Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 200 vs 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 200 vs 350

    Ik ben van plan om binnenkort een spiegelreflex aan te schaffen. Na lang zoeken heb ik besloten om een Sony te kopen. Nu vraag ik mij af welke ik het beste kan kopen. De alpha 200 of de 350.

    Ik dacht dat de de sensor (10 vs 14 mp), liveview en de display de enigste verschillen waren. Klopt dit? Is die sensor het dan ook waard om 200 € meer te betalen? De liveview en die display zijn verschillen waar ik niet van wakker lig.

    Deze camera zou ik dan met kitlens kopen. Ik zou ook willen uitkijken naar een tweedehands lensje. Heb al veel goeds gelezen over de Minolta's die op deze camera's passen. Ik had dan gedacht om een Minolta 70-210mm f4 op de kop te tikken. Is dit een aan te raden keuze?

    Wat zouden jullie mij aanraden om te kopen?

    PS: Heb hier op het forum gelezen dat er prijsdalingen in juni komen van Sony. Is dit waar, want bij Studio 73 heb je nu al een Alpha 200 met kitlens voor 439 €. IK vind dit toch al vrij scherpe prijs, dus zou hier nog vanaf gaan?

  • #2
    Re: Sony alpha 200 vs 350

    Kijk eens naar deze topics van Photoclubalpha. Dan heb je info over de verschillende toestellen die van dezelfde basis vertrekt.

    which-sony-alpha
    live-view-tested
    sony-alpha-200-review
    Last edited by K-2; 29 mei 2008, 15:33.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 200 vs 350

      Er is nog de A300 ook, mét liveview, maar met 10 megapixels zoals de A200. Heb zelf geen idee van de prijs, maar dat kan ook een optie zijn. Qua vergelijking is dit ook een interessante tabel:

      http://www.dyxum.com/gear/camera/index.asp

      Volgens deze tabel zou de viewfinder van de A200 wat groter zijn.
      Mijn foto's en fractals
      Sony A700 +Tamron 90mm +Sigma 10-20mm +Minolta 35-105 3.5-4.5 +Minolta 50mm 1.7 +Minolta 35-70mm +Sony 70-300 G.

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 200 vs 350

        Ik denk zelfs dat de A300 de beste keuze is. Voor mij dan toch allereerst vanwege het voordeel van het beweegbare scherm. Bovendien is 10 Mp zat! Ook hiermee krijg je kraakheldere uitvergrotingen en scheelt bovendien massa's geheugen op je kaartje en computer.

        Ik ben er ook nog steeds niet uit, maar als ik voor de sony ga, dan wordt het de 300. Krijg vanmiddag uitsluitsel over mogelijke korting via een Sony-medewerker
        Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 200 vs 350

          Misschien ook wel goed om mee te nemen in de vergelijking :
          prijzen
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment

          Working...
          X