Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 40D oplader accu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 40D oplader accu

    Hey 40D-bezitters,

    Ik heb gezocht om dit bericht ergens op de juiste plaats te droppen, maar vond niet echt een bijpassend topic en heb uiteindelijk toch maar besloten een nieuw topic te openen.

    Ik zit met de volgende vraag:

    Wanneer ik mijn originele batterij van mijn 40D oplaad, pinkt de oplader zoals het zou moeten, maar het lampje blijft na zelfs een hele nacht opladen gewoon rood branden. Is dit normaal of zou het op groen moeten springen? De batterij lijkt wel volledig opgeladen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    B&

  • #2
    Re: Canon 40D oplader accu

    Oorspronkelijk geplaatst door - B& - Bekijk bericht
    Hey 40D-bezitters,

    Ik heb gezocht om dit bericht ergens op de juiste plaats te droppen, maar vond niet echt een bijpassend topic en heb uiteindelijk toch maar besloten een nieuw topic te openen.

    Ik zit met de volgende vraag:

    Wanneer ik mijn originele batterij van mijn 40D oplaad, pinkt de oplader zoals het zou moeten, maar het lampje blijft na zelfs een hele nacht opladen gewoon rood branden. Is dit normaal of zou het op groen moeten springen? De batterij lijkt wel volledig opgeladen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    B&
    vziw is dat normaal: als het lampje stopt met pinken, is de batterij opgeladen. Al laat ik ze meestal nog zeker een half uur extra opladen.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Canon 40D oplader accu

      De 'pinksnelheid' geeft aan hoe lang de batterij ongeveer moet opladen.
      Als hij stopt met pinken, dan is de batterij opgeladen.

      Kijk maar eens in de handleiding van je camera.
      Mvg Tim

      Comment


      • #4
        Re: Canon 40D oplader accu

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        Al laat ik ze meestal nog zeker een half uur extra opladen.
        Waarschijnlijk laat je ze alleen een half extra in het apparaat.....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 40D oplader accu

          In de tijd van mijn 300D zei de verkoper, de batterij na het stoppen met knipperen nog een uurtje in de lader laten zitten. Probleem is dat je niet echt weet wanneer juist het knipperen stopt. Je staat er ook niet continu op te kijken hé.
          De verkoper van mijn 40D zei dat de batterij (of accu) er direct uitgehaald mag worden, als het rood lichtje continu brandt.
          Het is inderdaad wel verwarrend - maar een groen lichtje komt er nooit bij de laders van canon 40D.
          Olympus werkt wel met een groen lichtje, en dan is er geen twijfel.

          Op pagina 24 van het boekje staat er dat als het oplaadlampje brandt, de batterij voor 90% of hoger geladen is. Dus nog eventjes laten zitten zal geen kwaad kunnen, maar geen hele nacht.
          Een nieuwe batterij moet op 100 min. volledig opgeladen zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 40D oplader accu

            Je moet wachten tot het lampje groen is






















            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: Canon 40D oplader accu

              Mja, de lader van mijn ixus gaat idd wel van oranje naar groen en dat is idd wel duidelijker, ik vraag me soms ook af of die van mijn 40D wel volledig zijn opgeladen als hij net stopt met knipperen. Of zou dit beter kunnen zijn voor de batterijen, om niet 100% geladen te worden, dacht toch van niet hé?

              Groeten,
              Koen
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 40D oplader accu

                bij Li-ion batterijen maakt het niet uit hoe lang ze in de lader blijven zitten na 100% opgeladen te zijn, en het is niet 'beter' om ze bijv. maar 90% op te laden.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 40D oplader accu

                  Voor Lithium-ion accu's wordt er altijd een automatische lader bijgeleverd, het eerst deel van de lading gaat sneller, als de accu bijna geladen is dan wordt de laadstroom beperkt om ervoor te zorgen dat de accu niet te warm wordt (daar kan een lithium-ion accu helemaal niet tegen).

                  Bij de lader van een BP511 heb je 90% van de capaciteit als het lampje niet meer knippert, en als je dan de accu nog langer laat zitten zal ze traag verder geladen worden naar 100%. Als ze dan op 100% zit, dan zal de laadstroom uitgeschakeld worden om te voorkomen dat de accu stuk gaat.

                  De lader van de G9 heeft ook een lampje dat groen wordt als de accu geladen is, maar dat duurt veel langer dan de 90% lading van de BP511.
                  Het is voor de accu zelf niet nodig om ze telkens 100% te laden, een lithium-ion accu heeft geen geheugen-effect. Waarschijnlijk zal ze zelfs iets langer heel blijven als je ze telkens maar tot 90% laadt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X