Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf eerste digitale toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf eerste digitale toestel

    Hallo allen,

    Ik ben een totale fotoleek en weet absoluut niets over fototoestellen.

    Ik ben echter gepassioneerd door insecten en de natuur in het algemeen.
    Het is er echter nooit van gekomen om een fototoestel te kopen om te doen wat ik graag zou doen: fotos nemen van wilde dieren, insecten.

    Nu heb ik toch de knoop doorgehakt en zou ik graag een toestel kopen.
    De vraag is nu: wat voor toestel zou ik hiervoor het best moeten kopen?
    En verder: moet ik speciale zaken kopen om close up fotografie te doen van kleine zaken zoals insecten? De bedoeling is echt wel dat de insecten mooi gedetaileerd weergegeven worden.
    Ik heb al ergens vernomen dat je daarvoor een macrolens nodig hebt?


    Mijn vraag is nu aan jullie of jullie eventueel ervaring hebben met zo'n fotografie ? En zoja, wat voor toestel ik daarvoor best koop. Of speelt "de body" op zich niet zo'n rol?
    Het toestel en de lens zouden dus vooral dienen om fotos te nemen van zeer kleine zaken + ik zou graag af en toe een foto afdrukken op A2 of A1 formaat.


    groeten

  • #2
    Re: aanschaf eerste digitale toestel

    Het doel en de kennis liggen hier zooo ver uit elkaar dat dit imo niet te overbruggen is met simpel een toestel te kopen.
    Misschien is de Fuji S100fs hier misschien wel iets om op zowat alles aspecten een leerschool te doorzwemmen.
    De verschillende doelen vragen toch wel wat kennis en die is, uit de openingspost afgeleid, zeker nog niet aanwezig is.
    Zeker wat literatuur lezen ivm je doelen.

    Hubert
    Hubert

    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf eerste digitale toestel