Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lumix DMC-FX500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lumix DMC-FX500

    Zijn er BD'ers reeds in het bezit van een Lumix DMC-FX500 ?
    Wat zijn jullie ervaringen met deze camera ?
    In het bijzonder : hoe presteert ie qua ruis in mindere lichtomstandigheden en bij hogere ISO's (bv van 400 tot 1200 ISO).
    Kan je eens wat geslaagde en minder geslaagde foto's tonen (of link).
    Hartelijk dank voor je info.

    Greetz,

    marcus
    zwart & wit & kleur

    flickr

  • #2
    Re: Lumix DMC-FX500

    Ik heb de Lumix FX500 nu een week of twee en ik had eerlijk gezegd meer scherpte verwacht van een camera van om en bij de 400 euro.

    Ik weet niet of het aan de lens ligt en ik kan niet vergelijken met andere Lumix-modellen aangezien dit mijn eerste Panasonic-camera is.

    Ik weet alleen dat mijn oude Sony DSC-V1 ongelooflijk veel scherper was. Scherper kon een foto gewoon niet zijn. Jammer dat ik dat toestel kwijt ben. Is vorig jaar gestolen bij een inbraak bij ons thuis. Die V1 was nochtans drie of vier jaar oud, met "maar" vijf megapixel.

    De Panasonic biedt wel zeer veel instelmogelijkheden. Zowat alles is instelbaar. Vanaf ISO800 zit er behoorlijk wat ruis in de foto's maar ik ga ervan uit dat dat bij alle compactjes het geval is. Die hebben nu eenmaal kleinere pixels. Grotere pixels zijn immers gevoeliger voor licht en leveren betere foto's af. Dat is een van de redenen waarom spiegelreflexen betere foto's opleveren: hun sensor is groter.

    Comment


    • #3
      Re: Lumix DMC-FX500

      Review: http://www.cameralabs.com/reviews/Pa...e_images.shtml

      Comment


      • #4
        Re: Lumix DMC-FX500

        ik heb 'r vandaag 1 besteld,voldoet perfect aan mijn eisen voor huis en tuin.. en straat , scherpte zal wel meevallen, 't is ook geen dslr,wss beetje veel ruisonderdrukking met verlies aan detail en scherpte...

        ben es benieuwd naar mijne eerste nieuwe compact na jaren met dslr's ( 5D / 1dmk2 )

        Comment


        • #5
          Re: Lumix DMC-FX500

          en heb 'm eindelijk binne ze

          net wat test foto's gemaakt.... en hij is echt voor een compact..
          al die sjieke features

          enige minpuntje is preces dat ik niet kan zoomen tijdens filmen? maar de hd kwaliteit is echt

          absolute aanrader als je een compact wil die sterke prestaties neerzet

          Comment


          • #6
            Re: Lumix DMC-FX500

            Zoomen kan idd niet bij het filmen.

            Een van de redenen waarom ik dit model wou is de manuele modus. De Lumix FX500 is een van de weinige compactjes die dit heeft. Ook het live histogram vind ik nuttig. Op die manier zie je onmiddellijk of een foto gelijkmatig uitgelicht zal zijn. Ook de lijntjes in de P-modus vind ik handig, bijvoorbeeld om een bepaalde lijn in een gebouw mooi horizontaal of verticaal te krijgen zonder achteraf met software te moeten corrigeren. Het zijn soms simpele dingen die het fotograferen aangenamer maken.

            In elk geval veel fotoplezier ermee, heb er ondertussen op een goeie maand tijd al een duizendtal foto's mee getrokken.

            Comment


            • #7
              Re: Lumix DMC-FX500

              zit intussen ook al aan zoveel beelden

              zoomen is idd spijtig maar heb er toch al mooie filmkes mee geschoten

              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


              beetje creatief zijn komt 't wel goed
              vind 't ook super dat je die autotracking hebt met de af,werkt subliem
              kleuren van het toestel zijn ook heel mooi,scherpte zit meer dan dik goed,en een volledige manuele mode is icm dat touchscreen echt geweldig

              Comment


              • #8
                Re: Lumix DMC-FX500

                Die volgfocus is schitterend he?

                Dat aanraakscherm is handig maar ik vind het uiteindelijk toch een vieze bedoening... Het wordt nogal snel vettig. Er bestaan naar het schijnt folies die je eroverheen kunt leggen om krassen en vettigheid te vermijden. Misschien moet ik eens op zoek.

                Comment

                Working...
                X