Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

    ik vroeg me nu werkelijk eens af wat de grote verschillen zijn tussen deze 2 toestellen

    J.
    Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

  • #2
    Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

    Vergelijk eens he
    http://www.letsgodigital.org/en/came.../552/show.html
    En de N versie
    http://www.letsgodigital.org/en/came...1032/show.html

    Comment


    • #3
      Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

      Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
      ik vroeg me nu werkelijk eens af wat de grote verschillen zijn tussen deze 2 toestellen
      Bij de N versie zit oa Picture Styles en vooral het scherm dat 2.5 inch diagonaal meet versus 2 inch voor de niet N versie.

      Veel meer verschil zit er niet op, hoor.

      Maar, heu, een 1D MKIIN is geen objectief hé
      DigiCam

      Comment


      • #4
        Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

        Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam Bekijk bericht
        Bij de N versie zit oa Picture Styles en vooral het scherm dat 2.5 inch diagonaal meet versus 2 inch voor de niet N versie.

        Veel meer verschil zit er niet op, hoor.

        Maar, heu, een 1D MKIIN is geen objectief hé
        ja ik geef toe, ik kan me soms wel eens vergissen

        nu dat dat van de baan is hoef ik niet te twijfelen tussen de 2

        J.

        bedankt voor de reacties
        Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

        Comment


        • #5
          Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

          zijn er mensen die nu een mark 3 hebben en van de 1D Mark 2(n) komen
          ik zou graag eens vinden als de nieuwigheden op dit toestel de moeite waard zijn ?

          J.
          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

          Comment


          • #6
            Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

            Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
            zijn er mensen die nu een mark 3 hebben en van de 1D Mark 2(n) komen
            ik zou graag eens vinden als de nieuwigheden op dit toestel de moeite waard zijn ?

            J.
            zelfde vraag hier

            @barney. als geld een rol speelt voor jou, zou ik toch kijken naar een 1DmkII want tegenwoordig vind je die voor 1500 euro, wat ongelooflijk weinig geld is voor zo'n magnifiek toestel
            ik ben na mijn 20D ook overgeschakeld naar de 1D reeks (toen nog mkI) en dat was al waaaauw wat een verschil

            imho is het onmogelijk om voor dubbel zoveel geld als de 1dmkII, dubbel de kwaliteit te halen. De reden waarom ik dan ooit een 1DmkIII zou kopen zou zijn als ik ooit wat geld teveel heb, en mij kennende kan ik nooit lang bij éénzelfde toestel blijven (gelijk ik al aan mijn 5e spiegelreflex en bvb 15e gsm ofzo zit)
            Last edited by Matthias; 1 juni 2008, 21:44.
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

              Ik heb zelf nooit een mark II / mark IIn in eigendom gehad, maar belangrijkste criteria die me zo wat doen beslissen hebben voor mark III zijn:

              - nog lagere ruis bij hogere ISO's
              - sensor-cleaning mechanisme is echt wel handig
              (tot nu toe nog geen enkele fotoreeks gehad waarvan ik thuiskwam "damn... domme stofkorrel op sensor" => terwijl dit met eender welke 5D / 30D wel voorvalt... dus vermoedelijk ook met de mark II's)
              - nog groter lcd schermpje (3" dacht ik)
              - de battery gaat langer mee (li-ion!) & is lichter qua gewicht
              - maar last but not least => de nieuwe menu-structuur & bediening is pakken eenvoudiger geworden (vind ik persoonlijk)
              => je moet maar eens met beide gaan spelen in de winkel of bij iemand thuis en je weet waarover ik het heb.

              ... verder zullen beide camera's wel super zijn. Bij goede lichtomstandigheden waar hogere ISO's geen rol spelen zal een goede fotograaf met een 1D mark 1 wel veel betere foto's nemen dan ik met mijn mark III vrees ik ;-)
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                Ik ben overgestapt van de 5D naar de MkIII omwille van de AF en de nog lagere ruis op hoge ISO's, en ook omdat ISO's 1600 tot 3200 beschikbaar zijn.

