Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

    Ik ben een absoluut beginner in de fotografie en heb een tweetal weken geleden een Canon EOS 450D + 18-55 kitlens + 8GB SDHC kaart (van SanDisk) aangeschaft. Nu heb ik het al verscheidene malen meegemaakt dat er tijdens het fotograferen een "kaart fout" gebeurt. Dit verplicht mij om de kaart uit de camera te halen en ze er opnieuw in te steken vooraleer ik weer foto's kan maken. Wanneer ik op de camera zelf de foto's bekijk en ik kom op de plek waar de "kaart fout" gebeurd is dan kan de foto niet getoond worden en loopt de camera vast. Ik ben dan weer genoodzaakt om de kaart te verwijderen.

    Hetzelfde probleem doet zich voor wanneer ik de foto's van de camera wil overzetten naar de computer. De desbetreffend foto('s) worden wel getoond in de Canon EOS utility software (evenals in windows explorer) maar wanneer ik de desbetreffende foto wil overzetten loopt het weer mis en kan ik (wederom) de kaart verwijderen. Aanvankelijk dacht ik dat dit misschien een enkele keer kon gebeuren om een of andere duistere reden, maar toen ik gisterenavond naar de Antwerpse Sinkse Foor ben geweest heeft dit probleem zich wel 5 maal voorgedaan!!! Omdat het telkens de desbetreffende en daaropvolgende foto is die problemen veroorzaakt zijn dit wel 10 weggegooide foto's!

    Heeft iemand ditzelfde probleem al voorgehad (met de 450D)? Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen en wat ik daaraan kan doen?

    Redenen die ik kan bedenken:
    * Fout in de camera?
    * Fout op de kaart?
    * Te grote kaart capaciteit?
    * Te veel foto's gemaakt in "continous shooting"? (Ik kan mij niet meer herinneren of de fout telkenmale gebeurde bij "continous shooting" of ook bij "single shot")

    Alvast bedankt,

    een radeloze fotograaf-in-spe ...

  • #2