Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze reflexcamera

    Dag iedereen,


    Ik zou mij graag willen toewijden in digitale fotografie maar ben al een paar weken aan het uitkijken voor een toestel maar kan nog niet beslissen. De 3 keuzes die ik gemaakt heb zijn Nikon D80, Canon EOS450D en canon EOS4OD.
    Zijn er nog andere die rond deze kwaliteit liggen?

    Wie kan mij wat wijze raad geven.


    Dank bij voorbaat



    Paul.

  • #2
    Re: Keuze reflexcamera

    Hey Paul,

    Was ook enkele weken aan het twijfelen tussen die toestellen samen met de 350 van Sony.

    Vandaag is dan de beslissing gevallen en het is de D80 geworden met 18/200vr lens.
    Kan er nog niet over oordelen of het nu de juiste keuze is geweest want ben voorlopig nog alles aan het uitzoeken.
    Maar denk dat je rond deze kwaliteit zeker geen slechte toestellen meer hebt.

    Veel succes met je zoektocht alvast.

    Comment


    • #3
      Re: Keuze reflexcamera

      Bedankt voor de reactie, laat iets weten hoe deze Nikon D80 bevalt.



      groeten


      Paul.

      Comment


      • #4
        Re: Keuze reflexcamera

        Als nikon gebruiker zal ik toch moeten erkennen dat de 40D van canon net een stapje hoger is dan de nikon D80.
        Alles hangt echter af van je persoonlijke voorkeur en de je eigen aandachtspunten.
        Als dit je eerste DSLR is dan is het ook hoogstwaarschijnljk een keuze van merk waar je misschien niet snel meer van af zal wijken.
        Ik denk dat je gewoon naar de winkel moet gaan en ze vastnemen en kijken welke je het beste in de hand ligt.
        Qua specificaties en vergelijkingen is het internet verzadigd dus dat kun je zelf in het lang en het breed lezen.

        Mijn keuze was ook echter de D80 al kom ik van een D40
        Nikon D700 en veel te duur glas
        "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
        my flickr

        Comment


        • #5
          Re: Keuze reflexcamera

          Je had een 40D en nu een D80? Waarom deze verandering want de specs liggen toch kort bij elkaar. De keuze is 60/40% voor de Canon 40D omdat deze een live view heeft en ik een liefhebber ben van macro opnames.


          bedankt voor je reactie.



          Paul.

          Comment


          • #6
            Re: Keuze reflexcamera

            Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
            Je had een 40D en nu een D80? Waarom deze verandering want de specs liggen toch kort bij elkaar. De keuze is 60/40% voor de Canon 40D omdat deze een live view heeft en ik een liefhebber ben van macro opnames.


            bedankt voor je reactie.



            Paul.
            dan zou ik die nemen.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Keuze reflexcamera

              Oorspronkelijk geplaatst door Pitje1958 Bekijk bericht
              Je had een 40D en nu een D80? Waarom deze verandering want de specs liggen toch kort bij elkaar. De keuze is 60/40% voor de Canon 40D omdat deze een live view heeft en ik een liefhebber ben van macro opnames.


              bedankt voor je reactie.

              Paul.
              D40 is geen 40D

              Comment


              • #8
                Re: Keuze reflexcamera

                Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                D40 is geen 40D
                Dat beweert Pitje 1958 denk ik ook niet, hij zegt enkel dat de specs dicht boij elkaar liggen, er staat duidelijk iets verder in zijn tekst : De keuze is 60/40% voor de Canon 40D, hij heeft het hier dus duidelijk niet over de Nikon D40 en D80 Tenminste, zo interpreteer ik zijn uitleg . . .
                Last edited by Franciskine; 1 juni 2008, 18:17.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze reflexcamera

                  Ik zou voor de 40D of 450D gaan.
                  Canon lenzen zijn net iets betaalbaarder dan de meeste Nikon varianten.
                  Verlies niet uit het oog dat een goede body één zaak is, een goede lenzen combinatie een andere.

                  Grts Jan
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keuze reflexcamera

                    Ik heb zéér lang getwijfeld tussen de 40D en de Pentax K10D.
                    Tot ik de K10D eens vastpakte en me afvroeg of dat nu niet de 40D was, zoveel overeenkomst zit er tussen die twee qua look & feel.
                    Ik heb dan voor de Pentax gekozen: stabilisatie in de body, SD geheugenkaarten en een pak goedkoper. Zeker nu dat de K20D op de markt is.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keuze reflexcamera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Dat beweert Pitje 1958 denk ik ook niet, hij zegt enkel dat de specs dicht boij elkaar liggen, er staat duidelijk iets verder in zijn tekst : De keuze is 60/40% voor de Canon 40D, hij heeft het hier dus duidelijk niet over de Nikon D40 en D80 Tenminste, zo interpelleer ik zijn uitleg . . .
                      Interpelleer?
                      Moet beter voor een moddereter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keuze reflexcamera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                        Interpelleer?
                        Moet beter voor een moddereter.
                        Inderdaad een lapsus, bedankt voor de rechtzetting
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Keuze reflexcamera

                          Ik heb ook de voor de 40D gekozen.. Nog geen seconde spijt!! Voelt gewoon lekker aan! Lang getwijfeld tussen D80 en 40D. lenzenaanbod, liveview voor macro en stapje hoger heeft doorslag gegeven
                          --> www.browet-photography.be <-- Canon EOS 5D Mark II - Canon 50mm 1.4 - Canon 24 L 1.4 - Tamron AF 90mm 2.8 macro - canon 135 L 2.0 - speedlite 430 EX en 580 II - LEE filters, Mafrotto statief, California sunbounce

                          Comment


                          • #14
                            Re: Keuze reflexcamera

                            Eén reactie: succes met je aankoop

                            Het aanvoelen van de camera is gewoon een belangrijke factor.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Keuze reflexcamera

                              mijn advies zou zijn en waarschijnlijk denken hele fotokuddes hier anders over,omdat ik weer na 4jr met een bridge gewerkt heb er trek kreeg in een dslr (vroeger lang met spiegelreflex gefotografeerd.)
                              lang gezocht veel gevraagd en geleerd en een 6mnd geleden voor weinig een 2e hands canon 350d gekocht.Ik ben er nog steeds van overtuigd dat dat voormij altans een perfecte keuze is en nog wel effe zo zal blijven.Niet zozeer denk ik de juiste camera ,ben er heel erg tevreden over maar meer dat je zo ontzettend veel moet leren en schieten en dan is het gevoel des te leuker omdat je er weinig voor betaald hebt en het(denk je)beter tegen een stootje kan.Naar de toekomst zie ik wel er passeren nog wel wat goeie cameras.

                              Mijn ervaring is, maar daar zullen de meningen van verschillen; spiegelrefl.nu is wel heel wat anders dan vroeger analoog,er is zoveel te leren,en ontzettend leuk.Ik zou zeggen er zijn pracht cameras(ook op dit forum denk ik)2ehands te koop voor weinig,begin daarmee.Een goeie treffende foto komt toch uit jouw hand!!sukses!!

                              Ben wel benieuwd wat anderen vinden

                              Comment

                              Working...
                              X