Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon A650 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon A650 IS

    Wees gegroet allemaal

    Mijn eerste post hier op't forum, zal maar meteen met de deur in huis vallen:

    Ben van plan me een degelijk digitaal camera'tje aan te schaffen, veel mensen raden me de A650 IS van Canon aan, heb al wat gezocht, maar niet veel info gevonden hier op't forum, wat vinden jullie van dit toestelletje? Of raden jullie misschien een ander model en / of ander merk aan?

    Moet voornamelijk dienen voor vakantiefoto's, af en toe wat natuur (zons op- en ondergangen), familiefoto's binnen en buiten etc.

    En de geheugenkaartjes, heb die van Sandisk op het oog, is er zoveel verschil tussen een Extreme II en de III?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Aankoop Canon A650 IS

    Hier kan je twee tests bekijken van de A650 IS:
    Canon A650 IS review, find out how the A650 IS stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.

    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    Hou er wel rekening mee dat een compact met 12 megapixels gewoonlijk heel wat meer ruis geeft dan een camera met minder pixeltjes.
    In de meeste gevallen kom je ruim toe met 8 megapixels, en dan is de camera gewoonlijk ook nog wat goedkoper.

    Bekijk deze test ook eens:

    Deze camera komt heel goed uit de test, zelfs beter dan de meeste vergelijkbare camera's van de concurrentie.

    Voor de geheugenkaartjes kom je ruim toe met een Sandisk Ultra II, of een kaartje met een vergelijkbare snelheid van een ander merk.
    Ik gebruik zelf ook Ultra II CF-kaartjes in de 40D, en daarvoor zijn die ook snel genoeg.
    Last edited by Black B@ndit; 31 mei 2008, 16:10.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon A650 IS

      Inderdaad! Ik kan de Canon a720is aanbevelen. Hij is iets slanker, heeft wat meer zoom en heel goede referenties.
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon A650 IS

        Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
        Wees gegroet allemaal
        AMEN

        Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
        En de geheugenkaartjes, heb die van Sandisk op het oog, is er zoveel verschil tussen een Extreme II en de III?

        Alvast bedankt!
        Een extreme II zal zeker voldoen in een compactje.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon A650 IS

          Bedankt voor jullie antwoorden.

          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
          Inderdaad! Ik kan de Canon a720is aanbevelen. Hij is iets slanker, heeft wat meer zoom en heel goede referenties.
          de A650 heeft toch ook 6x optisch & 4x digitaal?

          Dus in feite, een A720 is een afgeslankte versie van de A650? Behalve dan het kantelscherm, resolutie van de LCD, Mpixels, grotere sensor voor de A650, 2 extra AA-batterijen voor de A650.
          Last edited by Quant; 31 mei 2008, 22:34.

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon A650 IS

            Vergeet digitale zoom, daarmee maak je gewoon een beelduitsnede die je achteraf veel beter kan doen tijdens het bewerken van de foto.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon A650 IS

              Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie antwoorden.



              de A650 heeft toch ook 6x optisch & 4x digitaal?

              Dus in feite, een A720 is een afgeslankte versie van de A650? Behalve dan het kantelscherm, resolutie van de LCD, Mpixels, grotere sensor voor de A650, 2 extra AA-batterijen voor de A650.
              Sorry, verwarde hem met a500 reeks met 4X zoom. Als de prijs geen rol speelt en de 'draagbaarheid' minder belangrijk is, zou ik wel voor de a650 durven gaan. Persoonlijk vond ik het belangrijk dat mijn fototoestel in mijn borstzak (van hemd) past, en met de a720 lukt dat nog net. Succes!
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon A650 IS

                Bedankt

                Hoe zit het met het ruisgehalte (de opmerking die Black B@ndit gaf)?

                Of raden jullie nog een beter toestelletje aan in dezelfde prijsklasse? (+/- € 320).

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon A650 IS

                  Oorspronkelijk geplaatst door Quant Bekijk bericht
                  Bedankt

                  Hoe zit het met het ruisgehalte (de opmerking die Black B@ndit gaf)?

                  Of raden jullie nog een beter toestelletje aan in dezelfde prijsklasse? (+/- € 320).
                  Op dit ogenblik is er geen enkele compact die beelden met weinig ruis maakt bij hoge iso. Ze gaan tegenwoordig wel allemaal tot iso 1600 of hoger, maar vanaf iso 400 vallen de foto's al flink tegen. Op iso 1600 zijn ze gewoon onbruikbaar, die hoge iso heeft te maken met verkoopspraatjes, één of ander merk is ermee begonnen, en daarom moeten de anderen volgen om geen groot deel van hun klanten te verliezen.

                  Fuji had een F30 / F31, en die gaf nog aanvaardbare beelden op iso 1600. De opvolger daarvan heeft hetzelfde probleem als alle andere merken, veel ruis bij hoge iso. Omdat iedereen blijkbaar alleen maar naar het aantal pixels kijkt, moest Fuji ook mee volgen, een sensor met meer pixeltjes op dezelfde oppervlakte geeft altijd meer ruis.

                  Er zijn nu nog wel kleine verschillen, ook al worden dezelfde sensors in heel wat toestellen van verschillende merken gebruikt, de beeldbewerking in de camera is nog steeds afhankelijk van de camerafabrikant. Zo kan een bepaalde sensor toch beter presteren in een bepaald merk, en in een andere camera zal het dan weer wat minder zijn.
                  Maar die verschillen zijn niet enorm groot.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Canon A650 IS

                    Een voordeel van de 650 is het draaibare LCD scherm heeft, ik heb er op mijn A630 erg veel plezier van gehad, vooral bij straatfotografie, en bij portretten die niet geposeerd moeten zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Canon A650 IS

                      Ok, ik ga voor de A650 gaan. Zijn er nog zaken die ik er zeker bij moet kopen?

                      In welk opbergtasje zou hij passen?:


                      Best geheugenkaartjes kopen van 2gb of al dadelijk 2 van 4gb? (Sandisk Extreme III)

                      Deze batterijen zullen voldoen?:

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Canon A650 IS

                        Mss hier even kijken http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=209412
                        ps: ik heb niks met deze aanbieder te maken, maar als je 2de hands overweegt is dit wellicht wat je zoekt
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Canon A650 IS

                          bedankt maar ik zou toch liever voor een nieuw toestel gaan (zonder btw)

                          Comment

                          Working...
                          X