Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koolmees met rups

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koolmees met rups

    Nikon D200 + Nikkor 600 mm 5.6
    Gefotografeerd vanuit een kijktoren aan het Groot Broek in Sint-Agatha-Rode. Oorspronkelijke bedoeling was visarenden fotograferen boven de vijver, maar deze koolmees kwam zich vrijwillig aanbieden als onderwerp


  • #2
    Re: Koolmees met rups

    75 keer bekeken maar nog geen reacties... vreemd, vind het namelijk een mooie opname op een mooi moment. Had misschien wel een ietsje andere compo gekozen. Verder vind ik het een mooie.
    PENTAX for your precious moments

    Comment


    • #3
      Re: Koolmees met rups

      Mooie plaat!
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Koolmees met rups

        Oorspronkelijk geplaatst door -rik- Bekijk bericht
        75 keer bekeken maar nog geen reacties... vreemd, vind het namelijk een mooie opname op een mooi moment. Had misschien wel een ietsje andere compo gekozen. Verder vind ik het een mooie.
        Mocht voor mij meer ingezoomd (of meer gecropt) zijn : nu wat rommelig.

        Toch een verdienstelijke poging, welke op deze dagen nog moet over te doen zijn (voederseizoen).

        Mvg.
        The bird is known by his note, a man by his word.

        Comment


        • #5
          Re: Koolmees met rups

          leuk moment maar lang niet scherp, welke lens gebruik, geeft in de exif F0, dus zal het wel een aparte lens zijn.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Koolmees met rups

            Oef, eindelijk toch reactie op mijn eerste posting.
            De foto is genomen met een Nikkor ED 600 mm vaste lens. Dat is de oude, manuele 600 mm lens van Nikon. De foto is totaal niet gecropt of bewerkt, maar puur natuur. Scherpte is misschien niet 100% - foto's werden genomen met onder redelijk slechte lichtomstandigheden, bij groot diaphragma, vanop een bonenzak.
            Ik heb uiteraard nog wel een aantal andere foto's van hetzelfde koppeltje. Hierbij een ander voorbeeldje (licht gecropt deze keer):

            [IMG][/IMG]

            Comment


            • #7
              Re: Koolmees met rups

              Heel knap moment met het rupsje, zo staan ze er toch knap op hoor.

              De scherpte ligt echter wel op de pootjes en niet op het kopje denk ik.

              Greetz

              Dirk
              Greetz,
              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Koolmees met rups

                De eerste is mooier.
                Net dat takje bij foto 2 he. Foto1 kan inderdaad wat verder uitgesneden worden, zal hem zeker goed doen
                ____________________________________________
                Met vriendelijke groet. Nico H
                Mijn vliegtuig foto site

                Comment

                Working...
                X