Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

    Ik ben een absoluut beginner in de fotografie en heb een tweetal weken geleden een Canon EOS 450D + 18-55 kitlens + 8GB SDHC kaart (van SanDisk) aangeschaft. Nu heb ik het al verscheidene malen meegemaakt dat er tijdens het fotograferen een "kaart fout" gebeurt. Dit verplicht mij om de kaart uit de camera te halen en ze er opnieuw in te steken vooraleer ik weer foto's kan maken. Wanneer ik op de camera zelf de foto's bekijk en ik kom op de plek waar de "kaart fout" gebeurd is dan kan de foto niet getoond worden en loopt de camera vast. Ik ben dan weer genoodzaakt om de kaart te verwijderen.

    Hetzelfde probleem doet zich voor wanneer ik de foto's van de camera wil overzetten naar de computer. De desbetreffend foto('s) worden wel getoond in de Canon EOS utility software (evenals in windows explorer) maar wanneer ik de desbetreffende foto wil overzetten loopt het weer mis en kan ik (wederom) de kaart verwijderen. Aanvankelijk dacht ik dat dit misschien een enkele keer kon gebeuren om een of andere duistere reden, maar toen ik gisterenavond naar de Antwerpse Sinkse Foor ben geweest heeft dit probleem zich wel 5 maal voorgedaan!!! Omdat het telkens de desbetreffende en daaropvolgende foto is die problemen veroorzaakt zijn dit wel 10 weggegooide foto's!

    Heeft iemand ditzelfde probleem al voorgehad (met de 450D)? Heeft iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen en wat ik daaraan kan doen?

    Redenen die ik kan bedenken:
    * Fout in de camera?
    * Fout op de kaart?
    * Te grote kaart capaciteit?
    * Te veel foto's gemaakt in "continous shooting"? (Ik kan mij niet meer herinneren of de fout telkenmale gebeurde bij "continous shooting" of ook bij "single shot")

    Alvast bedankt,

    een radeloze fotograaf-in-spe ...

  • #2
    Re: SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

    Gewoon terug naar de winkel en het maakt niet uit of de kaart of de camera defect is, ze moeten een werkend systeem leveren.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

      Je hebt het kaartje toch geformatteerd in de camera? anders kan dit wel problemen geven.
      Succes,
      Koen
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #4
        Re: SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

        Eerst en vooral bedankt voor de reacties!

        Ik ben er terug mee naar de winkel gegaan en daar vertelde ze mij dat het aan het geheugenkaartje lag. Een kapotte kluster ... Ik heb het aankoopsbedrag van het kaartje teruggekregen en heb mij, op aanraden van de BD leden, 2 kaartjes van 4GB gekocht in plaats van eentje van 8GB. Alles lijkt nu wel te werken. laat ons hopen dat dit zo blijft ...

        Comment


        • #5
          Re: SDHC kaart probleem bij Canon EOS 450D?

          Zelfde camera, heb voor goedkopere Transcend 8 gig gekozen werkt zonder problemen

          Je kan met die dingen wel ongeluk hebben , stof - in en uithalen geven soms problemen
          ook de kamera socket kan stuk zijn.


          terug naar de verkoper zou ik zeggen .

          Comment

          Working...
          X