Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ngorongoro-krater

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ngorongoro-krater

    Een kijkje in de Ngorongoro-krater bij het opkomen van de zon


  • #2
    Re: Ngorongoro-krater

    vind hem niet zo goed...

    mis compo, scherpte en kleuren
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Ngorongoro-krater

      wat 'flauwe' kleurtjes. Er is met wat PhSh beslist veel meer uit te halen. De compo vind ik wel oké.
      gegroet, Ludo

      Comment


      • #4
        Re: Ngorongoro-krater

        de kleuren zijn inderdaad niet zo 'levendig'.
        Op de foto is het niet te zien maar op dat moment was het vrij mistig in de weg naar de krater. Wsl dat de kleuren daardoor wat minder uitgevallen zijn.

        Wat zou ik dan eraan kunnen doen met photoshop. Ben niet zo gewoon om met het programma te werken.

        Comment


        • #5
          Re: Ngorongoro-krater

          Oorspronkelijk geplaatst door Astou Bekijk bericht
          de kleuren zijn inderdaad niet zo 'levendig'.
          Op de foto is het niet te zien maar op dat moment was het vrij mistig in de weg naar de krater. Wsl dat de kleuren daardoor wat minder uitgevallen zijn.

          Wat zou ik dan eraan kunnen doen met photoshop. Ben niet zo gewoon om met het programma te werken.
          Ik heb een beetje met de foto 'gespeeld' in Photoshop, en enkele kleine aanpassingen gedaan:

          - aanpassing highlights (voorgrond iets lichter gemaakt)
          - lichte verhoging contrast (+5)
          - verhoging saturatie (+ 15)
          - iets verscherpt (+15)

          Dat is het. Of het zo beter is, weet ik niet...misschien geeft dit niet het originele gevoel weer dat je kreeg bij dit landschap...feel free to spill your guts

          Comment


          • #6
            Re: Ngorongoro-krater

            Ik vind de bewerking in ieder geval beter,er komt zo meer diepte in.
            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Ngorongoro-krater

              bedankt voor de herwerkte versie.
              Het is inderdaad een hele verbetering.

              Eens te meer het bewijs dat ik dringend met photoshop moet leren werken

              Comment


              • #8
                Re: Ngorongoro-krater

                Een paar kleine aanpassingen doen het hem dikwijls. Ik hou zelf ook niet van zware bewerkingen.

                De bewerkingen die meestal een verschil maken zijn voor mij:

                - highlights and shadows
                - contrast
                - saturation

                Mooie foto, trouwens

                Comment


                • #9
                  Re: Ngorongoro-krater

                  Bedankt voor de tip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ngorongoro-krater

                    de bewerkte is een heel stuk beter
                    ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                    *BD1034BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ngorongoro-krater

                      De bewerking maakt er een foto van die de sfeer van het ochtendgloren (de zachte kleuren) teniet doet.

                      Nu, iemand die daar nog niet zelf is geweest heeft geen boodschap aan die zachte kleuren vermoed ik, dus opmerkingen in die zin zijn begrijpelijk. Ik heb dat bvb ook al gezien bij Johan De Bondt zijn foto's uit Botswana; als hij een foto toont van een vogel bij het ochtendkrieken dan zegt men dat zijn kleuren niet juist zitten.

                      Wat voor mij vooral spijtig is aan deze foto is het ontbreken van een partijtje lucht. Had je de kraterrand aan de overkant er mee op gezet, dan kreeg je echt een idee van de immensheid van Ngorongoro...

                      Dit gezegd zijnde... heb je nog meer foto's? Ik heb heimwee...
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ngorongoro-krater

                        @ Jochen:
                        Voor zover ik me herinner (het is toch al een jaar geleden dat ik in Tanzania was) kon je de overkant van de krater niet zien door de mist die er op dat moment van de dag ging. Maar de overkant zien op de foto zou effectief een grote plus zijn voor de foto.

                        Aangezien je erom vraagt, hier nog een tweetal foto's van Tanzania. Niet van Ngorongoro maar wel van Mto Wa Mbu waar Lake Manyara ligt.
                        Ik had ze eerder eens gepost maar toen geen reactie gekregen. Hopelijk is dit dubbel posten geen probleem






                        BTW, doordat ik de foto's heb moeten verkleinen is er wel wat van de scherpte verloren gegaan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ngorongoro-krater

                          Wow, die tweede met al die giraffen en de rift op de achtergrond... brings back memories!

                          Scherpte verliezen bij verkleinen?

                          Hier is een tip voor je; zoek eens op een tooltje genaamd EasyThumbs(PC) of

                          ThumbsUp (Mac). Het zijn freewares. Die laten je toe op te scherpen terwijl je verkleint.
                          http://www.theafricabug.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ngorongoro-krater

                            bedankt voor de tip

                            ik leer hier echt massa's bij

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ngorongoro-krater

                              Hoi!

                              Ik heb ook even een kleine bewerking gedaan. Simpelweg met picasa kan je de foto ook al wat meer "schwung" geven. Mijn mening ;-)



                              Groetjes

                              Frederic

                              Comment

                              Working...
                              X