Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

    Ok, dit lijkt waarschijnlijk een heel domme vraag van een first time gebruiker, maar moet ik met Nikon software werken om mijn foto's op PC te krijgen? Via een card reader gaf mijn pc melding dat de kaart leeg is. Via de camera kan ik echter de foto's wel bekijken. Ter info: ik heb er zowel in RAW als in JPEG genomen, maar de pc herkent blijkbaar het formaat niet. Of kan dit komen omdat ik mijn kaartje niet eerst geformatteerd had?

  • #2
    Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

    En als je de camera rechtstreeks op de pc aansluit met het usb-kabeltje?

    Groeten
    ___________________________________
    JeanP BDO742BE Nikon D700 en D3X+ Nikkor en Sigma lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

      inderdaad via usb kabeltje en verkenner , sommige programma's tonen wel geen raw of nef bestaanden. Picassa van google is heel eenvoudig, toont wel raw's en laat tal van eenvoudige bewerkingen toe
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

        Ik zet altijd de foto's op pc met een kaartlezer van Hama dan mijn computer
        kaart lezer aanklikken en dan moet je altijd de foto's kopieren naar een map nooit verplaatsen.

        Comment


        • #5
          Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

          Gewoon even Nikon Transfer downloaden bij Nikon en je kan vanuit de camera en een reader de foto's downloaden, met alle opties die je wilt.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

            Ik zit in wezen nog steeds met hetzelfde probleem.

            De geheugenkaart van 2GB wordt op 3 verschillende pc's via een kaartlezer niet herkend. Ik krijg wel de melding dat een nieuw apparaat werd aangesloten, maar dan loopt er iets fout: de schijf zou leeg zijn, en ik krijg de vraag of ik kaart wil formatteren. Op de pc van mijn ouders (enige die onder Vista draait) kan ik de kaart en de foto's echter probleemloos lezen. Ik dacht eerst dat het was omdat er RAW bestanden opstaan, maar zelfs als ik enkel met JPEG werk, kan ik de kaart nog steeds niet lezen.

            De kaart is een SanDisk Extreme III 2GB. Is het mogelijk dat 2GB te zwaar is? Via een andere kaart (1GB) ondervind ik totaal geen problemen. Vind hier via zoekfunctie niet direct iets over terug, hoewel ik ergens dacht gelezen te hebben dat bepaalde cardreaders maar tot een bepaalde grootte aankunnen.

            Comment


            • #7
              Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

              2GB is zeker niet te 'zwaar' bij mij werkt ook een 8GB kaart, die volgens mij net zo zwaar is.

              Ik denk dat je in XP iets mist, omdat het op Vista wel werkt. Bij mij heeft downloaden via kaartlezer of caemera nog nooit een probleem opgeleverd.

              Probeer SP3 eens te installeren misschien wordt de kaart dan wel herkent.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

                Heb je misschien een SDHC-kaart en een reader die deze niet kan lezen ?

                Comment


                • #9
                  Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

                  De 2GB versie lijkt geen SDHC te zijn...

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Heb je misschien een SDHC-kaart en een reader die deze niet kan lezen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

                    Oorspronkelijk geplaatst door henne Bekijk bericht
                    De 2GB versie lijkt geen SDHC te zijn...
                    Lijkt, maar wat staat erop?
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

                      Ze zal niet in het goede format zijn geformateerd.Tenminste als het een SDHC is. Heb je cardreader die dit type kaarten kan lezen? Mijn oude HAMA doet het ook niet.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D80 SD kaart - hoe foto's op pc zetten?

                        2 Gb kaartjes van Sandisk zijn geen SDHC-kaartjes, maar gewoon SD. De HC staat voor "high capacity" en begint vanaf 4 Gb.

                        Je kan m.i. twee problemen hebben :
                        - of je cardreader is aan vervanging toe;
                        - of je kaartje is stuk.

                        Probeer gewoon met de USB-kabel die bij het toestel geleverd is. Gewoon inpluggen, camera opzetten... en de rest wijst zichzelf uit. Als de PC dan nog niets vindt, zit het probleem m.i. bij je kaartje. In tegenovergesteld geval, bij je cardreader. Dit laatste kan je eventueel testen met andere kaartjes.

                        Comment

                        Working...
                        X