Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony alpha 200 of canon eos 400d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony alpha 200 of canon eos 400d

    Hoi
    Ik ga een spiegelreflex kopen en ik zit te twijfelen tussen de aplha 200 en de eos 400d. De eos is iets duurder maar dat maakt mij niet zoveel uit. Welke zal ik kiezen? Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
    Alvast bedankt
    Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
    Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
    Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

  • #2
    Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

    Ben ook aan het twijfelen tussen deze 2.
    Ik ga denk ik toch voor de sony met de prijsdaling die in juni gaat plaatsvinden.

    Comment


    • #3
      Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

      Oorspronkelijk geplaatst door teufke Bekijk bericht
      Ben ook aan het twijfelen tussen deze 2.
      Ik ga denk ik toch voor de sony met de prijsdaling die in juni gaat plaatsvinden.
      Als in juni de prijzen omlaag gaan ga je je een paar tientjes besparen....
      Maar je moet je ook afvragen wat koop ik er nog bij b.v lenzen ofzo en wat is beter beschikbaar en goedkoper aan accessoires.
      gr.
      Elmo

      Comment


      • #4
        Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

        Dat kan een moeilijke keuze worden.
        De camera's zijn allebei zeer goed, maar dit zijn volgens mij de belangrijkste aandachtspunten:
        - De Sony Alpha 200 toont meer ruis bij 800 ISO en hoger dan de Canon 400D
        - De Canon 400D heeft integenstelling tot de Sony geen spotmeting (de opvolger, de 450D wel)
        - De Sony heeft ingebouwde beeldstabilisatie (=sensorshift), bij de Canon moet je duurdere IS lenzen aankopen wil je beeldstabilisatie hebben.
        Vooral omwille van die laatste reden heb ik na een Sony Alpha 100 nu ook een Sony Alpha 350 aangekocht. De beeldstabilisatie werkt prima en de lenzen blijven betaalbaar. De ruis valt overigens bij de 300 reeks (Alpha 300 en 350) vrij goed mee en bovendien hebben deze camera's het op dit moment beste live-view systeem.
        Auteur van handboeken over digitale fotografie.

        website: dfonline.be

        Comment


        • #5
          Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

          Goed dat je het zegt van die prijsdaling.. Weet je ook wanneer ongeveer? Ik had gezien dat de objectieven en accesoires voor de sony wel goedkoper zijn.
          Last edited by wildlifephoto; 28 mei 2008, 11:29.
          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

          Comment


          • #6
            Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

            Staar je niet blind op de body maar kijk wat het aanbod & de kost van de lenzen is.

            Comment


            • #7
              Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

              Een gelijkaardige vraag met een aantal antwoorden vind je hier :
              http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=214035

              Ga in elk geval beide toestellen ook eens proberen. Mogelijk heb je er dan al meteen eentje waarvan je vind dat het je niet ligt (qua ergonomie, functionaliteit, grip, grootte, ...). En zoals hierboven gezegd: kijk meteen ook naar welke lens (/lenzen) je erbij wil.

              Hoe dan ook, een slechte keuze kan je niet maken.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                Ik ga vrijdag naar de stad om ze uit te proberen. Ik had al een beetje rond gekeken voor lenzen, en die van sony zijn goedkoper. Canon heeft er wel meer volgens mij, maar sony heeft ook veel dezelfde. Maar (misschien beetje domme vraag, maar dit is allemaal nieuw voor mij) passen er alleen objectieven van sony op de alpha? en van de canon alleen objectieven van canon?
                Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                Comment


                • #9
                  Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                  Voor beide heb je lenzen van Sigma en Tamron
                  Daarnaast kan je ook tweedehandse Minolta lenzen voor Sony gebruiken (en daar zitten vaak pareltjes tussen )
                  Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                    Een schat aan info over zowel nieuwe als oudere (tweedehands-) lenzen voor Sony vind je hier :

                    Dyxum is a website devoted to Alpha system (Minolta / Sony a-mount and e-mount cameras) with lens and camera database and active forum community
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                      Oorspronkelijk geplaatst door jstaels Bekijk bericht
                      . De ruis valt overigens bij de 300 reeks (Alpha 300 en 350) vrij goed mee .
                      Dan zal dat voor de A200 net zo zijn, want het enige verschil met de a300 is de Liveview...
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                        Hoi
                        Ik ben vandaag bij de mediamarkt geweest en heb beide toestellen in de hand gehouden. En ik ga voor de sony! Alleen was ie bij de media markt met 18-70kitlens wel 560 euro en bij digitalstreet.nl 444 euro, de enigste waar ik die prijs tot nu toe heb kunnen vinden dus ik denk dat ik hem daar bestel.

                        Maar nou had ik nog een vraag. Ik fotografeer dieren, en met die 18-70 kom ik niet ver. Is een 28, 70, 75 -300 mm goed daarvoor? ook voor vogels? Ik heb er een paar uitgezocht. Kunnen jullie misschien vertellen of ze goed zijn en welke ik het beste zou kunnen kiezen? Of raadden jullie misschien een andere lens aan? Mijn budget ligt rond de 230 euro.

                        Tamron AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di IF Macro voor Sony/Minolta 283 euro


                        Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD Macro 1:2 voor Sony/Minolta 129 euro


                        Sony 75-300mm F4.5-5.6 (SAL-75300) 185 euro
                        Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                        Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                        Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                          Ik heb gister de sony alpha a200 gehaald En vandaag uitgetest, en dat is echt even wennen, van compact naar spiegelreflex! Maar ik ben er heel blij mee
                          Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                          Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                          Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                            Veel plezier en geluk ermee!!
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony alpha 200 of canon eos 400d

                              Hey beste is dat je de 2 toestellen tegen elkaar afweegt en prioriteiten bij wat je eigenlijk wilt..Het zijn beide degelijke toestellen..


                              Ga hem ook eens testen (oa. ook om die eens in je hand te hebben).

                              Veel succes en plezier er mee!
                              Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                              Comment

                              Working...
                              X