Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

stom stom stom ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • stom stom stom ...

    hallo,
    vandaag een hele mooie dag, afscheid van een collega. heel wat foto's genomen, alles ok.
    helemaal op het einde ben ik zo stom geweest om m'n d40 met 55-200mm lens even uit m'n hand te laten glippen. wetende dat het zeker van niet hoog was. ik had die vast aan het uiteinde vd riem en het toestel is op het gras terechtgekomen. nu is het zo dat ik iets voel verspringen bij het inzoomen en bij 200mm zit het uiteinde vd lens precies wat los ... ook m'n foto's op 200mm lijken me nt meer scherp te zijn :-(

    help mij! wat zou dit zijn? waar kan ik, in west-vl met m'n toestel naartoe? en wat is de kostenraming?
    alvast bedankt voor de info.

    mvg
    een domme ezel
    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

  • #2
    Re: stom stom stom ...

    Het is dus enkel de lens die de slag opgevangen heeft, niet de camera zelf?
    In dit geval zal je waarschijnlijk meer betalen voor de lens te laten herstellen dan wanneer je de lens nieuw koopt. Bij Konijn kost deze lens net geen 154 euro.

    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: stom stom stom ...

      de lens is idd eerst neergekomen ...
      ik liet het toestel gewoon aan z'n schouderriem hangen, vlak boven de grond. en die is dus uit m'n handen geglipt. is met de zonnekap + lens op 't gras beland.
      zou de reparatie dan zoveel kosten? damn ...
      groeten
      2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

      Comment


      • #4
        Re: stom stom stom ...

        Werkt de camera nog goed met je ander 18-55 objectief? (best eens goed doortesten).

        Als de 55-200 defect is, dan zal je best gewoon een nieuwe kopen. Qua wWerkuren + onderdelen + eventuele bestek kosten kan je snel duurder uitkomen dan met een nieuw objectief

        Tweedehands zou je ze al voor minder dan 100 euro moeten vinden...

        Comment


        • #5
          Re: stom stom stom ...

          zou m'n body ook beschadigd kunnen zijn dan? alles lijkt me nog goed te werken. het is enkel bij de lens, wanneer ik die laat inzoomen, dat het uiterste stukje wat los lijkt te zitten in de rest van de lens. en dat veroorzaakt wss de onscherpe foto's ...

          hoe kan ik het eens goed doortesten met m'n 18-55mm?

          alle tips zijn welkom hoor, want ik ben er echt niet gerust in.
          was dit weekend graag naar Oostende voor Anker geweest, dit kan ik wss ook op m'n buik schrijven

          raad voor een nieuwe lens is zeker ook van harte welkom. nieuw of tweedehands. graag met zelfde bereik. mss zou een 18-200mm meteen geen slecht idee zijn, of toch? en prijzen?

          bedankt en groeten
          2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

          Comment


          • #6
            Re: stom stom stom ...

            Ik kan moeilijk geloven dat uw toestel/lens daar kapot van is.

            Ik heb al andere dingen gedaan met mijn toestellen

            ( ik denk maar luidop he ! ) het knopje voor manuele focus staat toch niet op, door de val misschien?

            Test uw toestel/lens eens op backfocus met uw andere lens. Je kan zo'n testkaart downloaden

            Test hem dan ook nog eens met die lens

            Test die lens eens op een ander body
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: stom stom stom ...

              beste,
              u bent de eerste die mij nog wat hoop geeft omtrent mijn lens ...
              het is wel degelijk zo dat ik bij het uitzoomen voel dat er iets niet vlekkeloos verloopt. het is net alsof er iets verspringt eens ik die naar de max zoom draai.
              het uiterste stukje zit ook wat los
              ik zal het vnvd eens voluit testen met m'n andere lens. dan heb ik al uitsluitsel over de body, maar die lijkt me ok te zijn.
              lens staat zeker niet op M. in mijn zoeker zijn de foto's trouwens nog vrij ok, maar eens ik op pc kijk, zijn ze niet echt scherp, wat vroeger wel zo was.
              wat raadt u mij verder aan, indien blijkt dat er toch iets aan de lens zou zijn?
              alvast bedankt voor uw fel geäpprecieerde reacties!
              groeten
              2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

              Comment


              • #8
                Re: stom stom stom ...

                Ik ga hier mss een domme vraag stellen, maar wie weet ...
                Staat er een filter op je lens? Probeer eens een foto zonder filter, mss is de filter wel de oorzaak van de foto's. Filter kan vervormen bij een val en bijgevolg ...
                Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                Comment


                • #9
                  Re: stom stom stom ...

                  Zoals Bke al zei, test uw toestel eens met de andere lens op.
                  Is, of zijn die foto's goed dan is het enkel uw lens die naar de eeuwige jachtvelden is, en gelukkig maar de lens zou ik zeggen. Natuurlijk is het niet plezant dit voorval, maar ik vrees dat u er uiteindelijk goedkoper vanaf zult zijn een nieuwe lens te kopen. Kijk eens op BD of er niks in 'Aangeboden' staat. Best mogelijk dat u daar zelfs een betere lens vind. Een goede raad voor de toekomst, hang nooit iets aan de schouder want dat valt er zo af. Altijd om de hals ophangen.

