Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede onafhankelijke reviews

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede onafhankelijke reviews

    Geachte forumbezoekers,

    sinds enige tijd lees ik met grote interesse de bevindingen, vragen en antwoorden op dit forum. Duidelijk dat hier veel kennis aanwezig is. Ik ben me aan het oriënteren om mijn eerste DSLR (na canon powershot A80). De overstap is voornamelijk vanwege de (enorme) traagheid van de A80 en de beperkte zoommogelijkheden.

    Ik merk dat hier op dit forum veel merkvastheid is bij Canon en Nikon. In de speciaalzaken maakt men me echter attent op de Sony A300. Ik ben hier wel van gecharmeerd, maar ben nog op zoek naar goede onafhankelijke reviews. Op dit forum komt de Sony af en toe aan bod, maar is een betrekkelijke nieuwkomer tussen de vaste waarden.

    Op dpreview is dit model nog niet uitgebreid getest. Op alphamountworld en dyxum is de objectiviteit misschien wat twijfelachtig. Zijn er andere sites waar goede, onafhankelijke testen gedaan worden? Overigens ben ik ook blij met uw bevindingen en opmerkingen!

    Alvast bedankt voor uw reacties!
    Last edited by Franciskine; 28 mei 2008, 10:51.
    Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

  • #2
    Re: goede onafhankelijke reviews

    Www.dpreview.com al geprobeerd?

    De beste test wordt nog altijd door jezelf gedaan. Canon, Nikon, Sony, .. Maken stuk voor stuk goede camera's, maar het hangt af van wat je zelf graag wilt. Ik weet, het is cliché, maar een cliché is een cliché om een reden Succes in de zoektocht ...

    Comment


    • #3
      Re: goede onafhankelijke reviews

      Oorspronkelijk geplaatst door Whispers Bekijk bericht
      Www.dpreview.com al geprobeerd?

      De beste test wordt nog altijd door jezelf gedaan. Canon, Nikon, Sony, .. Maken stuk voor stuk goede camera's, maar het hangt af van wat je zelf graag wilt. Ik weet, het is cliché, maar een cliché is een cliché om een reden Succes in de zoektocht ...

      Oorspronkelijk geplaatst door mkprs Bekijk bericht
      Geachte forumbezoekers,

      sinds enige tijd lees ik met grote interesse de bevindingen, vragen en antwoorden op dit firum. Duidelijk dat hier veel kennis aanwezig is. Ik ben me aan het oriënteren om mijn eerste DSLR (na canon powershot A80). De overstap is voornamelijk vanwege de (enorme) traagheid van de A80 en de beperkte zoommogelijkheden.

      Ik merk dat hier op dit forum veel merkvastheid is bij Canon en Nikon. In de speciaalzaken maakt men me echter attent op de Sony A300. Ik ben hier wel van gecharmeerd, maar ben nog op zoek naar goede onafhankelijke reviews. Op dit forum komt de Sony af en toe aan bod, maar is een betrekkelijke nieuwkomer tussen de vaste waarden.

      Op dpreview is dit model nog niet uitgebreid getest. Op alphamountworld en dyxum is de objectiviteit misschien wat twijfelachtig. Zijn er andere sites waar goede, onafhankelijke testen gedaan worden? Overigens ben ik ook blij met uw bevindingen en opmerkingen!

      Alvast bedankt voor uw reacties!

      Lezen is ook een kunst eh
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

      Comment


      • #4
        Re: goede onafhankelijke reviews

        en als je geen test kunt vinden dan koop je er één waar je de test wel van kunt vinden (tenzij je op de 'betrouwbare' info van een verkoper af gaat). Zelf testen duurt natuurlijk te lang.

        Toch is de test achter de volgende link ook wel interessant voor je, denk ik. En onderin wordt de a300 ook nog even genoemd.. (die site is ok qua tests in mijn ogen).

        Karel

        Comment


        • #5
          Re: goede onafhankelijke reviews

          Sony DSLR-A350 review, find out how the DSLR-A350 stacks up against the competition in our real-world review with in-depth image quality comparisons.


          350 is 300 met meer mp.

          Comment


          • #6
            Re: goede onafhankelijke reviews

            Voor een onafhankelijke review moet je niet op een forum zijn. Je merkte al zelf op dat ieder achter zijn/haar eigen merk staat. Bovendien is niet iedereen in staat datgene uit zijn camera te halen wat er in zit.
            Tenslotte is het nog zo dat je niet een foto neemt, maar hem maakt.........
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: goede onafhankelijke reviews

              De A300 en de A350 verschillen toch meer dan de A200 en de A300. Het verschil tussen die laatste twee zit hem enkel in de Liveview functie. En ik denk dat er wel een paar reviews zijn van de A200. Zelf bezit ik een A200 sinds een paar maand, en ik ben er zeer tevreden over. Of ik onpartijdig ben is maar de vraag, maar het is ook m'n eerste DSLR, dus...
              Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

              Comment


              • #8
                Re: goede onafhankelijke reviews

                dank u allen,

                toch weer twee nieuwe sites en goede tips! Ik kom steeds dichterbij een keuze!
                Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

