Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Parameters 350D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Parameters 350D.

    Hallo,

    Ik trek mijn foto's meestal in JPG. Maar soms vind ik dat mijn foto's te weinig kleur hebben.
    Weet er iemand hoe je je parameters moet instellen om geslaagde foto's te maken?
    Met de parameters bedoel ik; Contrast, Scherpte, Verzadiging en Kleurtoon.

    Mvg
    Wim
    Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

  • #2
    Re: Parameters 350D.

    Als de foto's te weinig kleur hebben, dan kan je proberen om de verzadiging wat te verhogen. Je kan de foto's ook in een fotobewerkingsprogramma wat aanpassen om er het beste uit te halen, dat doe ik zelf ook met de foto's van de 20D en 40D.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Parameters 350D.

      Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
      Hallo,

      Ik trek mijn foto's meestal in JPG. Maar soms vind ik dat mijn foto's te weinig kleur hebben.
      Weet er iemand hoe je je parameters moet instellen om geslaagde foto's te maken?
      Met de parameters bedoel ik; Contrast, Scherpte, Verzadiging en Kleurtoon.

      Mvg
      Wim
      Ik zou alles op neutraal zetten en zoals the black bandit de boel eens bewerken op de PC.
      Computerprogramma's kunnen dat beter dan camera's , en bovendien kan je (als je het origineel bewaart) gewoon opnieuw beginnen als het resultaat toch niet bevalt.
      Verdiep je eens in het werken met RAW, kost wat tijd maar haalt meer uit dan camera-instellingen.

      Comment


      • #4
        Re: Parameters 350D.

        Ook mijn foto's waren "te flets", vergeleken met die van de Ixus van mijn vrouw. Zie deze thread

        Ik heb mijn parameters ingesteld volgens deze uitleg:
        Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.


        en nu zijn ze "ex camera" al veel beter.

        Ik ben intussen wel begonnen met het formaat RAW+jpg, zodat ik -indien nodig- de nodige correcties kan maken in CS3. Maar ik behoor tot de school die zegt dat de foto's uit de camera al toonbaar moeten zijn. Het gaat volgens mij niet op dat je elke foto zou moeten gaan bewerken?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Parameters 350D.

          Wat ik je ook kan aanraden is de foto pocket EOS 350D van Christian Haasz, uitgegeven door Easy Computing. De auteur raadt verschillende parameters aan, voor verschillende omstandigheden. Voor groothoek/landschap/gebouwen b.v., spreekt hij van
          Scherpte: -2
          Contrast: 0
          Kleurverzadiging: +1

          terwijl voor teleopnames/sport en beweging hij andere waarden aanbeveelt:
          Scherpte: 0
          Contrast: +2
          Kleurverzadiging: +2

          maar ik houd mijn parameters constant.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Parameters 350D.

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Ook mijn foto's waren "te flets", vergeleken met die van de Ixus van mijn vrouw. Zie deze thread

            Ik heb mijn parameters ingesteld volgens deze uitleg:
            Rayms Fotosite. Urbex, Natuurfotografie, landschappen, macrofotografie.


            en nu zijn ze "ex camera" al veel beter.

            Ik ben intussen wel begonnen met het formaat RAW+jpg, zodat ik -indien nodig- de nodige correcties kan maken in CS3. Maar ik behoor tot de school die zegt dat de foto's uit de camera al toonbaar moeten zijn. Het gaat volgens mij niet op dat je elke foto zou moeten gaan bewerken?
            Die "school"is niet zo heel slim (als het gaat om kwaliteit)
            Er moet altijd bewerkt worden, de keuze is het aan de camera overlaten of het in eigen hand houden, of iets daartussenin.

            Een plaatje "puur"uit de camera berust op een illusie.....

            PS, plaatjes uit een serieuze camera vergelijken met die uit een Ixus is een vergelijking tussen weinig bewerkt en bewerkt voor de doorsnee smaak (mooier dan de realiteit).

            Comment


            • #7
              Re: Parameters 350D.