                (Jaja, 'k weet het, 5D heeft een 'H' dat overeenkomt met ISO3200, maar da's geen echte ISO3200).

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #9
                  Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  Ik (Jaja, 'k weet het, 5D heeft een 'H' dat overeenkomt met ISO3200, maar da's geen echte ISO3200).

                  Dave
                  Als het kind maar een naam heeft.
                  Volgens mij is dat evengoed ISO3200. Het verschil is dat de fabrikant bepaalde specs voor heeft waar ze het toestel voor ontworpen hebben. MAW. ze gaan aanraden om de cam tot ISO1600 te gebruiken maar ISO3200 is er als je het toch nodig zou hebben.(Een beetje als beter foto met ruis dan geen foto).
                  Dit is niet hetzelfde als een stop onderbelichten en dan in PS optrekken. Dit is softwarematig, terwijl het vorige electronisch(meer versterking) is. Het resultaat is dikwijls vergelijkbaar maar het principe is verschillend.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                    Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                    Als het kind maar een naam heeft.
                    Volgens mij is dat evengoed ISO3200. Het verschil is dat de fabrikant bepaalde specs voor heeft waar ze het toestel voor ontworpen hebben. MAW. ze gaan aanraden om de cam tot ISO1600 te gebruiken maar ISO3200 is er als je het toch nodig zou hebben.(Een beetje als beter foto met ruis dan geen foto).
                    Dit is niet hetzelfde als een stop onderbelichten en dan in PS optrekken. Dit is softwarematig, terwijl het vorige electronisch(meer versterking) is. Het resultaat is dikwijls vergelijkbaar maar het principe is verschillend.

                    Hubert
                    Euh, nee,

                    'H' op de 5D is volgens mij hetzelfde als ISO1600 + softwarematige compensatie. Chuck Westfall heeft daar eens iets over gezegd.

                    Op een MkIII heb je ISO3200, en ook een 'H' die overeenkomt met ISO6400.

                    Ik zal niet beweren dat de MkIII een volle stop ruisvoordeel heeft, maar er is wel degelijk een verbetering.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                      effe abo nemen op draadje... interessante discussie gezien ik ergens dit jaar me 400D serieus wil upgraden...
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                        Comment


                        • #13
                          Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          zelfde vraag hier

                          @barney. als geld een rol speelt voor jou, zou ik toch kijken naar een 1DmkII want tegenwoordig vind je die voor 1500 euro, wat ongelooflijk weinig geld is voor zo'n magnifiek toestel
                          ik ben na mijn 20D ook overgeschakeld naar de 1D reeks (toen nog mkI) en dat was al waaaauw wat een verschil

                          imho is het onmogelijk om voor dubbel zoveel geld als de 1dmkII, dubbel de kwaliteit te halen. De reden waarom ik dan ooit een 1DmkIII zou kopen zou zijn als ik ooit wat geld teveel heb, en mij kennende kan ik nooit lang bij éénzelfde toestel blijven (gelijk ik al aan mijn 5e spiegelreflex en bvb 15e gsm ofzo zit)
                          ik kan een 1D mark 3 (USA) kopen voor +- 2500 euro
                          daarom twijfel ik wel een beetje (vanwege de garantie en service )

                          en ik blijf aan men toestellen trouw tot de dag ze onbetrouwbaar worden of vastlopen...

                          ik moest de groeten van bram nuyten aan u

                          bedankt voor de reacties als er nog bemerkingen zijn laat het dan weten
                          Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                          Comment


                          • #14
                            Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                            Het is een markII geworden met 30.000 kliks op de teller en dit voor 1000 euro

                            bedank voor de tips!
                            Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                            Comment


                            • #15
                              Re: Verschil tussen 1D mark II en 1D mark II n

                              Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
                              Het is een markII geworden met 30.000 kliks op de teller en dit voor 1000 euro
                              dat lijkt mij een koopje. En vergeet vooral niet dat een MKII nog altijd even goede foto's maakt als een paar jaar geleden toen hij op de markt kwam. Zelfs na de introductie van de MKIII is aan die kwaliteit plots niks veranderd, straf hé
                              DigiCam

                              Comment

                              Working...
                              X