Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen reflexcamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen reflexcamera

    Hallo,

    Ik ben van plan om over te schakelen naar een reflexcamera. Ik ben nu al een jaar bezig met fotografie en de fotografiemicrobe heeft me gebeten.

    Ik ben nu in het bezit van een bridge camera, namelijk de Panasonic Lumix FZ8. De reden voor het overschakelen naar een reflex is zoals de meesten: de snelheid. Een andere reden is omdat de kleinste opening van de FZ8 een diafragma van f8 is. Voor landschapfotografie is dit niet klein genoeg, denk ik. Ook is ruis een nadeel bij de Lumix FZ8. Bij ISO400 is de foto niet meer toonbaar. Een groot voordeel is een diafragma van f2.8 (ideaal voor macro).

    Ik ben vooral een fotograaf van landschappen en macros.

    De prijsklasse die ik in gedachten had is zo'n 600euro. Dit is niet zo'n hoog budget, ik ben dan ook nog een student. Ik denk dan vooral aan de Sony Alpha 200 (+kitlens), Canon 400D (+kitlens) en Nikon D60 (+kitlens).
    Een voordeel van de sony is dan de 18-70mm lens, waarbij je meer kan zoomen dan de kitlenzen van de 400D en D60. Ook heeft de sony een beeldstabilisator. Moet ik daar veel aandacht aan geven? Wat met de ruis bij deze camera's? Bij de canon en nikon heb je wel meer keuze om later lenzen bij te kopen.
    Een hogere prijsklasse is dan de Pentax K10D+ 18-55 lens. Weet iemand hier de prijs ervan bij een verdeler in West-Vlaanderen?

    Groeten,
    Andy
    Nikon D60 + 18-55 VR + 55-200 VR
    Blog: http://andydobbelaere.blogspot.com

  • #2
    Re: Overschakelen reflexcamera

    Ikzelf heb ook de sony a200 met twee kitlenzen (18-70 en 75-300). Samen kostten ze me net 700 €. Met de 300- lens kan je eveneens mooie macro's nemen vanaf ongeveer 1 à 1,5 m afstand.