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Maar ik behoor tot de school die zegt dat de foto's uit de camera al toonbaar moeten zijn. Het gaat volgens mij niet op dat je elke foto zou moeten gaan bewerken?
              Pak eens een negatieve stoork uit een SLR en je zult zien die zien er allemaal anders uit, kwa dekking enz, en de foto's kwamen goed van de afdrukker: dus ook bewerking, maar door een ander.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Parameters 350D.

                Bedankt voor jullie reactie.
                Ik heb nog een vraagje over stof;

                De 350D heeft last van stof, soms krijg ik het met een blaasbalgje er niet af. Ik haat het.
                Zelfs zonder dat de lens eraf te halen, valt er stof op de sensor.
                Nu vraag ik mij af of de "electronische sensor reiniging" van de 40D echt zo goed werkt?

                Mvg
                Wim
                Canon EOS 350D met 18-55mm // ef 28-200mm f/3.5-5.6 USM // ef 100mm f/2.8 Macro USM // ef 70-200mm f4L IS USM // Speedlite 430EX // 17-55mm f2.8 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Parameters 350D.

                  Oorspronkelijk geplaatst door De Scherpe Bekijk bericht
                  Nu vraag ik mij af of de "electronische sensor reiniging" van de 40D echt zo goed werkt?

                  Mvg
                  Wim
                  Nee!
                  Mvg Tim

                  Comment


                  • #10
                    Re: Parameters 350D.

                    Ook ik heb stof op mijn sensor gehad (wel pas na twee jaar, en enkel zichtbaar bij kleine f-stops). Een avontuur met de Arctic Butterfly liep fout af (kreeg smeer op de sensor). Gelukkig wist mijn lokale fotoboer een en ander op te lossen. Ik denk dat een reiniging met de Artic Butterfly gevolgd moet worden door een veeg met een natte swab, die Konijn op dat moment niet in huis had.

                    En wat de kleuren betreft: de ingesteld parameters hebben alleen effect op de jpg, die er echt beter uitziet met wat meer saturatie, contrast, enz. Als ik in RAW+jpg schiet heb ik nog alle kans om een foto up te pimpen, maar ik doe dat heus niet met elke foto. Mijn idee!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Parameters 350D.

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      Pak eens een negatieve stoork uit een SLR en je zult zien die zien er allemaal anders uit, kwa dekking enz, en de foto's kwamen goed van de afdrukker: dus ook bewerking, maar door een ander.
                      Wil je dit een beetje toelichten a.u.b? Wij spreken dezelfde taal (NL), en toch versta ik je niet.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Parameters 350D.

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Wil je dit een beetje toelichten a.u.b? Wij spreken dezelfde taal (NL), en toch versta ik je niet.
                        Ik denk:

                        Neem eens een negatiefstrook uit een analoge SLR camera. Die foto's zien er ook soms helemaal anders uit en komen toch goed uit op papier. Dat is omdat die door het fotolab bewerkt zijn, alleen door iemand anders.

                        Bij het analoog printen wordt er ook gespeeld met belichtingstijd, contrastfilters, doordrukken en tegenhouden, dat is ook bewerken...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Parameters 350D.

                          Hoe meer foto's ik neem, hoe meer ik ervan overtuigd ben om in RAW te werken, vooral sinds ik de mogelijkheid heb in cs3 te werken, in cs2 viel dit mij behoorlijk tegen, de foto's waren echt flets en moeilijk goed te krijgen,
                          anders geformuleerd, tijdens familiefeestjes blijft het apparaat soms rondslingeren en gaan andere eens een foto nemen en om het hun eenvoudig te maken zetten ze het apparaat op het groene vierkantje , wel soms vind ik het heel vervelend dat sommige leuke foto's nog moeilijk kunnen "gered" worden, omdat ik ze niet meer in RAW kan bewerken...
                          Groeten
                          Luc
                          350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                          http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Parameters 350D.

                            Dank, Whispers, da's tenminste NL dat ik versta (sorry HJ!). OK, je hebt een punt.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X