Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe functionaliteiten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe functionaliteiten

    Iedereen,

    Zoals eerder gemeld heeft het forum vanavond een upgrade ondergaan van vBulletin 3.6.10 naar de release 3.7.1

    Hierin zitten diverse nieuwe functionaliteiten. Een aantal zullen in de toekomst ter beschikking gesteld worden, nog andere zullen we op termijn beschikbaar stellen, en de laatste groep functionaliteiten zijn ogenblikkelijk ter beschikking.

    Daarnaast zijn een aantal gesloten oudere fora in overleg met de forumleiding in een archief groep gestoken (onderaan forumindex). En zijn nieuwe fora bij de shooting day rubriek, alsook de VZW leden hebben private extra fora gekregen.

    Welke opties zijn niet actief gezet?

    Items die eigenlijk meer in de facebook, netlog en vergelijkebare sites thuishoren. Vriendjes maken, groepjes maken, enz. Belgiumdigital is en blijft namelijk een fotografie forum. Ook de mogelijkheid om de profielpagina te personaliseren naar kleur, lettertypes enz. is niet actief gezet.

    Welke opties zullen in de toekomst actief gezet worden?

    Laat dat nog maar een verrassing wezen tegen dat het zover is.

    Wat is er vandaag nieuw?

    - Er is een volledig nieuwe profielpagina

    - Er is de mogelijkheid om voor de topic titel al dan niet verplichte prefixen te gebruiken. In één VZW forum is dit reeds actief. Vrij snel zal dit ook het geval zijn in de koopjeshoek. Op die manier kan in een forum ook gefilterd worden op prefix. Eventueel kan dit op termijn ook op andere plaatsen gebruikt worden.

    - Profielafbeelding. Voortaan kan iedereen een profielafbeelding van 100 x 100 pixels en max. 25Kb opladen. Deze profielafbeelding is enkel zichtbaar op je profielpagina.

    - Tags. Indien goed gebruikt kan dit naast de search functionaliteit een handige tool worden. Deze optie heeft nu de standaard instellingen, maar kan op termijn bijgestuurd worden. Iedereen kan in zijn gestart topic tot 25 tags verzamelen. De topicstarten kan er 5 toevoegen, andere users kunnen in een door hen niet gestart topic max 2 tags toevoegen. Tags staan altijd in kleine letters, en gescheiden door een komma. Een overzicht van tags kan op deze url gevonden worden: http://forum.belgiumdigital.com/tags.php Deze link is echter maar nuttig als er een zekere kritische hoeveelheid tags zijn ingevuld.

    Dit waren de belangrijkste dacht ik. Vragen, opmerkingen, tips rond deze upgrade kunnen steeds in dit topic.

    Groeten,
    Peter
    Last edited by Franciskine; 31 mei 2008, 08:20. Reden: layoutaanpassing

  • #2
    Re: Nieuwe functionaliteiten

    Prefixes in de koopjeshoek,
    In al mijn bescheidenheid
    is dat mijn idee
    mijn verdienste

    Zowaar, ik draag bij tot de gemeenschap !

    Kan er geen bedankje af?
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe functionaliteiten

      Dank u guRuh.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe functionaliteiten

        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
        Dank u guRuh.
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe functionaliteiten

          . Bedankt
          ____________________________________________
          Met vriendelijke groet. Nico H
          Mijn vliegtuig foto site

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe functionaliteiten

            Dank je wel, hoeveel is mijn schuld?
            gegroet, Ludo

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe functionaliteiten

              Ziet er allemaal goed uit, alleen heb ik de indruk dat ik de extra fora voor vzw-leden niet kan zien. Ik veronderstel dat dat eerder met mijn account-configuratie te maken kan hebben.

              Iemand ?
              Mvg,David
              [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe functionaliteiten

                Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                Ziet er allemaal goed uit, alleen heb ik de indruk dat ik de extra fora voor vzw-leden niet kan zien. Ik veronderstel dat dat eerder met mijn account-configuratie te maken kan hebben.

                Iemand ?
                Als je geen betalend lid bent, dan kan je inderdaad het VZW-onderdeel niet zien.

                Als je wel betaald hebt, dan is het even wachten tot het je 'geactiveerd' wordt.


                EDIT: ik zie een BD-lidnummer in je profiel, dus ben je blijkbaar een betalend lid. Dan zal je snel een groene bol naast je naam krijgen en eveneens toegang tot het VZW-forum.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe functionaliteiten

                  Thx Ticor, ik wacht nog even af dan.
                  Mvg,David
                  [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe functionaliteiten

                    Ziet er nu toch redelijk geactiveerd uit, die Photoclix.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe functionaliteiten

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Ziet er nu toch redelijk geactiveerd uit, die Photoclix.
                      Inderdaad, blijkbaar is de nodige aanpassing al gebeurd.

                      A very big thank you to the mods.
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe functionaliteiten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                        A very big thank you to the mods.
                        De pluim is voor Peter bedoeld

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe functionaliteiten

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          De pluim is voor Peter bedoeld
                          Voor Peter dan :
                          Mvg,David
                          [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe functionaliteiten

                            Heb net ontdekt dat als je een forumbericht hebt aangepast, je naderhand kan terugzien welke veranderingen je hebt aangebracht...
                            Ik vermoed dat dit ook een nieuwe functionaliteit is... mij was het in ieder geval nog niet eerder opgevallen...
                            Wel handig
                            Grtz, Tigra-Boy
                            ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe functionaliteiten

                              vind op het overzicht die icoontjes erg rommelig en storend, komen er al meer bij!!!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X