Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info enkele 40D instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info enkele 40D instellingen

    Hallo,

    Voor de nieuwe mensen die pas een 40D kochten door de beste prijs/kwaliteit van het moment een paar vraagjes over 40D instellingen :

    1
    Meten + AF Start (standaard)
    Meten + AF start/stop
    Start Meten/Meten+AF Start
    AE vergr./Meten+AF start
    Meten + AF start+uitschakelen

    Kan iemand kort simpel uitleggen wat het verschil is en gebruiken jullie standaard de eerste instelling?
    Heb hier iets gevonden, maar zou graag een kortere uitleg, en welke stand jullie voorkeur is http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=48211

    2 Gebruiken jullie de AF-ON als AE LOCK functie ?

    3 Beeld / Lichte tonenprioriteit : laten jullie dit uit of aan en waarom? Ooit eens aangelaten en er was een functie die niet meer werkte dacht ik, of trager.

    4 Ingespiegeld Display : aan of uit en waarom?

    5 Spiegel opklappen : zou helpen voor scherpere fotos door geen schok vd spiegel die klapt, maar zet ik af wegens te lastig 2x drukken per foto, jullie ook?

    6 FNIII
    1 AF-start
    2 AE-vergrendel
    3 AF punt:M->Auto/Auto->ctr.
    4 ONE SHOT <-> AI Servo
    5 Beeldstabilisatie starten
    (Bij mij staat deze op 4)

    7 Voeg originele data toe : nodig of niet?

    Weet dat er een 40D topic bestaat, maar dit zijn zo van die details die toch wel belangrijk kunnen zijn ter opfrissing.

    Thanks,
    Innovator

  • #2
    Re: Info enkele 40D instellingen

    Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    5 Spiegel opklappen : zou helpen voor scherpere fotos door geen schok vd spiegel die klapt, maar zet ik af wegens te lastig 2x drukken per foto, jullie ook?
    Gebruik ik altijd als ik foto's maak met een lange sluitersnelheid.
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Info enkele 40D instellingen

      1. ik gebruik 2 of 3, en het is imo een must, ik kan alleszins niet zonder. Bij optie 2 staat AF aan zolang AF-ON ingedrukt is, en dus onafhankelijk van shutter knop en AE meting. Dit betekent dus ook dat de AF niet meer in gang schiet tot je de knop opnieuw indrukt, zeer handig als je vershillende fotos achter elkaar neemt! AE wordt berekend op het moment (afin, vlak voor dus) de foto genomen wordt. Bij optie 3 werkt AF hetzelfde, maar als je de shutter half ingedrukt houdt wordt AE meting gedaan en AE lock ingesteld.
      Welke vd twee je gebruikt hangt af van de situatie, maar in beide gevallen is het enorm handig dat je eerst kan scherpstellen, dan nieuw kader maken en dan pas foto nemen. Je werkt eigenlijk op dezelfde manier als bij een 'oude' SLR, in plaats van 3 functies die in wezen vershillende stappen zijn allemaal samen op 1 knop te hebben.

      2. neen, zie er het nut niet van in, denk dat het vooral bestaat voor compatibiliteit met de oudere modellen

      3. uit; als ik mij goed herinner is het enige wat deze functie doet een foto nemen aan 1 stop minder dan ingesteld (vandaar dat iso 100 verdwijnt als het aanstaat), en daarna de gain terug opkrikken. Het heeft ook alleen effect op jpeg dacht ik.

      4. ik weet helaas niet wat dit is, heb enkel de engelse manual gelezen..

      5. zoals Ticor zegt, enkel bij lange sluitertijd

      6. heb geen lens met AF stop knop..

      7. gebruik het zelf niet

      Comment

      Working...
      X