Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fototoestel of camcorder voor filmpjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fototoestel of camcorder voor filmpjes

    Hallo,

    Daar een videocamera te duur is, zijn we op zoek naar een alternatief (huiselijk gebruik). We hebben een digitaal fototoestel maar videofunctie zonder geluid en wordt dus niet gebruikt. In de aldi was een paar weken geleden een digitaal fototoestel (traveler DC 7900, 7 megapixels, 3 x optische zoom, 4 x digitale zoom, videofunctie met geluid) en volgende week is er een digitale camcorder (traveler DC 5600, 5 megapixels, resolutie 720 x 480, 8 x optische zoom). Zijn de filmpjes van deze toestellen een beetje oke? Kies ik dan beter voor het fototoestel (resolutie filmpjes vind ik nergens) of toch de camcorder?

    groetjes

  • #2
    Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

    Oorspronkelijk geplaatst door dake Bekijk bericht
    Hallo,

    Daar een videocamera te duur is, zijn we op zoek naar een alternatief (huiselijk gebruik). We hebben een digitaal fototoestel maar videofunctie zonder geluid en wordt dus niet gebruikt. In de aldi was een paar weken geleden een digitaal fototoestel (traveler DC 7900, 7 megapixels, 3 x optische zoom, 4 x digitale zoom, videofunctie met geluid) en volgende week is er een digitale camcorder (traveler DC 5600, 5 megapixels, resolutie 720 x 480, 8 x optische zoom). Zijn de filmpjes van deze toestellen een beetje oke? Kies ik dan beter voor het fototoestel (resolutie filmpjes vind ik nergens) of toch de camcorder?

    groetjes
    Een videocamera dient om te filmen, en een fotocamera of foto's mee te nemen, wat je er naast mee kan doen zijn noodoplossingen, en van veel mindere kwaliteit.

    Trouwens filmen met een fotocamera gebeurt over het algemeen maar op een lage resolutie en met zeer beperkte kwaliteit, 720 X 480 pixels, wat zal je daar nog mee aanvangen als je met de tijd, dit fimpje eens op een HD tv wil gaan tonen met een resolutie van 1080 X 1900

    Ik zou zeggen, wacht tot je een degelijk toestel kan kopen, desnoods tweedehands zijn er betere toestellen beschikbaar dan wat jij hier voorsteld

    Comment


    • #3
      Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

      Hier heb je, onderin, een sample van een filmpje genomen met lang niet de duurste Canon compact:

      The PowerShot SX100 IS is the first model in Canon's new SX series of budget super zoom compact cameras, and in the Powershot line-up slots in somewhere between the tried and tested A-Series and the more upmarket S5 IS. Canon's engineers combined the materials and build quality of the former with the long lens, some features and design of the latter to merge them into a brand new camera that goes head to head with Panasonic's popular TZ series (and the new Sony H3). The SX100 IS comes with a 8.0MP sensor, a 10x zoom, optical image stabilization and a comprehensive range of manual photographic controls, all nicely wrapped up in a compact silver or black plastic body. Canon says the SX series offers exceptional performance in the hands of any member of the family, so let's find out how it performed in our capable hands, starting, as ever, with the headline features.

      Comment


      • #4
        Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

        de panasonic tz5 (of de oudere tz1) doet het nogthans goed op beide vlakken.
        Gebruik mijn sony mini dv nog nauwlijks sinds ik hem heb...
        kan zijn zoom gebruiken tijdens het filmen, is snel en maakt mooie foto's.
        Misschien iets voor U?

        Comment


        • #5
          Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

          dat is moeilijke vraag. Algemeen: met filmcamera maak je minder goede foto's dan fotocamera. Met een fotocamera maak je maar beperkte filmpjes...
          Sony heeft enkele HD-camera's van rond de 1000 euro die in HD filmen resolutie 1980-1040; het toestel kan ook foto's nemen met een liefst 10 Megapixel! Het toestel kan zelfs gelijktijdig (!) filmen in HD en foto's nemen weliswaar dan in iets mindere kwaliteit (...slechts 7.3 megapix).
          Montage is mpeg4 (AVCHD) wat best 2 gig ram vergt...
          Besef dat foto's met een HD-videocamera die zelfs 10 megapixel is toch heelwat minder goed is dan een fotocamera. Je kan ook voor de foto's bijna niks instellen enzo...
          http://www.stich.be

          Comment


          • #6
            Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

            Videocamera : Panasonic HDC-SD7 of SD5 (full hd quality)
            Camera : EOS 40D (best price/quality)

            Short but effective...
            Sparen maar

            Vroeger ook gerommeld met compactcams die konden filmen, er zijn er goeie (Dimage Z3 of Z5 & Canon Powershot S5 IS), maar bij compacts heb je ruis in donker, tenzij je dit niet stoort kun je voor deze optie gaan.

            Comment


            • #7
              Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

              Tja, mijn opleider zei het al - "Het beste is de vijand van het goede".
              Natuurlijk is een camcorder beter dan een digicam maar ik vind de (korte) filmpjes heel aanvaardbaar.
              Meestal fotografeer ik en maakt mijn vrouw de filmpjes (met een Fuji F31fd) van vooral de kleinkinderen.
              Éénmaal in het jaar maak ik een DVD met de leukste momenten voor alle familieleden.
              Het is wel belangrijk dat je uitzoekt of de videosoftware overweg kan met het filmpjes-formaat van de digicam want sommige programma's slikken het .MOV (Panasonic o.a) of .MPG (Sony o.a) niet zonder omzettingen.
              Het .AVI formaat (Canon en Fuji o.a) kunnen ze meestal wel goed verwerken.
              Voor wat de toestellen van de Aldi betreft meen ik mij te herinneren dat die in dit forum niet zulke goede recensies kregen.

              Comment


              • #8
                Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

                Ja, als je bij den aldi een digicam tussen het fruit en groenten koopt ben je inderdaad een echte soepkip.

                Ga voor de Canon S5 IS of goedkopere S3 IS (zelf nog gehad), perfect movies (en klaag nu niet zoals vele amateurs dat hij niet compact genoeg is, je hebt verdoeme massa's optische zoom !!!! )

                Comment


                • #9
                  Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

                  Ik heb de Panasonic TZ5 => neemt filmpjes op in HD kwaliteit en ook nog een deftige (compacte) zoom

                  Comment


                  • #10
                    Re: fototoestel of camcorder voor filmpjes

                    ik heb de Panasonic DMC TZ3 en ook daar kan je behoorlijke filmpjes mee draaien. Niet om op je breedbeeld tv te spelen, maar op een pc valt het behoorlijk mee, 't is een leuke extra, maar je blijft filmen met een fototoestel hé.
                    Nikon D60 18-55mm VR - 55-200mm VR - SanDisk Extreme III 2.0GB http://www.bertziethet.tk

                    Comment

                    Working...
                    X