de moeite om op zoek te gaan op het net voor de goedkoopste 400D vermits dit een "oud" toestel is.
      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: Eerste reflexcamera

        Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
        Met een beperkt budget zit je wel goed denk ik met een 400 D en de kitlens, ook de 70-300 is best te pruimen.
        Het is misschien wel es de moeite om op zoek te gaan op het net voor de goedkoopste 400D vermits dit een "oud" toestel is.
        Grts Jan
        Hoe bedoel je oud?

        Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
        Kijk ook eens naar deze combinatie http://www.fotokonijnenberg.be/produ...roduct=1323003 dan heb je meteen IS op alle lenzen, en 't is een ideaal instappakket, je kan later altijd lenzen upgraden moest dat nodig zijn.
        Is de 450D dan zoveel beter of?

        Comment


        • #5
          Re: Eerste reflexcamera

          Vooral IS is beter, en de 450D heeft nog wat 'nieuwere' zaken aan boord.
          On the surface a very similar camera to the EOS 400D, however there are a range of significant improvements; twelve megapixel CMOS sensor, 3.0" LCD monitor, Live View with both AF modes (contrast-detect and passive), 14-bit processing and RAW, spot metering, improved AF, 3.5 fps continuous shooting, a larger viewfinder, SD/SDHC storage and a new higher capacity battery. All in all a fairly impressive range of usage oriented improvements and refinements.

          Comment

          Working...
          X