                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: stom stom stom ...

                    heb idd m'n lesje wel geleerd nu. spijtig genoeg moet een mens daarvoor altijd eerst iets tegenkomen.

                    aangezien ik niet echt goed op de hoogte ben van het aanbod lenzen, zie ik niet meteen waarnaar ik op zoek moet.
                    het makkelijkste zou zijn om een identieke lens te kopen, maar dat zou mss wel stom zijn, aangezien er heel wat betere lenzen beschikbaar zijn.
                    maar zijn die dan ook nog betaalbaar?

                    ik heb al vernomen een identieke lens te moeten kunnen vinden, tweedehands dan, voor nog geen 100€. dus dat zou wel ok zijn.
                    ik ben niet van plan honderden euro's te geven voor een lens. nu nog niet ...

                    alle tips omtrent lenzen zijn welkom ...
                    ik zoek er één waar ik, minstens, terug tot 200mm kan inzoomen. dat beperkt m'n mogelijkheden wss al snel.
                    heeft tamron daar iets betaalbaars en degelijks in? beter dan de nikon?
                    2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                    Comment


                    • #11
                      Re: stom stom stom ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
                      heb idd m'n lesje wel geleerd nu. spijtig genoeg moet een mens daarvoor altijd eerst iets tegenkomen.

                      aangezien ik niet echt goed op de hoogte ben van het aanbod lenzen, zie ik niet meteen waarnaar ik op zoek moet.
                      het makkelijkste zou zijn om een identieke lens te kopen, maar dat zou mss wel stom zijn, aangezien er heel wat betere lenzen beschikbaar zijn.
                      maar zijn die dan ook nog betaalbaar?

                      ik heb al vernomen een identieke lens te moeten kunnen vinden, tweedehands dan, voor nog geen 100€. dus dat zou wel ok zijn.
                      ik ben niet van plan honderden euro's te geven voor een lens. nu nog niet ...

                      alle tips omtrent lenzen zijn welkom ...
                      ik zoek er één waar ik, minstens, terug tot 200mm kan inzoomen. dat beperkt m'n mogelijkheden wss al snel.
                      heeft tamron daar iets betaalbaars en degelijks in? beter dan de nikon?

                      Sigma 70-300 APO is een heel goed lensje voor niet teveel.

                      Greetz rich
                      D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                      Comment


                      • #12
                        Re: stom stom stom ...

                        Bedankt voor de tip.
                        Is er een autofocus in die lens? Want ik heb een Nikon D40.
                        Ik weet dat je bij de Nikon moet kijken naar de AF-S. Maar hoe zit dat bij de andere merken? Tamron? Sigma?

                        Ik zou liefst ook niet moeten inboeten op bereik. Met die 55-200mm moest ik al een eindje wegstappen om bv een foto te nemen van een groep mensen.
                        Dus met een 70mm zou ik nog wat verder moeten gaan staan, niet?

                        Laat de tips maar komen
                        Groeten
                        2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                        Comment


                        • #13
                          Re: stom stom stom ...

                          Als de lens toch al kapot is (waar ik dan toch wat voor vrees, maar eerst testen natuurlijk!) en het is vanbinne plastiek, zoals de canon kitlenzen, dan kun je mss eens wat wringen met dat voorste stuk van uw lens, terwijl je de zoomring vasthoudt, mss is de schroefdraad wat scheef komen te zitten en kan je die manueel teurg rechttrekken...
                          Ik stel maar wat voor
                          De voorgestelde sigma is zeker een goede telelens voor zijn prijs, maar ik weet niet of ze een interne scherpstelmotor heeft voor nikon, er zal wel een Nikon expert een link kunne geven naar de geschikte objectieven.

                          Succes,
                          Koen
                          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                          Comment


                          • #14
                            Re: stom stom stom ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door diNnE Bekijk bericht
                            Bedankt voor de tip.
                            Is er een autofocus in die lens? Want ik heb een Nikon D40.
                            Ik weet dat je bij de Nikon moet kijken naar de AF-S. Maar hoe zit dat bij de andere merken? Tamron? Sigma?

                            Ik zou liefst ook niet moeten inboeten op bereik. Met die 55-200mm moest ik al een eindje wegstappen om bv een foto te nemen van een groep mensen.
                            Dus met een 70mm zou ik nog wat verder moeten gaan staan, niet?

                            Laat de tips maar komen
                            Groeten

                            Daar heb je toch die 18-55 voor?
                            ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                            Comment


                            • #15
                              Re: stom stom stom ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                              mss is de schroefdraad wat scheef komen te zitten en kan je die manueel teurg rechttrekken...
                              Ik denk dat het idd zoiets is hoor. Je voelt dat er net iets niet meer volledig recht in z'n haak zit, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik ben nogal bang om die lens dan volledig naar de vaantjes te helpen.
                              Zal dat vnvd ook eens proberen.
                              Bedankt voor de tip.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Daar heb je toch die 18-55 voor?
                              Idd. Al heb ik die 18-55mm nog nooit gebruikt Het lijkt me niet echt praktisch om telkens van lens te moeten wisselen. Zeker bij een dag als gisteren waar ik foto's genomen heb van groepen mensen, maar ook van individuën.
                              2x Nikon Z6II - D750 + gamma aan lenzen :)

                              Comment

                              Working...
                              X