Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal spiegelreflex toestel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal spiegelreflex toestel.

    Ik zou me graag een digitaal reflextoestel kopen.
    Heb nu een canon IXUS waar ik heel tevreden over ben en prachtige foto's mee kan nemen, maar ik zou graag wat meer kunnen en een professioneler toestel kopen.
    Wat is het best, Canon of Nikon of een ander merk?
    Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
    Iemand tips?

  • #2
    Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
    Ik zou me graag een digitaal reflextoestel kopen.
    Heb nu een canon IXUS waar ik heel tevreden over ben en prachtige foto's mee kan nemen, maar ik zou graag wat meer kunnen en een professioneler toestel kopen.
    Wat is het best, Canon of Nikon of een ander merk?
    Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
    Iemand tips?
    Zeker een Nikon!



    Of nee, misschien toch een Canon...alhoewel een Olympus, Sony, Pentax, ...

    Ik wil maar zeggen...da's totaal persoonlijk. Voor je merkkeuze ga je best eens naar een winkel en neem je wat toestellen in de hand en zie dan wat er voor jou het beste lijkt.
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

      Wat zijn de onderwerpen die je zoal interesseren?
      Afhankelijk daarvan is een toestel en lenzenkeuze beter te maken. Beter eens in de winkel zien en uitproberen wat je ligt...
      Iedereen heeft zo zijn voorkeurmerk, maar ik denk dat alle merken wel goede toestellen in hun assortiment hebben hoor...

      edit: Destn was me al voor
      Grtz, Tigra-Boy
      ~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

        Ik neem vooral veel foto's van personen, ook actie foto's. Ik moet dikwijls communiefoto's nemen, foto's op trouwfeesten en andere feestjes, ...
        Maar ook natuurfoto's interesseren me vooral op reis.

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

          Nikon D80 +afs 18-70 3.5-5.6 lens prijs 899 euro
          ofwel de D80 met een betere lens afs 16-85 dx vr 3.5-5.6 1149 euro
          de prijzen van www studio 73 De lens 16-85 zu ik U echt aanbevelen
          deze is echt heel scherp en een mooie groothoek en de VR natuurlijk.
          De d 80 is ook een goede prijs -kwaliteit body van Nikon.

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

            Bedankt voor de info!!

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

              Ik neem aan dat D80 nog beter is dan D60, logisch? En D300? Is dit nog zoveel beter? Waar zit zich het verschil in? Sorry voor al die vragen maar ben een leek op dit gebied.
              Ik heb m'n vorig toestel gekocht bij konijnenberg, zou ik dat betrouwen voor zo'n toestel?
              Ik denk dat die toch wel zeer goed zijn van prijs hé?
              Last edited by Sylvia; 27 mei 2008, 22:28.

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
                Ik neem aan dat D80 nog beter is dan D60, logisch? En D300? Is dit nog zoveel beter? Waar zit zich het verschil in? Sorry voor al die vragen maar ben een leek op dit gebied.
                Ik heb m'n vorig toestel gekocht bij konijnenberg, zou ik dat betrouwen voor zo'n toestel?
                Ik denk dat die toch wel zeer goed zijn van prijs hé?

                Bij de D300 is vooral je budget het probleem.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                  Dat weet ik ook wel dat die een stuk duurder is. In principe kan ik zo ook één kopen maar ik vraag me af of dit nodig is, zo een D80 is waarschijnlijk wel al een héél degelijk toestel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
                    Dat weet ik ook wel dat die een stuk duurder is. In principe kan ik zo ook één kopen maar ik vraag me af of dit nodig is, zo een D80 is waarschijnlijk wel al een héél degelijk toestel.
                    Natuurlijk.

                    Alles hangt af hoe serieus je met je hobby zal bezig zijn he.

                    Ik heb me nog geen seconde de overstap beklaagd van D50 > D200 > D300.

                    De D300 is zijn geld voor mij zeker waard.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                      Bij www.fotokonijnenberg.be kan je een D80 al kopen vanaf 625 euro en een D200 vanaf 964 euro, hoe komt het dat het verschil niet zo groot is?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk bericht
                        Bij www.fotokonijnenberg.be kan je een D80 al kopen vanaf 625 euro en een D200 vanaf 964 euro, hoe komt het dat het verschil niet zo groot is?


                        Door de komst van de D300 (opvolger van de D200) zal de D200 langzaam uit het sortiment van Nikon verdwijnen. Dit is dan ook de reden dat de D200 nu zo goedkoop wordt aangeboden.

                        Ik kan je alleen maar aanbevelen:
                        Ga eens naar de winkel en pak verschillende camera's eens in je hand.
                        Kijk ook eens door de oogzoeker en let dan vooral op dat je alle gevens kunt aflezen. Ik weet niet of je een bril draag, maar ook dat is belangrijk bij het kijken door de oogzoeker.

                        veel succes bij je beslissing.
                        mvg
                        Antoine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                          En focus u niet alleen op Nikon. Canon heeft met zijn 40D ook heel veel camera voor weinig geld. Hetzelfde geldt voor Sony en Pentax en...

                          Waar ik heel sterk rekening zou mee houden is hoe de body in de hand ligt en welke lenzen ik zou willen. Dit kan een reden zijn om voor Canon te kiezen boven Nikon bijvoorbeeld omdat Canon een hele goede tussenreeks heeft (lichtsterkte f/4) die én goede kwaliteit levert én niet al te duur is. Dat is iets wat in het Nikon-gamma ontbreekt (in mijn ogen).

                          De beste tip is om inderdaad eens goed rond te kijken, niet te overhaast te kopen en eerst al eens na te gaan per merk welke lenzen je zou willen (probeer ver in de toekomst te kijken!) en wat dit in het totaal ongeveer zou kosten. Je moet er rekening mee houden dat je eigenlijk geen slechte DSLR meer kan kopen... Als ik er meteen eentje zou moeten schrappen, dan is het de Olympus omdat die met een beeldverhouding 4/3 werken waar de meeste andere merken met een beeldverhouding 3/2 werken. Maar dat is een puur persoonlijke keuze.

                          groeten,
                          Andries
                          https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                            Inderdaad, hoewel ikzelf Nikon heb, zou ik zeker aanraden eens naar de Canon 40D te kijken. Qua kwaliteit en functies staat die tussen de Nikon D200 en D300 (dus gevorderde amateur/semipro). Bovendien heeft die nog een aantal prefab-functies (automatisch, portret,...) die er voor zorgen dat de camera om te beginnen wat toegankelijker is dan de D200. Dankzij de cashback actie die nu loopt heb je de body al voor 800 euro. Doe daar nog een extra batterij, wat geheugenkaartjes, de Tamron 17-50 f2.8 en je hebt een zeer mooie kit voor minder dan 1400 euro. Prijs/kwaliteit ga je dat aanbod niet kunnen verslaan met Nikonmateriaal.
                            Als dat te fel boven je budget ligt zou ik eerder naar de Nikon D80 of Canon 450D kijken. Maar neem die laatste zeker eens in de hand. De 450D is een zeer kleine camera en kan daardoor misschien niet goed of juist beter in de hand liggen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitaal spiegelreflex toestel.

                              Ik zou zeker ook de canon 450D eens gaan bekijken en vast nemen...

                              De canon 450D met kitlens van 18-55mm en er dan zelf nog een tele bijnemen 55-250mm...

                              grtz Dirk
                              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                              Comment

                              Working...
                              X