                Comment


                • #9
                  Re: goede onafhankelijke reviews

                  Ga je moeten teleurstellen door te zeggen dat er weinig of geen goede reviews bestaan. De ene review is wat beter en populairder dan de andere, maar een goed beeld krijg je als je verschillende reviews naast elkaar legt (een stuk of 10) en daarbij de verschillende user forums leest. Voor de midclass toestellen heb ik daar een heel duidelijk zicht op, maar niet voor dit segment.
                  Je bent juist iets te laat maar ik zag dat er verschillende (zekers een vijftal) tijdschriften de A300/350 gereviewd hebben in hun mei maand nummer meestal in vergelijking met pentax 20d en de canon 450d.
                  Gewoon een internationale bookstore binnegaan, misschien liggen ze er nog.
                  De alpha presteerde meestal zeer goed maar ik zou aan die resultaten weinig belang hechten, want ik herinner me wat bij de ene een minpunt was, beschouwde de andere reviewer als een pluspunt.

                  Wat wel over gans de lijn als voordeel beschouwt werd, is het live-view systeem van de Sony a300/a350. Laat toe, dankzij een 2de sensor, altijd en volledig gebruikt te maken van het AF systeem, en heeft ook een kantelbaar LCD scherm.

                  Ik lees in de forums regelmatig dat, in Engeland althans, de A300/350 zeer goed verkoopt, zelfs op het niveau van de Nikon/canons. De merken als Nikon en Canon verkopen goed door naambekendheid, daarentegen Pentax, Sony, Olympus ... moeten inventief zijn en een meerwaarde creeeren willen ze hoge verkoop cijfers halen. Op user forums zie je ook dat er nu en dan overstappers zijn van een ander merken naar Sony. Was een dik jaar terug enkel waar in de omgekeerde richting.
                  Als je voor sony gaat zou ik de A300 verkiezen boven de a350.

                  DPREVIEW is zekers niet de beste review site, wel de meest populaire, lezen met een korrel zout.(liefst grof zeezout)
                  Alphamountworld is natuurlijk pro sony.
                  http://www.photoclubalpha.com/ is meer gematigd, de auteur is niet beste vriendjes met sony england, en kan nogal vrij kritisch zijn in de user forums. Is freelancer, en moet daardoor zijn reputatie trachten hoog te houden,kan niet zomaar eender wat schrijven. Kan Sony vergelijken met toestellen van andere merken omdat hij die meestal zelf ook gereviewed heeft.
                  DYXUM volg ik niet echt maar ik ervaar wel dat Sonyiens meer kritisch ingesteld zijn dan andere doorsnee gebruikers. Voelen zich waarschijnlijk nog minder merk gebonden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede onafhankelijke reviews

                    Puerte dank je voor je toevoeging.

                    Te laat ben ik nog niet, heb nog altijd geen keuze gemaakt, alhoewel er idd een voorkeur is voor de Sony A 300. Ik merk ook dat er in de 'goede' reviews voor- en nadelen wel eens door elkaar gehaald worden.

                    Dank je voor de tijdschriftentip; tegenwoordig lijkt alleen internet te bestaan, maar de drukpersen lopen natuurlijk ook nog.
                    Nikon D80 ~ Nikkor 18-70

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede onafhankelijke reviews

                      Oorspronkelijk geplaatst door Buster Bekijk bericht
                      Voor een onafhankelijke review moet je niet op een forum zijn. Je merkte al zelf op dat ieder achter zijn/haar eigen merk staat.

                      ???? Buster weet het hoor !

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede onafhankelijke reviews

                        Nog wat lectuur :
                        Cameralabs
                        Last edited by K-2; 28 mei 2008, 14:26.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede onafhankelijke reviews

                          Hier is er nog een.



                          K-2 was mij voor
                          groet, Rik

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede onafhankelijke reviews

                            nog eentje, in het vlaams dan nog :






                            d.w.
                            Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede onafhankelijke reviews

                              1e stap : Camerareviews
                              http://www.dcresource.com/
                              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

                              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                              http://www.cameralabs.com/
                              (gepresenteerd door Gordon Lang, las daar een overtuigende videoreview van m'n 40D voor ik hem kocht)

                              2e stap : objectieven
                              FredMiranda.com


                              Zeer zeker, overzichtelijk ingedeeld per merk, en type objectief (prime of zoom) reviews komen van de gewone man op straat, eerlijk, en ze durven zich uitspreken. Ieder heeft zijn eigen mening, maar als je alle meningen doorloopt van een objectief kun je er meestal wel een rechte lijn in trekken. Ook de score's vd objectieven vb 9.8/10 superscherp, mag je wel geloven.
                              Soms vind ik dat ze wat meer objectieven mogen posten (vooral nieuwere).

                              Denk niet dat er nog veel andere zijn met zoveel gebruikersreviews en totaalscore.
                              Photozone is natuurlijk een heel bekende, bijna alle objectieven worden er getest : http://www.photozone.de/Reviews/overview
                              Last edited by Innovator; 31 mei 2008, 07:17.

                              Comment

                              Working...
                              X